695 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Inde, ude eller andet? Inde, ude eller andet?

Ja, jeg er da lidt nysgerrig på at se hvordan andre brugere her på KG vælger at holde deres katte. Har i jeres som indekatte, volierekatte, udekatte eller måske selekatte?

Selv har jeg valgt at have mine som indekatte, og forhåbentlig på et tidspunkt som volierekatte så snart jeg får sparet penge sammen til at få en til at lave en voliere, da jeg selv er en af dem med 10 tommelfingre. Jeg har valgt at holde min katte inde af flere årsager, men en af de primære årsager er at min dejlig pige Amy var så uheldig at løbe ind i en såkaldt kattehader, som havde forsøgt at skyde hende, men havde ramt hende i hoften i stedet, så hun bare skreg af smerte. Det er noget af det mest forfærdelige jeg nogensinde har været ude for, og heldigvis er min pige en morfis uden lige, så jeg kunne få hende i en transportkasse og akut til dyrlægen, men jeg stortudede hele vejen og var sikker på at jeg ikke fik min lille pige med hjem igen, hvilket jeg heldigvis gjorde.

Nåh det var også et sidespring, men heldigvis var min pige ikke svær at vende til at være indekat efter den oplevelse. Faktisk er hun nærmest bange for at gå ud ved mindre jeg er med, og vores kommende lille prinsesse, bliver også indekat.

Men hvordan holder i jeres katte?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inde, ude eller andet?
  • #2   15. jul 2012 Her boltre missene sig i hele huset og vi har hele haven indhegnet til dem . Som de så benytter om dagen.
    Om natten og de får gang jeg ikke er hjemme har de udgang til en stor voliere som om dagen bare står åben og som også frit kan benyttes som det lyster dem.:D

• #3   15. jul 2012 Indekatte, da det er det eneste jeg kan pt. Og vil heller ikke have de skal vænne sig til at være udekatte, hvis nu jeg skal flytte et sted hen og studere, hvor de ikke kan være ude. Men om et par år, glæder jeg mig til at jeg forhåbentlig kan være et sted, hvor de kan få en voliere smiley
    Har det også bedre på denne måde, da jeg simpelthen ikke vil have de skal blive kørt ned, ende i et voldsomt slagsmål, eller pådrage sig en eller anden slem sygdom smiley

• #4   15. jul 2012 Min kat er udekat, ville dog gerne hvis jeg havde kunnet holde ham i haven;)
    Han var 13 mdr da jeg købte ham på et kattehjem, og jeg indhegnede hele haven, hvilket også lykkedes at holde ham hjemme i 6 uger( ud over de første 2, hvor vi holdte ham inde), men han brugte til sidst al sin tid på at finde udveje, og da først det lykkedes ham, fandt jeg ham først efter 5 dage.....så da opgav jeg og han fik lov til at rende frit.
    Jeg fornemmer så at han ikke går så langt, for når vi kommer ud render han os altid i møde, og vi bor også lidt ude på landet uden alt for trafikerede veje;)

• #5   15. jul 2012 Pt. har jeg ingen katte, men når jeg får nogle bliver det indekatte til at starte med - og når jeg engang flytter et sted hen hvor man kan få sig en kattevoliere vil de helt klart få det. smiley

• #6   15. jul 2012 Jeg har mine som indekatte. Da jeg er flyttet på landet får de også løbegårde. Nogle af dem er ude i snor. Men de render aldrig frit, da det er forbundet med risici for forskelligt, og så kan jeg heller ikke se at jeg har ret til at belemre mine naboer med mit valg af kæledyr.

• #7   15. jul 2012 Min kat er indekat, vi bor godt nok på landet, men vi bor meget tæt på en befærdet vej, så da jeg tidligere har haft katte hvor vi boede før som er blevet kørt ned, besluttede jeg mig for at denne gang måtte det blive en indekat, vi har dog bygget en løbegård til hende som er ca en tredjedel af vores have, så hun har massere af plads at boltre sig på, og hun befinder sig fint i den og søger på ingen måde at komme ud andet end i løbegården.

• #8   16. jul 2012 Nu har jeg så rigtig søde naboer som synes det er hyggeligt hvis han kommer i deres haver;)

Kommentér på:
Inde, ude eller andet?

Annonce