"Opdragelse" ... Ingen afføring ( 2 emner i 1 indlæg ) "Opdragelse" ... Ingen afføring ( 2 emner i 1 indlæg )
Jeg ved godt han kun er 12 uger , men jeg vil gerne hurtigt lære ham hvad han må og ikke må .
Jeg tager ned i byen og køber noget citron saft ( til ledninger og lidt på sofaen ) , vand-forstøver til når han gør noget han ikke må .
Men jeg vil også gerne rose ham når han gør noget rigtigt , hvad gør jeg der ? Har hørt en masse snakke om klik-træning.
Er det det jeg skal ? eller er der andet ?
Og skal jeg så købe "slik" til at få ham til at forbinde klik med noget godt ? eller ?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Personligt syntes jeg klikker høre til en hund, jeg ved godt mange herinde sværger til den men, ik jeg.
Jeg har opdraget med nej og ros, og i nogle tilfælde godbidder, det har virket fint her, jeg har en velopdragen kat der ikke går på borde og vælter ting på reoler og andet jeg ikke vil ha, (i hvertfald når jeg ser det, man kan jo kun opdrage en kat så længe den vil)
Men du får sikkert andre og flere gode råd, så kan du jo sortere efter behag..
Held og lykke med den lille mis..
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 113
Jeg har ikke tænkt mig at skælde den ud fordi den vælter ting !
Jeg har købt kradsetræer og lign. for at den kan kradse på de ting , og ikke min sofa . Jeg skælder den ikke ud fordi den gør det alligevel , men derfor må jeg sq da godt smøre citrus på min sofa !
Jeg er da ikke ligeglad med hvordan mit hjem ser ud !
Og den eneste grund til at han skal lære hvad han må og ikke må , er at han ikke skal komme til skade ! ( Og du ved udemærket godt at når jeg siger "lære" , mener jeg det ikke som en hund skal lære at sitte )
Og nej jeg ved man ikke kan opdrage en kat som en hund , men når man hører på garvede katte-ejere som bruger "klik'ere" bliver man sq da nysgerrig .
Og at jeg bare vil give den det følelse er da ikke en ... dum ting .
Jeg kan da godt forstå der er mange der brokker sig over sådan nogen som dig , for selvom jeg bare spørger til råds og er nysgerrig på om man kan gøre noget anderledes , bitcher du over det hele ???!
Jeg har da ikke sagt at jeg skælder den ud ?
Det eneste jeg har gjort er at smøre citrus på ledninger og sofa .
Og det lyder ikke som om du skulle have lov til at snakke med mennesker , for det kan du sq ikke finde ud af !
Og jeg har forresten ikke blomster ! ( udover kattegræs )
Og lad mig give DIG et råd !
1 : LAD VÆR med at antage ting !
2 : Og LAD også VÆR med snakke til mig som om jeg var komplet idiot !!!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det er nok et andet dyr jeg har der har forklædt sig som en kat, jeg syntes også hun opfører sig som en hund en gang imellem (ironi kan forekomme)
jun 2012
Han falder hurtig til
jun 2012
Andet ved jeg faktisk ikke . Jeg smurte bare ledningerne i det og håbede at det er sandt
jun 2012
Men jeg tror man skal smøre hver/hver.2 dag
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Hvordan du roser? Sig døøøøgtig:).
Nu har den jo været på kassen, så er det problem løst.
Ellers elsk den bette og det kan da godt være at den kommer til at gøre noget den ikke må, så tag det til den tid:)
Personligt er jeg imod en forstøver, men har med succes brugt at puste den i ansigtet i gerningsøjeblikket, for så tror den at jeg hvæser.
Men ja. en kat er en kat og hvis den skal være indekat skal du også give den plads til at røre sig.
Nogle sætter hylder op og trækonstruktioner, andre gør som jeg, tørrer bordet af når den lige skulle lidt op i højden. Man kan blive nødt til at slække lidt på ordensansen;).
Tillykke med det bette pus:)
jun 2012
Jeg elsker ikke noget hører end den kat ( og jeg har haft min kæreste i 1 år ) , for der er ikke noget jeg elsker højere end dyr .
Fordi jeg har brugt forstøver , behøver jeg nu kun at sige "misser" og "av" med en dyb stemme også lidt højt ( ikke råbe eller noget , men højere end min snakke stemme ) . ( og jeg har ikke været vild med at bruge den , men den MÅ altså ikke bide i ledninger eller angribe mine fødder
Og jo den MÅ gerne komme op i højder osv. , men den gør det ikke rigtig
Jeg har også tænkt mig at lave hylder oppe under loftet så den kunne komme derop og rende rundt og ... hygge sig
Også skal jeg have net ude i min altan så den også kunne komme derud og hygge sig og kigge og kalde på fugle ;D hehe .
Og tak
"Opdragelse" ... Ingen afføring ( 2 emner i 1 indlæg )