Katte tisser i sofaen Katte tisser i sofaen
I en længere periode er vi vågnet op til tis i sofaen. Der er en uges tid hvor det går helt amok et par steder i sofaen, flere dage i træk.. dernæst går der gerne flere uger hvor der intet sker. Vi har hidtil antaget at det var vores ukastrerede hankat, som havde strintet der. I dag tog vi vores steriliserede hunkat i at sidde og tisse i sofaen på et tæppe som en af os sad med halvt på. Hun har det også med engang imellem at afføre på dørkarmene eller i køkkenet .. og ja, hun har vidst også tisset ved siden af køleskabet engang. Det virker som om det er uafhængigt af hvor vidt kattebakken er tømt eller ej. Så sent som i går aftes en time efter tømning lå der en dej på køkkengulvet.
Planen var at vores ukastrerede hankat skulle kastreres her den 1. August, så vi kunne slippe af med vores problemer. Tingene tegner dog mere og mere på at det er vores hunkat som har problemer.
En personlig teori er at hun ikke bryder sig om at bruge kattebakken grundet hankattens stærke ammoniak urin lugt?
Vi ved ikke hvad vi skal gøre. Det har stået på i et halvt års tid og nu har vi endelig sparet op til en kastration, Vi har efterhånden ikke lyst til at invitere nogen til vores hjem, da det stinker af urin og tidspunktet hvor kartoffelmel og rengøringsmidler kan hjælpe er ved at være forbi for længst. Vi elsker vores katte, utrolig højt.. men hvis det står ved
ser vi os nok påtvunget til at komme af med dem.
Alle teorier og al hjælp er kærkommen!
Venlig hilsen det urinfyldte hjem fra efterhånden bedrøvede katteejere.
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 46 Katte: 28 Emner: 3 Svar: 540
det kan også være det er gruset hun ikk bryder sig om.... hvad for noget grus bruger i...???
jul 2008
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 4
Vi bruger klumpende kattegrus fra LIDL af. De har dog altid været vant til det fra Aldi af, men det minder til forveksling om hinanden. Vi brugte noget skylbart kattegrus i forbindelse med litter kwitter træning på et tidspunkt og det brød hun sig tydeligvis ikke om, så vi droppede projektet igen. Det var egentlig der hele processen begyndte med urenligheden.
I sofaen kan vi ikke gøre meget andet end at drysse kartoffelmel på, støvsuge det af nogle timer efter og tage en våd klud, for betrækket kan ikke tages af. På gulve universalrengøring.
jul 2008
kan godt være i skulle prøve noget dyre grus som holder længere man kan få 15 kg for 140 kr hos dyrhandleren
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
jul 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Ak og suk. Det undrer mig ikke.
Fandes til skrammel, det litter kwitter
jul 2008
jul 2008
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Kattene kan stadig lugte at der er blevet tisset..
Jeg blev i en anden tråd anbefalet "Urine Off", som kan købes i f.eks. Maxi Zoo eller på ZooPlus, jeg har dog ikke kunnet finde produktet Urine Off på ZooPlus, kun noget der hedder BUST-IT
jul 2008
jul 2008
der kan de købes....
okt 2007
Noget virker måske bare bedre end andet?!
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 15 Svar: 294
Det gode ved det er at det fjerner bakterier osv. som er årsagen til lugten... Det er ikke særlig sundt at indånde, men åbner man en dør/vindue og ikke lige står i direkte i tågen, sker der ikke noget ved at bruge det...
Jeg sprøjter kun lige stedet let "ikke overdrevet" og jeg kan love for at ALT lugt efterfølgende er væk..
jun 2012
Jeg tror indtil videre vi følger denne plan;
#1. Kastrering (sker onsdag den 1.)
#2. Rodalon, active formel s eller noget hos dyrelægen, jeg prøver lige at spørge nu jeg alligevel kommer der.
Dyrelægen mener ikke det er urinvejsinfektion, eftersom urinen kommer ud i store mængder, blot at det er en magtkamp mellem de to katte og territoriet(sofaen). Hvis ikke det giver pote må en ny kattebakke jo opstilles og kattegruset udskiftes til en ny variant.
Tak til hver og en af jer.
Tinka -> Ja, det er frygteligt.. man kan uden tvivl få det til at fungere, men suk .. vi opgav efter at have haft lort på dørtrinnet til soveværelset, hver evigt eneste dag i flere måneder
okt 2007
Det koster måske 100 kr oveni for at få det gjort
Og så er du da på den HELT SIKRE side
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Åh Gud nej, flere måneder :-O. Håber I kan være lige så tålmodige/stædige, når I nu skal have rettet op på skaden.
jun 2012
Katte tisser i sofaen