1.064 visninger
|
Oprettet:
Gode trimmere. {{forumTopicSubject}}
Kender I nogle gode kattetrimmere, der kan trimme langhårede katte helt korthårede, uden at gøre pelsen grim og ujævn?
Jeg har selv en Wella Contura trimmer til min hund, men synes ikke rigtigt den virker på Àron. Den tager kun små totter af. Men hvis der er nogle der kender noget tilbehør eller "trimmehoveder" til Wella Contura, så er det også meget velkomment.
Mvh
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 160
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 145
Men her får I så grunden:
Jeg har set en del folk trimme deres langhårskatte, specielt her om sommeren - og jeg tænkte det må være dejligt for dem at slippe for den lange pels i de varme tider, specielt da vi bor op til vandet hvor solen er endnu kraftigere.
Jeg er vant til at trimme mine hunde, men Àron har en helt speciel vattet Perser-agtig pels (mener det er en fejl hos MCO'er), og da jeg lige så et afsnit af "You Must Love Cats" på Animal Planet, hvor perser katte blev trimmet - kom tanken op igen.
Kunne godt tænke mig at give ham et løve klip. Pelsen vokser jo ud igen, hurtigt enda.
Udover det er jeg også blevet ekstrem allergisk, men nænner ikke at gå af med mine katte, så længe jeg kan give dem nok kærlighed og opmærksomhed, trods min allergi, men jo mindre hår, jo bedre.
Jeg giver ikke flere tusinde kroner + narkose risiko hos dyrlægen, når det er noget jeg selv kan gøre. Så længe det er en trimmer og ikke saks eller børste der bliver brugt, forholder Àron sig roligt.
maj 2008
http://www.loppetjansen.dk/produkter/5272-klippemaskiner-og-skaer/
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 160
maj 2008
maj 2008
Grunden til jeg vil trimme Àron er dog mest for hans egen skyld, så han ikke konstant skal redes (han har altid HADET det, og desværre har hans pelstype tendens til at filtre meget let) - og så tror jeg det ville være dejligt for ham her om sommeren, da jeg tit ser ham ligge i skyggen og ja selv springe i vores badebassin, haha.
Lotte: Mange tak for links, vil gå ind og læse om dem. Hvilke katte/dyr bruger du dem på`?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Gode trimmere.