5.766 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Berolige katte? Berolige katte?
Jeg vil høre om der er noget jeg kan gøre ved min kat, når han enten er meget oppe at køre eller jeg skal transportere ham. Nogen gange er han så hyperaktiv at han spæner gennem min lejlighed, op og ned på reoler og skubber ting ned. Findes der et middel, eller en slags medicin man kan give ham når det er værst? Eller lyder det helt forkert at gøre det? Jeg holder så meget af ham, og vil meget nødig af med ham. Men han er simpelthen så vild nogen gange.
0 synes godt om
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Sådan gør katte
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 17
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 131
http://www.ceva.dk/da/Produkter/Kat/Feliway
http://www.zylkene.dk/katte
Jeg har engang læst noget med, at katte stor set dagligt kan få et "rush" navnlig når de lige har væsset klør, og så MÅ de bare løbe meget energisk rundt i 2-5 min.. Men jeg kan ikke huske kilden til den tekst, så jeg kan ikke helt bekræfte om det er sandt eller ej.
Ellers kan ændret adfærd ofte skyldes forandringer i hjemmet eller at de ikke stimuleres nok.
Mht til transport så er det ikke noget de fleste katte er vilde med, jeg arbejder selv med min kat. Jeg lægger ofte godbidder i transport kassen så den forbindes med noget fredeligt. Jeg lader også kassen stå fremme i stuen i lange perioder. Desuden er et tæppe med kattens duft og evt. et tæppe over boksen en idé hvis den er meget stresset.
jul 2011
jul 2011
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
De allerbedste hilsener AI
jul 2011
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
PØJ-PØJ med det hele :o)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nå sorry, så har jeg misforstået det, du skrev. (**Nogen gange er han så hyperaktiv at han spæner gennem min lejlighed, op og ned på reoler og skubber ting ned. Findes der et middel, eller en slags medicin man kan give ham når det er værst?**)
Men mht. transport. Tja, måske zylkene eller Feliway.... og træning i at gøre ham tryg ved transportkassen, som Catrine foreslår.
Mange katte kan bare ikke lide at køre. Mine kan bestemt heller ikke, og hyler hele vejen, og hyperventilerer. Så de bliver selvfølgelig kun transporteret ca én gang årligt, når de skal til dyrlæge.
jul 2011
TInka D: Ok, dem vil jeg tjekke ud
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
Da jeg fik Liva satte jeg et hegn op mellem soveværelse og stue, så de tre andre kunne se hende, og snuse til hende, men ikke angribe. Det fungerede rigtig godt, og allerede dagen efter kunne jeg sætte dem sammen.
Alle mine hader transportkassen - de flygter, bare de hører lyden af den. Så når jeg skal fx skal til dyrlæge med dem, bliver kasserne hentet ind dagen før. De græder fra det sekund de bliver sat derind, til de ankommer til dyrlægen - hele vejen hjem er de derimod meget tavse. Har fået det råd at spraye transportkassen med Feliway, så det vil jeg prøve næste gang.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Man skal som ejer være obs på deres behov og når de ikke kommer ud, ja så må det koste en sofa eller vase indimellem. En legekammerat er en god ide, men det der med at have dem seperat i hvert rum - glem det! Sæt transportburet på gulvet, lad den gamle komme hen og hilse på og luk så op og hold skarpt øje med dem. De skal ikke flå hinanden, men så skal hierakiet lige ordnes og det skal sikkert genopfriskes nogle gange.
Mht. transport, så hader mine det også og hverken Zylkéne eller Feliway virker, så jeg transporterer kun når det er allerhøjest nødvendigt!! Katte har også bedst af forudsigelighed og ikke af at blive slæbt med i byen af og til.
jul 2011
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Dejligt billede:)
Mine kasser står også åbne, men det har ikke hjulpet et hak, når fr dkal i kassen skal de uden tvivl til dyrlægen og så sveder man tran indtil dyrlægen lukker lågen op:)
Lin:
Elvis er fra juni 2009 og han får stadig "ADHD-flip". Så er det fedt med en kat fra august 2010, så kan vi lige flå sofaen og en dørkarm.
Det er først når de er ældre at de falder til ro.
Overgiv dig og indret dit hjem kattevenligt - og glæd dig over at den adfærd bare er et tegn på at den er glad, sund og rask:). Jeg kan godt fortælle dig at disse ture gør mig glad herhjemme, for så skal jeg ikke bekymre mig om noget:)
jul 2011
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
Så Feliway har ikke bedøvet hende, men har givet hende mere ro og mindre stress. Og nej, jeg har ikke gjort det for min skyld, men for hendes.
jul 2011
Berolige katte?