Har fået 5 plejekillinger og deres mor på besøg Har fået 5 plejekillinger og deres mor på besøg
Hej alle sammen
Jeg har været så heldig sammen med min kæreste at blive plejefamilie og kattekillinger fra Brande Internat.
I mandags fik vi et kuld ind og det går rigtig fint med de 5 killinger på 6 uger.. 2 af dem er moderens egne og de andre 3 er blevet sat til hende, da de blev indleveret moderløse. (2 fra Give og den sidste killing fra Herning-området).
De er bosat i stuen hvor vi har sat en løbegård op, hvor deres mad skåle, toiletter og tæpper og kradsetræ er inde. Moderen har fundet sig tilrette under sofaen, da vi har en hund i huset. Som dog skal siges er meget glad for katte.
Killingerne er meget aktive og legesyge. Dog har der været lidt ro på her idag, da det har været så varmt.
Dog er moderen begyndt at komme lidt mere frem og hun ligger også giver die til killingerne under sofaen. Vi har nu åbnet op for løbegården så de kan være i stue og køkken.
Jeg har dog et par spørgsmål:
1. Har har en enkelt killing som er meget mindre og ikke vejer så meget som de andre. Hvad må jeg giver killingerne for at de kan få lidt ekstra ud over killinge-tørkost?
2. Moderen er blevet mere tryg ved hjemme og er så småt begyndt at komme frem. Men hun har her idag været ved at angribe min hund, da han kom for tæt på stedet hvor hun lå under sofaen og gav mælk til killingerne. Hvordan skal jeg tackle dette?
3. Den ene af killinger var ved at gå til da jeg duftede at jeg fik mælk på mit morgenmads produkt, må killingerne godt få mælk ud over fra deres mor?
Jeg opretter et album her inde med billeder af killingerne så snart jeg har fået taget nogle ordentlige billeder.
Hilsen Louise
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Køb noget killinge våd mad til dem, eller køb Royal Canin til killinger, det kan man bløde op med vand, det brugte jeg da jeg havde plejekillinger, de var rigtig glade for det, de spiste det fra de var 4 uger, og mht vådmad så købte jeg noget pate til killinger i Bilka til ca 5 kr. for 100g, ved ikke om de har det endnu, da det er flere år siden jeg havde plejekillinger sidst pga, min kat ikke kan med andre og har pt ikke et seperat rum til plejekillinger..
Med hensyn til din hund og kattemor, så angriber hun jo hunden fordi hun beskytter sine killinger, så jeg ville prøve at holde hunden på afstand af kattemor til hun er mere tryg, det stresser hende at hunden prøver at få kontakt, hun ved jo ikke at hunden bare vil være venlig og nysgerrig..
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 29
Og med hensyn til katte mor og hund så vil jeg lære ham at holde afsted og selvfølgelig holde dem adskilt når de skal være alene.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Uh hvor jeg savner det
Har fået 5 plejekillinger og deres mor på besøg