8.674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Sabrina A
Sabrina A
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 64

Min lille killining bløder fra endetarmen! Min lille killining bløder fra endetarmen!

Først undskyld den lange smørre, men håber VIRKELIG nogen kan hjælpe!?
For en lille måneds tid siden fik jeg to små hankillinger, ude fra en bondegård. De er søde, legesyge og meget kælende. Men jeg opdagede hurtigt at de havde tynd mave. Jeg kontaktede dyrlægen med det samme, og hun mente de var stresset efter alle de nye omgivelser og lyde. Jeg fik afvide jeg skulle starte på skånekost og Zoo Lac, og det gjorder jeg så. Men efter et par dage opdage jeg frisk blod i deres afføring, og de kunne sagtens lave stort i bakken 5-8 gange om dagen. Jeg kontaktede dyrlægen igen og fik en tid med det samme. Hun mente de havde en bakterie i tarmen, og jeg skulle starte antibiotika kur i 7 dage, samtidig med jeg brugte skånekosten og Zoo Lac. Det blev bedre for min gråmis Anton efter et par dage, men Felix var stadigvæk meget ramt. Derfor sagde dyrelægen jeg skulle aflevere afføringsprøve på dem begge. Fik svar i fredags, og der var hverken salmonella, parasitter, orm, koli og hvad der ellers kan være i afføringen. Så skal fortsætte med skånekost og Zoo Lac, indtil maverne er tip top iorden. Men her over weekenden er Felix begyndt at bløde meget igen, når han laver i bakken. Jeg må faktisk tørre ham hver gang fordi der er friskt blød i bagdelen på ham. Er begyndt at blive bange for det er noget rigtigt alvorligt, han fejler smiley Kontakter dyrenlægen igen, som det første i morgen tidlig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min lille killining bløder fra endetarmen!
  • Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#2   15. jul 2012 Ja synes faktisk heller ikke skånekosten og Zoo Lac har hjulpet overhovedet. Og de har fået det i snart 3 uger nu. Kunne være jeg skulle prøve canicur så. For ja det er helt galt med de toiletbesøg med Felix. Var det noget din dyrelæge havde anbefalet dig ? Dyrelægen rådede mig også til at prøve et naturprodukt der hedder Husk, det er faktisk til mennesker, men det kunne også hjælpe dem. ?!

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#4   15. jul 2012 Så er det da bare det jeg skal prøve så smiley Okay det husker jeg. Blødte din lille hunkat også fra endetarmen ? For Felix gør det hver gang, han laver. Og synes det er lidt voldsomt. Tænkte på om det kunne være en rift ? Og tusind tak for hjlæpen smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#6   15. jul 2012 Ja jeg kontakter Dyrelægen imorgen under alle omstændigheder smiley Den dyrelæge der ringede fra dyrehospitalet sagde de havde tjekket det for alt. Han sagde en masse fine ord på sygedomme jeg ikke kan huske nu. Men de burde være tjekket for alt ja.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   15. jul 2012 Ring til bonden og spørg, hvad de fik at spise derude. Hvor gamle var killingerne, da de kom fra moderen? Hvis de var for unge ses ofte diarre, på grund af savn af mor, de andre søskende, ny mad og nye mennesker.
    Lidt smuldret franskbrød i dåse-maden opsuger fugt fra tarmen og afhjælper noget af diarreen. Vigtigt de får rigeligt med vand at drikke evt. en skål med koldt kogt vand og en med friskt vandhanevand.
    Vask killingernes rumper med vat i kogt vand eller helst kamillethe, hver gang de har været på bakken. Hvis blodet er meget rødt kommer det fra den sidste del af tarmen eller fra huden ved endetarmen og kan skyldes ætsninger fra diarreen. Hvis blodet er lidt mørkere, kommer det fra et sted højere oppe i tarmsystemet og er mere alvorligt.
    Vigtigt at få det undersøgt ordentligt, men oplysningerne fra deres 1. hjem er MEGET vigtige!

Pøj-Pøj!!!

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#9   15. jul 2012 Ja må høre hende ad. De var 12 uger der jeg fik dem. Synes bare det er mærkeligt at Anton er helt rask, og Felix er det stafigvæk det samme. men Felix er meget lille, de troede faktisk ikk han ville overleve i starten da han var helt lille. Men han tager på og det hele. Skifter vand 2 gange om dagen og de drikker meget. Blodet er almindeligt rødt. De får kun tørrefoder, men kan vel godt blande vand og Fransbrød. Tusind tak for hjælpen, håber snart det hjælper smiley

• #10   15. jul 2012 Da Skaldepanden var inficeret med Giardia (som giver karry-farvet og ildelugtende tynd afføring) prøvede vi også alt muligt (ZooLac, Canikur og hvad dyrlægen ellers tilbyder) uden bedring. Efter råd på et andet katteforum (brugeren er i øvrigt også herinde) afprøvede jeg Probiocin og Fortiflora i kombination med HUSK (som du også selv nævner i en af dine indlæg), og det hjalp en hel del på problemet.

I dag er Skaldepanden både Giardia-fri og jeg har endnu ikke set en splatmave hos hende, men det var også en lang og sej kamp.

• MP
    MP Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50
    #11   15. jul 2012 Men hvis din går på toilet 5-8 gange om dagen er det i den forbindelse normalt den bløder. Det man skal passe på er at når der er frisk blod er der også et sår, der kan risikere at gå infektion i (har ikke så meget forstand på det, men det var det syrlægen sgde) smiley Men håber I finder grunden til problemet, det er aldrig sjovt for hverken kat eller ejer.

Har selv været hele turen igennem med den ene af vores katte. Det var også med dårlig mave og blod.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#12   15. jul 2012 Det var karry farvet i starten ja, men har fået en mere normal farve nu, bare stadigvæk tyndt med blod. Maibritt hvor kan man købe de andre to ting henne du nævner smiley Det var i starten han var på toilet 5-8 gange, efter antibiotika kuren er det dog kun et par gange om dagen, heldigvis Simone smiley ja det har stået på i 3 uger nu, er synd for ham. Og bestemt ikke sjovt for mig nej! Og ja er nemlig bange for der kan gå infektion i det, så holde meget øje med hans numse. Tusind tak for de gode råd smiley

• #13   15. jul 2012 Prøv at spørge dyrlægen om de testede for noget der hedder Cryptosporidiose ? For hvis det er det, så vil han have kronisk diarré hele sit liv og der er faktisk ikke stor chance for at det kan helbredes og så er det altså bedre at give sådan en lille fyr fred smiley Har selv måttet aflive en kun halv år gammel killing på grund af det for ikke så længe siden smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#14   15. jul 2012 Yvonne det vil jeg prøve at høre Dyrelægen om imorgen. Håber jeg selvfølgelig ikke det er. Ville være med grædende hjerte hvis jeg skulle af med den lille bandit, og hans bror Anton ville blive knust tror jeg smiley de er så glade for hinanden. Men Felix skal på ingen måde gå og lide nej, tænker på hans bedste. Gør mig ondt at høre med din killing smiley

• #15   15. jul 2012 Håber da heller ikke det er det, men ville da spørge dyrlægen om det var med i testen smiley
    Nej de skal nemlig ikke lide og en kat med kronisk diarré vil ikke have det godt smiley Så synes i hvert fald du skal spørge dyrlægen smiley

Takker for din medfølelse og håber det bedste for jer smiley

• #16   16. jul 2012 Probiocin/Probios og Fortiflora skal hentes hjem fra udlandet. Jeg ved at det kan købes her: http://www.revivalanimal.com/

Pøj, pøj med katten. Jeg håber, at den bliver frisk igen.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#17   17. jul 2012 Så fik jeg en tid ved Dyrelægen idag. Jeg havde både Anton og Felix med dag Anton begyndte med diarre og blod i afføringen igen igår. Dyrelægen mente det helt sikkert er noget der smitter, siden antog fik tilbagefald. Så nu skulle de ha en ordenlig kur, efter det snart har stået på en månede. Så vi er på canikur, flagyl, panacur mod orm, husk og antibiotika piller, samt skånekost fra Hills i 5 dage. Og så skal Bakken vaskes i rodalon hver dag. De synes bestemt ikk det er sjovt og få alt det medicin, smager sikkert forfærdeligt. Men canikur, spiser de som slik, og de har fået nogle legetøjs mus idag, det hjælper på deres humør smiley så håber virkelig det hjælper, krydser alt hvad jjeg har, for som dr. dyr sagde, så er der noget mere alvorligt galt, hvis det ikke er bedre mandag.

• #18   17. jul 2012 Spurgte du om der var testet for det jeg skrev længere oppe ??

Krydser fingre for at de snart er bedre... Det lyder som om din dyrlæge behandler for alt muligt på én gang... Både Giardia og infektion i tarmen, men er det ovennævnte, så hjælper ingen af disse ting der smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#19   17. jul 2012 Ja yvonne, spurgte ham om det og det er de testet for ja. smiley så håber virkelig det hjælper det her. Og tak for hjælpen smiley

• #20   17. jul 2012 God bedring smiley smiley Og kom gerne med en opdatering smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#21   17. jul 2012 Det skal jeg gøre smiley og mange tak smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#22   26. jul 2012 Var ved Dyrelægen igen i tirsdags med lille Felix. Anton blev hurtig rask efter den sidste behandling, men med Felix var stadig på ingen måder blevet bedre. Dyrelægen gav ham to injektioner. Noget bredspektrede antibiotika og noget der styrker hans immunforsvar. Skal til Dyrelægen igen imorgen, hvor han skal have to indsprøjtninger igen. Hvis det så ikke hjælper på sigt, har Dyrelægen sagt at vi stopper, og så er det bedst han får fred. Krydser alt hvad jeg har for min lille skat, bliver rask. Han er glad, leger og er kælen, men det er selvfølgelig heller ikke et liv for sådan en lille mis, og døje med dårlig mave resten af sit liv. Er rigtig hårdt det her synes jeg, har allerede grædt meget, for vil gøre så ondt at skulle undvære ham. Men må tænke på hvad der er bedet for lille Felix smiley

• #23   27. jul 2012 Pu-ha da smiley Håber det bedste for din lille Felix smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#24   28. jul 2012 Tusind tak yvonne smiley

• #25   28. jul 2012 Der er meget, der tyder på, at hans slimhinde i tarmen er stærkt medtaget.

Jeg kan anbefale <b>Diarsanyl</b>.

Dette middel indeholder stort set det samme som Zoolac m.m., men derudover indeholder det også Montmorrillonite med Benzonite. Det er en behandlet lerart, der virker som en "magnet" på de giftstoffer, bakterier og virus, der er i tarmen, og fører det ud sammen med afføringen.
    Endvidere lægger det en beskyttende hinde på den medtagne tarm.

Jeg ved også, at man på Stockholm Dyrehospital behandler voldsom og langvarig diarré ved ikke at medicinere, men kun at give kogt vand + første og anden dag 4 gange 1 teskefuld råt, skrabet (ikke hakket) oksekød. Tredje og fjerde dag 4 gange 1 barneske råt, skrabet oksekød.
    Femte dag 4-5 gange en spiseske skrabet oksekød - Så skulle der gerne være så meget styr på diarréen, at man så småt kan begynde at blande kødskrabet med f.eks. AD/PD.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#26   28. jul 2012 Mega hvor kan man købe Diarsanyl henne ? smiley kunne være jeg også skal prøve det med det rå oksekød. Hverken zoo lac eller canikur har hjulpet synes jeg. Dyrelægen mener han nok har noget allergi der påvirker hans Tarm kraftigt. Han er på binyrebak piller nu, som han skal ha i 10 dage. Synes der er en bedring med hans afførring, men synes han virker skidt og utilpas. Han sover hele tiden og spiser ikk ret meget. Han har taget 70 gram på i den her uge. Men han er 17 uger og vejer 1500 gram. Han ligner en killing på 12-13 uger. Hans bror er noget større og er snart tæt på 2 kg. Men han er begyndt at få tilbagefald igen. Karrygult afføring der lugter meget grimt. Men han er hurtigt blivet rask af antibiotika kurene han har fået de 2 sidste gange. Kan snart ikk finde hovede eller hale i det hele. Det har stået på i 5 uger nu, og synes det tager hårdt på en, og ikke vide hvad ens små dejlige killinger fejler. De er på skåne kost fra Hills, både tørfoder og vådkost. Men kan de faktisk ha en allergisk reaktion af skånekosten ? Prøver at få lidt HUSK i dem, igennem deres vådkost, men de er ikk vilde med det, og prøver at dække det til, som de gør i Bakken. Ringer til Dyrelægen mandag, for kan være Anton skal i noget behandling igen. Puha hvor er det en hård omgang det her smiley

• #27   29. jul 2012 Ser, du skriver "Karrygult afføring der lugter meget grimt."

Hvis det ligner remoulade og lugter surt/sødt, kunne det tyde på en overvægt af Colibakterier.

Hvis det lugter råddent, har jeg læst, at det kan skyldes Giardia.

Jeg ved ikke, hvad slags antibiotica han har fået, men min nabos killing med Giardia blev behandlet med Metronidazol (Flagyl) i 10 dage + 10 dages pause + 10 dage med Metronidazol

Der findes en snaptest til påvisning af Giardia. Er den benyttet og med hvilket resultat?

En alm. undersøgelse af en enkelt føringsprøve viser sjældent Giardia, da den ikke udskilles konstant, men snaptesten kan afsløre den.

PS: Tavegyl fås eller bestilles hos dyrlægen.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#28   29. jul 2012 Ja det ligner faktisk remoulade og lugter rådeent.

Første gang var de på synulox i 7 dage.

Og anden gang flagyl, ormekur og clavubactin i 5 dage.

Anton har fået der bedre begge gange og fået normalt afføring. Men får tilbage fald efter en 7-10 dage. Jeg har stadigvæk flagyl hjemme men ved ikk om jeg skal gi ham det, eller lige vente til jeg har snakket med Dyrelægen først.

Ja tyder på der er nogle bakterie som de ikk har kunne se i prøverne.

Bare mærkeligt for der er ikk noget der hjælper på Felix. Men så bedre ud til morges da han var i Bakken. Kan ikk finde ud af om de smitter hinanden, eller er noget forskelligt de fejler ?!

• #29   29. jul 2012 Det er IKKE nok at give Flagyl i 5 dage. Det skal gives i 10 dage + en gang til efter en pause for at tage de sidste frigivne Giardia.

Det er sikkert derfor, at Anton har fået tilbagefald efter 7-10 dage.

For øvrigt ville jeg aldrig bombardere en medtaget tarm med så mange midler på én gang.

Jeg tror helt sikkert, de fejler de samme, og er det Giardia, smitter det.
    Lille Felix har nok ikke samme kondition og modstandskraft som Anton og er derfor mere medtaget.

PS: Medicineringsvejledningen med Flagyl er den, min nabo fik fra dyrlægen på Inges Kattehjem, da hans killinger havde Giardia.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#30   29. jul 2012 Ja du har nok helt ret. Ja synes også det var en hård omgang de var igennem begge to med alt det medicin, men man lytter jo altid til Dyrelægen.

Mega hvis det var dine killinger og du havde flagyl hjemme. Ville du så gi dem det som din nabo har gjort ? Har prøvet at ringe til Dyrelægen, men kan først få fat på dem imorgen.

• #31   29. jul 2012 Eftersom BEGGE katte har samme problem og den ene kom sig i perioden med Flagyl, er der næppe tale om allergi.

Nej, jeg ville ikke selv begynde at medicinere, men først tale med dyrlægen om snaptesten og den foreslåede behandling med Flagyl + Diarsanyl, for det er ikke til at vide, hvad katten stadig har af medicin i kroppen.

Med hvad er det for indsprøjtninger, han har fået to dage i træk?

Og så et forsigtigt spørgsmål:
    Er din dyrlæge en med speciale i smådyr? Det under mig nemlig, hvis han ikke har brugt en snaptest.

Alternativt ville jeg nok konsultere en anden dyrlæge.

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#32   30. jul 2012 Var elllers meningen jeg ville ringe til dyrelægen i dag, men til morges havde begge killinger hård pæn afføring. Er da slet heller ikke til at finde ud af mere, men er ihvertfald rigtigt glad, smiley
    Men må lige holde øje de næste par dage om det går op eller ned.

Ja Mega det virker som om det ikke er allergi, når de får tilbagefald hele tiden.

Felix fik 2 indsprøjtning i tirsdags og 2 i fredags. Det var noget bredspæktret antibiotika og noget der styrkede hans immunforsvar.

Og nu er han på binyrerbak i 10 dage. og det har faktisk hjulpet meget.

Ja det med min dyrelæge ved jeg så ikke, men har kun hørt godt om dem. Men ja undrer mig over jeg ikke har fået fortalt noget om den snaptest. Jeg anede ikke engang hvad det var. Og hvis dyrelægen ikke indformere om den slags, ved man ingen ting.

Men hvis de får tilbagefald igen, så banker jeg i bordet derover, på en pæn men bestemt måde. Så må vi have gang i den snaptest og Flagyl + Diarsanyl i de antal dage, så det hjælper.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #33   31. jul 2012 Hvor dejligt, at det går bedre
    :o)
    Vand eller anden væske er ekstra vigtigt, når dine katte har fået så meget medicin. Sørg for at dine katte får nok at drikke, hvis de ikke drikker nok bliver det for svært at "komme af med" afføringen, når den er tør, og der kan let gå hul/revner i slimhinden ved endetarmen. Når det blod du har set er helt friskt rødt er det et tegn på, at det kommer fra sår "tæt på udgangen" i tarmen.

De allerbedste hilsener

AI

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#34   31. jul 2012 Ja det er rigtig dejlig AI og tusind tak smiley ja de drikker gudskelov meget vand. Skifter det også 2-3 gange om dagen, så der er koldt friskt vand hele tiden. Man ved jo selv hvor ondt det kan gøre med hård mave.
    Har heldigvis heller ikke set blod i flere dage nu. Så det lover godt denne her gang smiley

• Sabrina A
    Sabrina A Tilmeldt:
    jul 2012

#35   25. aug 2012 Så var da ikke mere at gøre for min lille Felix, han fik fred igår morges smiley smiley
    Det var ellers gået rigtig godt efter binyrebakhumon kuren, men har været på ferie og min søster har passet dem og der blev det helt skidt igen.
    Så hun startede på ny binyrebakhumon kur, og det blev bedre. Jeg kom hjem i lørdags og det så fint ud, men lige så snart jeg stoppede på pillerne blev det slemt.

Snakkede med Dyrelægen i onsdags, og hun sagde at han skulle ha binyrebakhumon resten af sit liv, og det ville nedsætte hans liv meget. Og det ville jeg ikk være med til. Han var så lille og tynd. 1700 gram og han var 5 måneder. Dyrelægen mente det er noget kronisk han led af. Så var bedst han fik fred.

Puha hvor var det hårdt og er det stadigvæk. Græd som pisket smiley

Anton har også haft det lidt op og ned og tynd mave, så nu er vi på flagyl i 10 dage, da det hjalp ham sidste gang. Han klarer det rigtig flot, men leder selvfølgelig efter sin bror. Men gør alt for at motiverer ham og lege med ham. Han skal være helt rask, inden jeg overvejer om han skal ha en ny legekammerat. Og skal sørger for han tager på. Han ser ud til at ha det godt, sagde Dyrelægen men han er for tynd.

Puha sidder med tårer i øjnene igen. smiley så hårdt at skulle af med sine dyr, men var det bedste for ham og nu har han fred smiley

• #36   25. aug 2012 Det gør mig rigtig meget ondt smiley Men hellere at han får fred, så han ikke skal gå og lide. Håber Anton snart blir helt frisk smiley
    Sov sødt lille Felix smiley Alt for tidligt du sku herfra
    Stort trøstekram til din moar smiley

• #37   26. aug 2012 Åh, hvor trist smiley Sov sødt lille Felix smiley

Stort trøstekram til dig Sabrina smiley Håber Anton snart er helt frisk igen smiley smiley

Kommentér på:
Min lille killining bløder fra endetarmen!

Annonce