{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

FLERE KILLINGER!!!! {{forumTopicSubject}}

Amen herregud...

Har 3 staldkatte rendende... to af dem har jeg for nyligt taget til mig da de fik killinger, så tog ansvaret og hentede dem ind i sadelrummet, og behandlede kattene som mine... de var 8 mrds. killinger der selv fik hver 5 killinger... Vi aflivede 4 af dem, 2 fra hver kuld, og resten er næsten afsat, ellers må vi også aflive disse (Jeg HAR taget ansvaret...!) tog den ene hunkat med til dyrlæge og spenderede 600 kr. på at behandle for brystkirtel betændelse... og må når killingerne er fravænnet beslutte om mødrene skal aflives eller steriliseres (kommer an på om de bliver tamme)...

Men nu... disse to killingers mor... kalder hende tante Gitte, da hendes stemme er ligeså skinger som min tantes... hun kommer oppe fra nabo gården (hun er mere end tam) dyrene har det ikke på toppen hos ham, men de lider ikke ligefrem...
Her til aften sneg hun sig med ind i sadelrummet til døtrene og deres killinger, lagde sig i en kurv og fødte 5 killinger...!!

Har før bedt naboen om at få hende steriliseret, da han ikke vil aflive hende da hun tager rotter oppe ved ham...
Men NU har jeg fået nok...!!! om 12 uger når hendes killinger må komme hjemmefra sælger jeg killingerne for en meget lille pris og de penge går udelukkende til sterilisation af den kat..! hun får 5 killinger 3 gange om året. og nu er det nok..! er træt af at indfange store vilde killinger og aflive...
i morgen kontakter jeg dyrlæge og får en tid...

en ting har jeg dog lige at sige til alle dem der overvejer at få killinger, uden at være proff. opdrætter... DET ER IKKE FOR SJOVT AT LAVE KILLINGER... det er hårdt arbejde, dyrt og besværligt, og ubeskriveligt hårdt for mormissen, så LAD VÆRE. internaterne flyder over... tag ansvaret og steriliser... nu går jeg så vidt som at sterilisere naboens kat!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FLERE KILLINGER!!!!
  • #1   25. jul 2012 brækker nakken, eller får dyrlægen til det, når de er forbi og tilse mine heste...

  • #2   25. jul 2012 *brækker nakken*... undskyld jeg spørger, men er du uddannet dyrelæge? Ellers må du ikke selv aflive......

  • #3   25. jul 2012 Nej jeg er ikke dyrlæge, har dog tilladelse til at aflive mindre dyr, grundet et dyretransport kursus. har fået vejledning af hvordan det gøres af min egen dyrlæge, samt jeg efterhånden har års erfaring.
    Min kæreste er jæger, og alligevel har det altid været mig der har aflivet de dyr han uheldigvis har påkørt i den tid vi har kendt hinanden.

    Og lige til at minde om meningen med indlægget, Jeg håber virkelig folk vil læse dette og ønske at tage sig af en sterilisation til deres hunkatte, inden deres dyr vil ende som eventuelle skadedyr for naboerne...


  • #4   25. jul 2012 Okay, så er jeg mere rolig smiley der er bare alt for mange der mener at det kan de da sagtens selv klare og så ender det med dyr der lider.. Ja jeg giver dig helt ret. Neutralisering af specielt hunkatte er en rigtig god ide.. smiley

  • #5   26. jul 2012 Jeg bakker heller ikke op om alternative aflivninger - det får til gengæld mit blod i kog:(
    Det er jo også "store vilde killinger"!:(
    Nok om det, men jeg synes at dit indlæg bekræfter mig i, at det på landet ofte stadig går til som det bedst kan!


  • #6   26. jul 2012 Det er "vistnok" lovligt inden de er 2 dage gammel, men direkte mishandling når de er ældre.
    Jeg går heller ikke ind for at man selv afliver når de er få dage gammel.
    Hvis man ikke har midler til at betale en dyrlæge for en aflivning så neutraliser eller hold nallerne væk fra naboens kat!
    (Det er vist min sengetid)


  • #7   26. jul 2012 Det er efter min mening grotesk og ligefrem sygeligt hvis man kan få sig selv til at brække nakken på en killing..

    Hvad fan'ø er det efterhånden for en verden vi lever i...

    Men jeg har hørt at man ikke må aflive store killinger selv.
    Om ikke andet kun hvis de lider. Fatter ikke hvordan man kan få sig selv til det..
    Tror ikke lidt undervisning af en dyrlæge gør det mere lovligt!


  • #8   26. jul 2012 Jo, jeg forstår heller ikke med mine følelser, at man kan se killinger vokse op, tumle rundt og lege, og så brække nakken på dem, når de er blevet halvstore og der ikke kan findes hjem til dem.

    <b>MEN</b> et eller andet sted forstår jeg alligevel både nødvendigheden af og realismen bag aflivningerne, for hvad er fremtiden for sådanne halvvilde killinger ellers?

    Sidde i et bur på et internat med ukendt støj og omgivet af fremmede mennesker og konkurrere med søde, tamme killinger om et hjem?
    Det er en konkurrence, de vil være sikre på at tabe.

    Deres mødre vil ofte instinktivt jage dem på porten og skal de så hutle sig gennem en tilværelse med mangel på føde og evt. skader, der ikke bliver behandlet?

    Eller skal TS bare lade stå til og ende med et hav af katte, der igen og igen får killinger? Dyrlægerne ved nok, hvad de skal have for at neutralise og vaccinere, og det er ikke alle, der har en uudtømmelig konto i banken at hæve på.

    Aflivningsmetoden virker rå, men det går faktisk hurtigere og er mindre skræmmende for killingerne (hvis man vel at mærke ved, hvordan det gøres), end hvis en dyrlæge først skulle fiksere dem i en kasse og så stikke en sprøjte i dem.

    Det er helt sikkert ikke en rar handling for TS at udføre og hun har også udvist så megen kattevelfærd, at hun har taget to hjemløse hunkatte med killinger til sig og fået den ene behandlet, da den blev syg. Og nu tager hun sig også af naboens hunkat og hendes killinger.

    Det synes jeg faktisk er prisværdigt.


  • #10   26. jul 2012 Mega, jeg kunne ikke skrive det bedre selv!

  • #11   26. jul 2012 Større halvvilde eller helvilde killinger, aflives af dyrlægen, når de kommer for at tilse mine heste. Jeg ved hvornår jeg ikke kan selv mere på forsvarlig vis, og det har sku aldrig været sjovt, men det er desværre nødvendigt.

    SH: Du må ikke aflive killingerne, mig bekendt, heller ikke selvom du har fået "undervisning" af din dyrelæge.
    Det er faktisk sådan jeg har det sort på hvidt at jeg har tilladelse til at aflive alle mindre dyr under 40 kg. Samt jeg DESVÆRRE har mange års erfaring på bagen pga. naboer der er ligeglade... heldigvis gør jeg det på en forsvarlig måde...
    Stoppede min nabo for en uge siden, inden han skulle ned til bækken og aflive 7 syge 4 ugers killinger. Dét er ikke en human aflivningsmåde...

    Og det er bestemt ikke fordi jeg ikke kan lide kattene, har da mine egne sofaløver, MEN, når/hvis alle naboernes katte fortsat avler uhæmmet ender det en dag med at naturen regulerer og sender en omgang kattesyge afsted i vores område, hvilket kunne risikere at tage livet af mine egne små bamser også... så hellere holde bestanden nede og forebygge smitte...



  • #12   26. jul 2012 Det er da godt at det ikke er min nabo, jeg var da tændt totalt af!
    Dyr under 40 kg? Uden injektion, men ved halsbrækning.................. det er da noget af et mystisk bevis du har fået. Man kan jo kalde "License to kill":(


  • #13   26. jul 2012 Kommer vel også an på aflivningsmetoden???
    Jeg må også aflive store dyr!
    Er uddannet i aflivning ved boltpistol og efterfølgende afblødning ved stik/snit i halspulsåren...


  • #14   26. jul 2012 Men hvis det udelukkende drejer sig om halsbrækning op til 40 kg, så måske lidt voldsomt ja...

  • #16   26. jul 2012 "Stoppede min nabo for en uge siden, inden han skulle ned til bækken og aflive 7 syge 4 ugers killinger. Dét er ikke en human aflivningsmåde... "

    Nej, det er det ikke og det er også forbudt iflg. Dyreværnsloven:

    Fra Dyreværnslovens Kapitel 2
    Aflivning, operative indgreb og lign.

    § 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.


  • #17   26. jul 2012 Hvis jeg var dig ville jeg få missemor neutraliseret NU, eller sætte ind så hun ikke igen om kort tid igen får et hold killinger... (altso de hunkatte du vil beholde) Derefter ville jeg rette henvendelse til Naboen, og gøre ham opmærksom på at, de katte der kommer tilløbende oppe fra ham, vil blive aflivet hvis han fortsætter på den måde...

    Du kommer det jo aldrig til livs, hvis det fortsætter sådan smiley Og det er skide synd for de katte der får det ene kuld efter det andet smiley

    Godt nok noget af et problem du står i .... ingen tvivl om at det er hårdt arbejde...

    Kan dyrenesbeskyttelse ikke hjælpe omkring aflivning, når det er direkte vildkatte de fleste af dem ? Har ikke så meget forstand på de regler de har...

    Held og lykke med det hele...


  • #18   26. jul 2012 Glem alt om Dyrenes Beskyttelse - ISÆR når det drejer sig om vildkatte smiley
    Så ville jeg hellere kontakte Kattens Værn mhp. både indfangning, aflivning og evt. genudsætning.

    Jeg har selv gennem mange år via KV fået genudsat en hel del vildkatte, som jeg så står som fodervært for, og det har så resulteret i, at jeg i år (indtil nu i hvert fald) ikke har set hverken "vildkatte" eller deres killinger i området.


  • #19   26. jul 2012 Super god ide Mega... Som sagt kender jeg ikke så meget til den hjælp man kan få rundt omkring, det har jeg heldigvis ikke haft brug for... Men ingen tvivl om at det skal stoppes, ellers bliver det jo bare ved og ved smiley

  • #20   28. jul 2012 hverken dyrenes beskyttelse eller kattens værn vil hjælpe så langt ude som jeg bor, min kæreste er jæger, så får at vide vi bare kan skyde de vilde katte...

    Hunkatten bliver steriliseret, er kommet så langt at ejeren SKAL betale halvdelen... dét er da en start, så laver jeg også en indsamling mellem naboerne, om ikke andet, så for at gøre dem opmærksom på problemets omfang..


  • #21   28. jul 2012 Jeg synes det lyder som en udemærket plan Dolce Vita...

    Når nu han ER jæger, er det vist snart den eneste rigtige måde at gøre det på...
    I stedet for at stresse kattene helt vildt ved at indfange dem!

    Du får min fulde opbakning og respekt!
    Og held og lykke med det hele!
    Godt du fik banket bare LIDT fornuft ind i hovedet på naboen!


Kommentér på:
FLERE KILLINGER!!!!

Annonce