{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.077 visninger | Oprettet:

Lena
Lena
Tilmeldt:
4. jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 31

Min kat slikker meget. {{forumTopicSubject}}

Min kat, Lui, slikker utroligt meget. Han vil rigtig gerne slikke mig i ansigtet, men hænder og ører er også nogle af favoritterne. Er der nogen som ved, hvorfor en kat slikker? Har aldrig prøvet, at en kat slikkede så meget som han.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat slikker meget.
  • #1   7. jul 2012 mangler vel salt?

  • #2   7. jul 2012 Det plejer som regel at være fordi katten mangler salt som Line P også har skrevet.

  • #3   8. jul 2012 Mingau slikker mig også meget smiley Som regel på næsetippen eller i øret ;p

  • #4   8. jul 2012 Det err af kærlighed, jeg bliver både slikket og bidt i(ikke hårdt)

  • #5   8. jul 2012 Her både slikker og gumler kattene også i mig smiley

  • #6   8. jul 2012 jeg skal ikke gøre mig til ekspert på katte... MEN
    Når et dyr slikker meget på mennesker, plejer det at skyldes at når vi som mennesker sveder udskiller vi salt. Derfor er det et tydeligt tegn på saltmangel. Selvfølgelig kan noget sikkert være af kærlighed (hvad ved jeg) men er det MEGET, skal du nok tænke på din kats saltballance


  • #7   9. jul 2012 Line P - Ville katten så ikke vælge at slikke de steder hvor vi udskilder mest salt? Som f.eks. vores tær?

  • #8   9. jul 2012 Ansigt og ører er hvist ikke steder hvor vi udskilder meget salt, overhovedet hvis jeg husker rigtigt.

  • #10   9. jul 2012 Faktisk udskilder du også meget salt fra ansigtet og hænderne, ved ikke med ørene.
    Men går ud fra at denne kat slikker så meget at man ikke kan undskylde det med kærlighed. og syntes det er uansvarligt blot at antage det er pga. kærlighed. For ligesom mennesker, kan en dårlig salt ballance medføre flere alvorlige sygdomme, og det er SÅ nemt at opretholde sin egen / en kats saltballance, hvis man er opmærksom på at der kan være et problem.


  • #11   10. jul 2012 Line P: Har du nogle gode råd til hvordan jeg skal give ham mere salt? Ved du, om der findes noget specielt mad eller godbidder man kan give ham? Det er da et forsøg værd smiley

  • #12   13. jul 2012 ved ikke om der er noget foder der er særligt saltholdigt, vil forslå at give dyrelægen et kald og spørge om han kan anbefale noget, det koster jo ikke penge for et godt råd...

    Ellers kan du selv fugte kattens tørfoder og drysse LIDT salt ud over. bare husk katten så naturligt vil drikke mere.

    ellers - køb en saltsten smiley

    håber det hjalp smiley


  • #13   17. jul 2012 Han skal til dyrlægen imorgen og vaccineres. Så kan jeg spørge til råds der. smiley

  • #14   21. jul 2012 Var til dyrlæge med Lui i tirsdags. Jeg spurgte dyrlægen til råds, og han sagde, at dyr sjældent selv fandt, hvad de manglede (hvis han nu skulle mangle salt). Han mente i stedet for, at det kunne være en slags tryghed for Lui, da hans mor forlod killingerne ret hurtigt. Han mente også, at det bare var en overgang, og mente, at skulle han have lov til det, hvis det selvfølgelig passede mig.

  • #15   1. dec 2013 Min kat slikker mig, hele tiden omkring min armhule og min arm og mellem mine fingre

  • #16   1. dec 2013 smiley

  • Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   14. nov 2016 Søger tryghed
    Den slags adfærd er ikke ualmindelige at finde hos killinger, der er kommet fra moderen for tideligt og derfor ikke har fået en god socialicering.
    Katten vil ofte slikke meget på arme, hænder i ansigtet og nole gange på møbler. De kan også ”patte”, som på moderens dievorter, hvis de kan få fat et sted.
    Adfærden er i sig selv ikke unaturlig, men den er overdrevet på en unaturlig måde. Det svarer til at killingerne og moderen slikker hinanden for at søge trykhed og være sociale med hinanden. Det forsøger killingen nu over for dig, men på en overdrevet måde.

    Skæld ud hjælper ikke
    Skæld ud og hårde ord hjælper ikke her. Også selv om det kan være frustrerende om natten.
    Katten søger kontakt og tryghed og det kan forstærke adfærden at katten bliver afvist. Dog må der godt være en vis grænse om natten.
    Det bedste er hvis du kan flytte dig fra katten og ikke omvendt. Hold evt. katten ude af soveværelset om natten.

    Flyt fokus
    Katten forsøger at få og har brug for noget socialkontakt. Derfor er nus og leg en oplagt måde at flytte fokus på. Det handler altså om at aflede katten.
    En sutteflaske vil formentlig også kunne flytte fokus for katten, men er ikke det katten direkte efterspørger. En killing på 12 uger er ca. som et stort barn, ikke en baby.
    Desuden virker Zylkene-kapsler afstressende for nogle katte. Kan købes i håndkøb.


Kommentér på:
Min kat slikker meget.

Annonce