9.384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Maja S
Maja S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Forstuvet pote - HJÆLP Forstuvet pote - HJÆLP

Hej alle i dejlige katte elskere.

Jeg har et problem, min lille hankat faldt igår ned fra ca. 120 cm. højde og var så uheldig at begynde at halte.
Vi ringede straks til dyrelægen og tog derud med det samme.
Da vi kom fik vi af vide at den var forstuvet.

Han plejer at ligge i vores seng og rigtig putte, og vi har sørget for at løfte ham ned, hvis han skulle ud og tisse eller spise, for der er alligevel lidt ned og vi vil jo ikke havde det bliver værre. MEN, så var vi så uheldige at han sætte i løb og sprang ud over sengen og landede på den dårlige pote.

Plejer katte at få bandage på poten når den er forstuvet eller hvilke efaringer har I med det(hvis I selvfølgelig har det)? Og skal den holdes i ro? Kom gerne med så mange gode råd I kan.

På forhånd tak!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstuvet pote - HJÆLP
  • #1   28. jun 2012 Altså, da min tidligere kat forstuvede poten, var der ikke andet i det end, at den skulle holdes i ro. Til gengæld plejer de også selv at trække poten til sig og lade være med at støtte på den når den gør ondt, så det er godt nok uheldigt at din netop landede på den!

Tror bare at i skal have tillid til, at han selv kan mærke hvad det re ok, og hvad der ikke er, og så sørge for at den bliver holdt så meget i ro som overhovedet muligt. Og ellers så holde øje med at han ikke ser ud til at have ondt eller mærke ubehag.

Håber han hurtigt bliver god igen!

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    jun 2012

#2   28. jun 2012 Mange tak for hurtig responds!

Det har han også gjort, altså det med at trække poten til sig. Ja, det er bare rigtig uheldigt at han lige landede på den dårlige pote.

Vi har nemlig også lige snakket om at vi måske bare skal lade ham om at finde ud det og give ham den tillid, selvom man jo ikke ønsker at han skal have mere ondt end han nu har i forvejen.

Vi håber og krydser fingre, for det er ikke rart at se sin lille mis have det sådan!

• #3   28. jun 2012 Jeg kender da alt for godt. da det skete for min blev jeg heeelt hysterisk, og ville ikke lade hende gøre noget som helst selv! Efterhånden, efter man har set det et par gange, og oplevede forskellige katte, finder man ud af at katte ikke er så dumme som vi nogen gange tror, og er rigtige gode til selv at finde ud af hvad der er bedst (det begynder først at blive et problem når de finder på noget helt åndsvagt og så prøver at overbevise os om at det er bedst, fx at det bedste sted at tilbringe dagen er skabet med tallerkner eller under skraldespanden - ÆV!)

Jeg tror i hvert fald, at det bedste er at lade ham selv finde ud af det, og så bare holde øje med, at han ikke begynder at klage. Held og lykke, og god bedring til ham (:

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    jun 2012

#4   28. jun 2012 Nej, nu har jeg bare ikke haft kat i mange år og har aldrig oplevet det før, så var også helt ude af den og får så ondt af ham, når han går, fordi han ikke rigtig kan støtte på den, men vi må give ham lidt tid og sørge for at holde ham i ro!
    Det kan de godt lide og det var ikke de bedste steder at tilbringe dagen, men sådan er de jo!

Ja, det må vi gøre, og mange tak smiley

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    jun 2012

#6   29. jun 2012 Det var i hvert fald det hun sagde, at det var en forstuvning, men var helt rundt på gulvet og fik slet ikke spurgt ind til det!

Men der er ikke andet for end at lade katten finde ud af det selv og vi må bare lade være med at forhindre den i at hoppe ned eller op, for vi vil jo gerne have den bliver god igen.

Mange tak for dit svar! smiley

• #7   29. jun 2012 Min ene killing sprang ned fra det høje kradsemiljø i går og "trådte over" på den ene forpote. Hun haltede lidt resten af dagen, men i dag er der intet. Katte er rigtig gode til selv at tage "hensyn" til den slags småskader.

• #8   29. jun 2012 Altså hvis katten ser ud til at have smerter, som du gerne vil afhjælpe en anelse, kan man lave en te af pilegrene. Dette virker smertestillende, dog uden at katten bliver omtåget svimmel eller de andre bivirkninger som normalt kan følge med smertestillende til dyr.

Har brugt det både til rotter, katte og hunde. Hovedreglen er at man skal bruge et stykke pil på bredte og længde med dyret hale, og det laves der så en kop, 2dl, te af...

Kommentér på:
Forstuvet pote - HJÆLP

Annonce