{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

årsregnskabet for 2 katte killing til voksen {{forumTopicSubject}}

Tjaa, så er der næsten gået 1 år siden vi fik Mickey og McQueen. I forvejen havde vi (har stadig) Minnie. Så 3 misser ialt.

Regnskabet for de første 4 måneder rendte op i 12900 kr sådan ca. Og deri var der ALT inkl kradsetræ gulv til loft miljø, neutralisering og vaccinering, ormekure, Giardiatest af begge to, og undersøgelser i forbindelse med løs mave i starten. (blev løst på 1 uge), lidt specialfoder, foderspande, kasse til diverse. Foder. kattene var gratis.

Det kan gøres billigere. Det kan også gøres dyrere. Kradsetræet kan man streng taget lave selv som Susan og Jesper ved at fælde nogle store grene og sætte dem sammen. Foderspande er heller ikke et absolut MUST. Men for os er de gode at have, da vi fodrer på 3 katte og køber til bunke hos Zooplus i tyskland, så vi har til 2-3 måneder ad gangen - som det er NU. For de har taget rigtig godt for sig af retterne. Nu da vokseværket en næsten overstået går det ikke helt så stærkt med at tømme den nu store foderspand. Vådmaden har de stort set skippet. Men de er fritløbere og får sikkert den del dækket ude i den grønne og regnfyldte natur.

De fodres med HILLS og Orijen. Vores nabos katte har "hjulpet" os med at få tømt lageret af foder. Modsat har vores misser hjulpet naboen med ditto. Hvilket har resulteret i at naboen nu er tvunget til at købe det dyre foder ala vores (stort grin). Så de har bedt om webadressen til Zooplus.

Nå, men vi fik de to ungersvende i august sidste år. 4 måneder frem så ramte vi december, så til december havde de kostet ovenstående beløb. det blev ikke meget billigere per måned siden pga foderet som de har indtaget med en vældig appetit. ca 1200 kr per måned til og med maj iår.

12900 + 6000 = 18900 kr. nu har de så overstået 1 års undersøgelsen og vaccinen = 1116 kr ialt

Årsregnskabet = 19916 kr (hvis mit hoved kan regne rigtigt)

men som skrevet før. det kan gøres både billigere og dyrere. Hvor meget man kan spare på foderet ved at købe brugsens kan diskiteres eftersom misserne somregel skider meget mere af det og så skal indtage mere mad.

Gruset kan også gøre billigere.

Nu holder 20 kg tørfoder ca 3 måneder og det koster med HILLS ca 1000 kr.


1års undersøgelsen var en større mundfuld for Mickey især. Misserne er ikke vant til at køre i bil, så han lavede en aflevering i transportkassen efter de første ca 500 m. (der er 7 km. til dyrlægen). det stank noget så frygteligt, og McQueen har for første gang kradset for at komme ud af kassen under biltransport og det startede med lorten. da vi ankom var de pænt smurt ind i de "gode sager". men holdes skulle de jo. Mickey var ikke glad for det. McQueen var nysgerrig. han var mere interesseret i at undersøge rummet end i at dyrlægen var tilstede og at han var et fremmed sted - tilsynladende glad for at slippe ud af dne stinkende transportkasse.

De var så fine begge to 4,8 kg hver og flot pels, ingen lopper (er behandlet for dette) klaer øjne, fine tænder osv. kun rosenede fra dyrlægen.

turen hjem gik som turen derud.

Hjemme måtte de begge to i bad - og det var faktisk værre en køreturen i kassen. jeg slap dog uden kardsemærker og ungersvendene har tilgivet mig den upopulære pelsbehandling.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  årsregnskabet for 2 katte killing til voksen
  • #1   21. jul 2012 Hi hi, har på intet tidspunkt regnet på hvad min/mine skaldepande/skaldepander vil koste det første år, men får da en ustyrlig trang til det nu... ;o)
    Super herlig læsning, at der ikke bliver sparet på noget, det er jo ikke dyrene der vælger hvor de vil være, så vi forpligter os.... :o)
    Tak for din fine beskrivelse, jeg blev i totalt godt humør af at læse den.
    God vind fremover med dine fine misser, har lige luret dem på din profil, de ser dejlige ud alle 3....


  • #3   21. jul 2012 Hah, nu blev jeg da lige helt nys, så måtte lige mine bank konto igennem.

    Jeg har brugt 12.271,87 kr fra d. 01/07-2011 til nu.

    Jeg har tre katte, og har fodret med Royal canin i starten, nu fodre jeg med porta 21 uden korn. Kattegrus er der blevet brugt Extreme Classic.
    Beløbet inkludere legetøj, mad, grus, slik, pleje, dyrlæge (1vac 1 pas - et tjek øremidder og medicin til øremider) og et kradsetræ fra gulv til loft.


  • #4   21. jul 2012 Uha! Det vil jeg slet ikke regne på, så får jeg koldsved:)

  • #7   21. jul 2012 Giardia-testene er alene ca 683 kr per kat. dertil kommer så selve undersøgelserne af dem begge. det slipper en del for. men vi tog det med for at være på den sikre side og få behandling så hurtigt som muligt.

  • #9   21. jul 2012 Det er en afføringsprøve man kan få lavet hvis katten har skidepine for at sige det rent ud. parasitter i afføringen. det skal behandles da følgerne ved ingen behandling kan være livstruende for katten - især for killinger.

  • #11   21. jul 2012 Gruset er Extreem Classic. Kradsetræet er Kattens No 1 Sears til 1800 kr. Begge dele kan gøres billigere - og dyrere.

    I de første måneder købte vi foder, grus og legetøj i Maxizoo lige i nærheden af bopælen. Men lærte Zooplus at kende herinde og har sparet nogle 100 kroner på det hele siden ved hvert køb.

    Camilla, du når godt derop ad fordi du ska regne prisen for katten oveni. Du har jo renracede katte kan jeg se. deri ligger så chip, ormekur, vaccination, men prisen for selve katten skal jo stadig regnes med.


  • #12   21. jul 2012 Hos os var det et for brat foderskifte der var årsagen til deres dårlige maver. Vi var så dumme bare at skifte 100€ over med det samme. Men fik så noget andet at vide hos dyrlægen. Men inden da måtte vi igennem et par tests, undersøgesler og specialkost samt behandling for dårlig mave med noget pasta.

  • #14   21. jul 2012 Uha, ja det skal nok passe, med eller uden "dyre" klatremiljøer. Jeg er for længst holdt op med at lave regnskab, for ellers ville jeg hulke mig selv i søvn hver nat smiley

  • #16   21. jul 2012 tør ikke regne på hva vores har kostet smiley

  • #17   21. jul 2012 Regnede ikke kattene med da jeg har haft dem over et år, men ja skulle jeg medregne dem så skal vi plus 8500 + ca. 1600 for øretattoo og neutralisering af 2 katte. O'malley blev købt som pakkeløsning. 12 uger vaccine var med de norske, har så selv stået for 2x 16ugers og 2gange 1års.


    Mit regnestykke kunne da sikkert os gøres billigere, kradsetræet her er os fra kattens nr. 1 - plus jeg har 4 andre "små" kradsetræer.
    Jeg brugte den første tid Royal canin som heller ikke er helt billigt, men bruger nu porta 21 som er billigere og kattene kan beder lide det.
    Jeg har os lige bestilt 20 sække Golden grey til en god pris, så der vil jeg os sparre nogle penge i forhold til mine enkel køb af extreme classic smiley


  • #19   22. jul 2012 Det giver heller ikke et rigtig indtryk hvad jeg giver for mad og grus, da det beløb jeg har udregnet er med alt der er købt til kattene.

    Skulle man udregne hvad jeg brugte på fodre og grus alene ville beløbet nok falde noget. Jeg har ikke det rigtige beløb, da jeg ikke har gemt kviteringerne.

    Men kan da tage et kig på zooplus hvor meget jeg har brugt på mad siden jeg startede med at handle der.

    Fra d. 31-01-2012 til d. 10-06-2012
    Har jeg på tørkost og vådfoder brugt 1.529kr
    Vil tro at jeg har brugt ca. Det samme beløb på grus.
    Og hvis vi x2 så kommer vi op på en ca. 6000 kr

    Så resten af pengene er brugt på dyrlæge, slik, kradsetræer, legetøj, aktivering, transport bure, kattesenge, børster - mange af de ting er jo engangs ydelser, men jeg bruger da mange penge på "luksus" ting til kattene som nemt kunne undværes.


  • #20   22. jul 2012 Lena:
    Flot årsregnskab du har lavet.
    His jeg lige må komme med et indspark, så kommer det jo også an på om det er racekatte, katte købt på internat eller redningsaktioner som mine nu er:) De er jo gratis i indkøb - for det meste:)
    Nogle vil jo kun fodre med det billigste af det billigste og købe billigt grus og selv lave kradsetræer osv. og de kan jo gøre det en del billigere - i hvert fald indtil kattene bliver syge.
    Der kommer de variable omkostninger jo ind, for enhver kat kn jo blive akut syg. Jeg køber næsten udelukkende hos Zooplus, jeg glæder mig over hver gang jeg kan se, at jeg skal give 350 kr. pr 10 kg. sæk RC Fit når jeg - på tilbud kan købe det til 499 i DK. Det eneste der generer mig er, at de pakker meget dårligt. Så hurra for Zooplus smiley


  • #21   22. jul 2012 ""Mon ikke du skulle overveje hvor og hvordan og til hvad du bruger dine penge til for du er vel ikke arving til Mærsk-miæionerne.""

    Hvorfor det? Nej jeg er ikke arving til Mærsk millionerne. Men det behøver jeg heller ikke være for at få ordenlige forhold for kattene.

    Man kan så sige at vi ikke hører til den type familie der lader pengene rulle ind over disken hos tøjforhandlerne i en lind strøm hver gang vi render i byen for at handle. Ydermere handler vi meget over nettet generelt og får derved vores ting meget billigere end vi ellers ville.

    Det er også som Marianne skriver. Hvad man køber i billigt foder vil man på et tidspunkt sikkert kunne se på dyrlægeregninger, indkøb af grus og mad foruden antallet af ture til Brugsen og deslige.

    Naboerne er et godt eksempel på gruset: de køber en pose til 50 kr hver uge. Vi har en pose på 15 kg plus det som er tilbage fra den forrige sæk til 130 kr per sæk (eller var det 115 kr). det har ind til videre holdt siden sidst på vinteren. Vores nabo har indtil videre købt en billig sæk hver uge til 50 kr stykkket = 200 kr om måneden.

    Kradsetræet, neutraliseringerne bla. er desuden engangs-udgifter. de indtager heller ikke foder i de samme mændger eftersom de ikke vokser så meget mere.


  • #22   22. jul 2012 Det næste indkøb hos Zooplus bliver stort set gratis, da vi ikke har brugt en eneste kupon endnu

  • #24   22. jul 2012 lena, hvad er det for kuponer du har ?



  • #25   22. jul 2012 Det er sådan nogle "Gutschein"

  • #26   22. jul 2012 """En pose på 15kg rækker til 100% tømning og fylning af hvor mange kattebakker hvor mange gange? Rigtig megen sygdom smitter netop via toiletbakken så at nippe efterladenskaberne af og fylde op når der er gået en rum tid efterlader bakerierer/virus/orm og andet som spredes via afføringen i det tilsyneladende rene grus som har været i berøring med det som smides ud. Ikke lige det jeg anbefales/anbefaler."""

    Kan du så forklare mig hvorfor selv vores 11 årige kat ikke er syg! De to på 1 år er det heller ikke. Bevares, kattebakken skal da tømmes en gang imellem, men næppe så tit som du formodenligt gør det.


  • #27   23. jul 2012 Kom lige i tanke om at vores jo er fritløbere. Det er en ret vigtig detalje i forhold til om vores kattebakke er en farlig bakteriebombe. vores kattebakke trænger sjældent til en overhaling. De bruger den nemlig ikke ret meget - lige for tiden i hvert fald. I vinteren brugte de den meget og den blev tømt for efterladenskaber 2 gange dagligt.

  • #29   23. jul 2012 Krista

    Jeg forstår godt at du gør som du gør, for du har et opdræt har jeg set. Derfor kan du ikke bare gøre sådan og sådan. Du er nødt til at tage dine forholdsregler mht. alt. Din situation er noget anderledes end vores. Og 12 katte udgør automatisk en større smitterisiko end blot 3 - selv om mine også havde været indekatte til opdræt. Så jeg forstår godt, at du gør som du gør.

    Hvordan fodre du iøvrigt dine katte? Laver du noget af det selv?



Kommentér på:
årsregnskabet for 2 katte killing til voksen

Annonce