28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Enekat efter aflivning af anden kat.... Enekat efter aflivning af anden kat....
Min kærestes ene kat er efter mange overvejelser blevet aflivet, da hun efter halvandet år stadig ikke kunne acceptere mig og kradsede og bed mig.... Vi prøvede med alt, kattepsykolog, træning og neutralisering men intet ændrede sig. Til sidst fløj hun på os begge og kradsede på arme ben og hovede... Hun kunne slet ikke falde ned og måtte fanges med et tæppe. Hun blev ved med at hvæse efter mig og kom ind i et andet rum, hvor hun stadig var hidsig efter en time og skræmte den anden kat.... Hun var en meget dominerende kat også overfor den ældre hankat... Hans katte var begge indekatte.
Der er nu gået en md. og hankatten har ændret sig meget. Den var tidligere forsigtig men kommer nu op i sengen og søger en konstant. Min kæreste har fået et rigtigt tæt forhold til den. Han har altid elsket dem begge, men hankatten har holdt afstand. Ved ikke om hunkatten fyldte for meget. Måske kunne den mærke, at jeg var bange for hende....
Spørgsmålet er nu, om der skal anskaffes en killing, så hankatten ikke bliver ensom. Min kæreste og jeg bor ikke sammen, så vi plejer at besøge hinanden hver 2. weekend og sove væk hjemmefra vores katte 2 nætter.
Hans hankat lader sig til at have det rigtigt godt, men hvordan har den det mon ved at være alene 2 dage? Man hører jo så meget. Nogen siger de jo bare sover og andre at de mangler selskab. Det er dejligt katten nu er blevet så tryg og kælen, men det er jo den, der først og fremmest skal tænkes på, mht., om den skal være enekat eller ej.....
Når vi tidligere har snakket om at flytte sammen, så kunne det ikke lade sig gøre, da jeg jo var bange for den kat, han havde.... Og vi er ikke på nogen måde glade for, den måtte aflives men så ingen anden udvej. Dyrlægerne var også bange for den og måtte fixere den, da den var der tidligere...
Det er en måned siden, hunkatten blev aflivet. Min kæreste kom ud til mig i går, og skulle egentligt blive til i morgen, men han blev pludselig ked af det, fordi han tænkte på katten, der var alene hjemme, så han græd faktisk og blev nød til at tage hjem.. Blev helt forskrækket men han elsker katten og også mine katte.
Hvis der skal ny kat til, så vil han først have den midt i august, hvor han er færdig på kursus, så kattene ikke skal være alene i starten. Vi tænker klart killing og ikke voksen kat som ny beboer. Når en kat er indekat, så oplever den jo ikke så meget, der kan aktivere den, så er det bedst med en killing, så den ikke er alene, tror I???????
Man ser jo også tit katte, der sælges eller omplaceres, fordi de SKAL være indekatte.......
Laaaaangt indslag..... Hjælp os.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Jeg spurgte, om I synes, det ville være en god ide og skaffe en killing.... Skrev ikke for at blive beskyldt for at mishandle mine katte... Jeg er selv MEGET imod, når dyr ikke bliver bahandlet ordentligt og vores katte har masser af vand og foder, når vi ikke er hjemme og naboer, der har telefonnumre og kan kontakte os...
Det gør mig ked af det, at blive angrebet på den måde....
Ser det i mange tråde, at folk ikke kan holde sig til emnet....
- Hvis det skulle kommenteres, at vi nogen gange sover hos hinanden 2 dage i træk, kunne det så ikke skrives pænt. Jeg kender efterhånden nogen stykker, der har været her på kattegalleri, og har meldt sig ud, fordi de er blevet rakket ned og har fået skideballer, når de har spurgt om hjælp.
Specielt har der været mange, som når de har været bekymrede for deres udekatte bare har fået smidt i hovedet gang på gang, at katte skal holdes inde, for ellers er det ens egen skyld, hvis der sker noget...
Min søster og min mor bor tæt på mig og kan kigge til mine katte og en ældre dame(nabo), der også har kat holder øje. Mine katte bliver passet med dyrlægebesøg, får det bedste foder og er forsikrede... Det er jo heller ikke alle der forsikrer deres katte, hvormed nogen afliver af økonomiske grunde, hvis de bliver syge eller kommer til skade....
Tror I, jeg er den eneste, der ikke sover hjemme ved mine katte hver nat????
Har alle der tager på ferie, mon deres katte i pension???
Synes nogen gange folk skal tænke på, at folk elsker deres katte, og derfor spørger til råds herinde, fordi de mener, folk kan hjælpe og har erfaring eller kender til området, hvortil de spørger..........
Forstår ikke man bare skal angribes. Mine katte har det godt. Har brugt mange mange penge på dem, og er ikke ligeglad med dem.
Hvis nogen vil svare på spørgsmålet, jeg har stilt, om min kærestes indekat(hankat) på 7 år, der er blevet enekat, hvor jeg så gerne vil vide, om det er bedst at anskaffe en kat som selskab til den, så vil jeg meget gerne høre fra jer....
De der mener, jeg er dyremishandler, kan jo melde mig.........
maj 2007
dec 2011
Vi troede, det var bedst at få en killing hos ham, så hankatten ikke var alene i det hele taget - Ikke bare når han besøger mig, men også når han er på arbejde. Vi troede det var en god ide og skrev her. Tænkte at han jo ville kunne dominere en killing og ikke komme under tøflen igen........... Regnede ikke med det ville være nemt at føre ham sammen med en ungkat eller en ældre kat....
Jeg tænker dog også, at han måske egner sig bedst som enekat.....
Det med at flytte sammen, er jo heller ikke så nemt, for man har jo ingen garanti for, kattene kan enes...
maj 2007
maj 2007
dec 2011
Er det så for udekatte???? Har jo sagt, der er både nabo, søster og mor på besøg... Og hos min kæreste en nabo. Det skulle vel være nok?
maj 2007
dec 2011
Har prøvet det en gang, hvor jeg havde været på arbejde. Der gik lang tid, før jeg opdagede det, da jeg kom hjem, for katten lå og sov og gjorde ikke opmærksom på, at den havde brækket benet. Det var først ved midnat, hvor jeg syntes, den da burde spise noget og løftede den til madskålen............ Og jeg tudede. Men man ser altså ikke, der er noget galt, når katten ligger hvor den plejer og som den plejer................
dec 2011
Min kæreste ringede lige og sagde, han havde tænkt på, om katte er begyndt at være ved ham hele tiden, fordi den måske tror, den også skal forsvinde ligesom hunkatten..... Ved jo ikke hvad katte tænker: Om den er blevet mere tryg eller bange for om den skal væk...........
Tror ikke den er bange, men det ved sådan en dyrepsykolog nok. Det var også hende, der rådede os omkring hunkatten, for vi prøvede virkeligt alt...
dec 2011
Det er altså bare svært, om der skal ny kat til.... Helst så jeg det var en omplaceringskat, fordi nogen katte mangler hjem, men så skal den jo være indekat............. Synes det er så dejligt, når nogen tager voksne katte til sig, for killinger er jo som regel nemmere at komme af med, selvom der er for mange af dem pga. fritløbende katte....
dec 2011
Ja, han er meget følsom med sine katte og ellers en ret kold og kontank type...Han savner også den anden meget.... - Men det er jo klart. Selvom jeg var bange for den, gjorde det også ondt på mig. Raske dyr skal ikke aflives, men der var jo desværre ikke andet at gøre, når den blev så galsindet til sidst....
dec 2011
Kattene er jo vores børn, så hvis de ligger i sengen, så indordner vi os...
- Og nej, der er ikke garantier hverken med dyr eller mennesker mht. at bo sammen. Vi har kendt hinanden halvandet år, så det er et stort spring, da vi kun ses i weekenderne og begge er vant til at være meget alene med vores katte... Jeg blev skilt for nogle år siden, så det med at flytte sammen er lidt skræmmende. Folk ændrer sig jo.................
Lige nu er jeg glad for at han hygger sig med sin gamle MCO Ibberen, men vi snakker meget meget om, om der skal ny kat til. Kæresten mener også katten lige skal vænne sig til den anden er væk inden der kommer en ny.... Ved ikke hvad der er klogest..... Kan ikke selv forestille mig at miste en af mine. Da jeg var gift havde v i 5 katte, men dem delte vi jo og jeg savner de katte helt vildt....
Enekat efter aflivning af anden kat....