{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til minde om sit kæledyr
  • #1   7. aug 2012 Rigtig god idé men dyrt!

• #2   7. aug 2012 Nanna: Ja men hvis man elskede sit kæledyr højt, så er det vel også alle pengene værd smiley

• #5   7. aug 2012 Jeg elsker min Nala af hele mit hjerte, men jeg ville ikke købe en perle (lille) til 550kr pr stk. Hellere begrave hende ude i min have og vide at hun altid ville være tæt på, selvom hun er væk(:

• #11   7. aug 2012 Nu handler artiklen ikke om, hvor mange penge firmaet bag tjener, eller om andre kan gøre det billigere.

Det er fint, at man som kæledyrsejer har forskellige muligheder for at forevige sit venskab med sit kæledyr. For dem hvor det er relevant, er prisen underordnet, idet man får gavn af produktet i mange mange år.

Jeg har været med en tidligere aktiv maine coon opdrætter ude for at kremere hendes første maine coon, som betød rigtig meget for hende.

Hun købte en fin lille urne og har ham stående hjemme et særligt sted i sin bolig til evigt minde. Det var hendes måde at finde ro med sin firbenede sjælven på.

• #15   7. aug 2012 Susan

Hvorfor ikke komme med forslag til, hvorledes man ellers kunne mindes sit kæledyr?

Man kunne eksempelvis har et billede hængende
    Have en urne med aske stående (en form for alter)
    Have begravet katten i haven
    Sprede aske ud over et særligt sted
    Spare pengene og nøjes med de mentale minder og lade dyrlægen aflevere liget til DAKA

Der findes mange måder smiley

• #16   7. aug 2012 Man kunne naturligvis også have oprettet en profil af katten på kattegalleri til evigt minde smiley

• #17   7. aug 2012 Det har jeg f.eks. gjort til min Mugge<3

• #22   7. aug 2012 " Det er der jo også nogle der gør. Fred være med det. Jeg vælger nu at lukke Pedro's profil ned, når han en dag ryger i mulden."

Det er et frit land, vi lever i smiley

• #33   7. aug 2012 Jeg kunne hverken have en urne eller en perle med aske i her i huset. Jeg mindes mine dyr i billeder og så har jeg skrevet historier om dem der imponerede mig allermest, det er så bare min måde at tackle sorgen på. Jeg kan ikke få mig til at oprette "Himmelkatte", Respekt for alle jer der gør det, men når min sorg er bearbejdet, behøver jeg kun minderne i mit hoved. Jeg var desværre nødt til at få mine kremeret og det var meget grænseoverskridende, men med mindre at min have skulle ligne en kirkegård, så var jeg nødt til at overvinde det.

• #39   7. aug 2012 Jeg synes, det er en god idé.

Lige lidt ekstra: Der er også en anden mulighed, hvis man vil bære sit familiemedlem efter dets død.
    Man kan få lavet en syntetisk diamant af dyrets aske - dette bliver dog vist mest brugt på menneskers aske, men det synes jeg er en god idé til et savnet kæledyr.

• #41   7. aug 2012 Jeg synes det er en fin mulighed, hvis man har lyst til det. Jeg kunne godt finde på at gøre det, men har det ligesom Vibse at når man har mange katte, så kan man heller ikke gøre forskel og det er måske lidt for dyrt hvis man skal have en for hver af sine katte.

Men om folk bruger 550 kr på en perle, eller tusindvis af kroner på en urne eller får deres dyr balsameret eller hvad man nu føler for, det kan virkelig ikke røre mig. Jeg synes det er fint at man har den mulighed for at tage afsked med sit kæledyr, på den måde man nu ønsker.

Bedemænd tjener også på folks sorg - skal de så også skamme sig? Forstår ikke rigtig hvorfor det skulle være umoralsk, at have sådan en forretning..

• #43   7. aug 2012 Så må du vist have dine læsebriller på gamle pige, for jo der blev skam nævnt at det var umoralsk at drive forretning på folks sorger.

"Det er da at valg der er op til den enkelte heldigvis, men jeg vil S H ret i det er umoralsk at drive forretning på folks sorger..."

Men ja, det med at skamme sig udledte jeg så af det med det umoralske - uhauha..

• #45   7. aug 2012 Haha smiley

• #46   7. aug 2012 Der er mange forskellige måder at mindes sit kæledyr på, og hvad der er rigtigt for den ene kan være forkert for en anden.

Personligt kan jeg bedst lide tanken, at hele dyret er brændt og indgået i naturens store kredsløb.
    Jeg ville ikke føle, det havde "fået fred", hvis jeg havde noget af det hængende om halsen eller stående i en urne.

"I hjertet gemt og aldrig glemt".

PS: Der er jo også dem (mig bekendt ikke i Danmark), der får deres døde dyr udstoppet, så det stadig kan ligge i sofaen eller foran kaminen, og for dem er det det rigtige.

• #48   7. aug 2012 Jeg havde det sådan at min hund skulle ligge i haven. Så hun blev cremeret den lille 6 kg vovse helt alene i en ovn beregnet til mennesker, og asken kom i fin urne som vi gravede ned i haven nær fuglebadet. Der gik en uge inden asken kom, så jeg lavede det fineste bed til hende inden, hun fik en meget stor rosa sten oppe fra marken som vi ofte gik på, og hun har altid levende lys og får en frisk buket af havens blomster og en lille snak hver gang jeg besøger mine forældres have (hvilket er tit). Det var det helt rigtige for os, men dyrt. Der burde oprettes en ovn til hunde og katte som ville koste mindre at fyre op i.

Jeg kunne ikke drømme om at have hende om halsen, jeg tuder rigeligt uden at se på hendes aske i en perle hver dag, jeg synes det er usmageligt faktisk. Min hund var perfekt, en perle er ikke tilnærmelsesvis godt nok til hende. Desuden skal hun også hellere integreres med jorden som alle andre levende væsner bliver.

• #49   8. aug 2012 Man kan også få sit kæledyr mumificeret ligesom de gamle egyptere gjorde det (naturligvis i USA ;))

http://www.summum.org/mummification/pets/

• #53   8. aug 2012 Bare man gør det der er bedst for én selv, så er det vel egentligt det bedste. Katten mærker jo ikke mere - men at Mads skulle ligge udstoppet på sin yndlingsplads, det kan jeg slet ikke forholde mig til.

• #55   8. aug 2012 Jeg er bestemt heller ikke til de udstoppede dyr, har aldrig brudt mig om dem. Synes altid der er noget ved dem som virker forvrænget og forkert og det ville ikke give mig fred i hjertet at se min kat i den udformning.
    Mumierne synes jeg faktisk er ret flotte, altså selve sarkofagerne, men vil nok alligevel synes det var lidt spooky at tænke på at den indeholdt de jordiske rester af min kat.. Kom til at kigge lidt mere rundt på den hjemmeside og man kan sgu også få det gjort ved mennesker! Ej, det synes jeg var lidt for uhyggeligt, tænkt sig at have en rigtig sarkofag i menneskestørrelse med ens afdøde bedstemor stående i stuen.. Puha, synes det er lidt for uhyggeligt for min smag smiley

• #56   8. aug 2012 hvis jeg havde vist at man kunne have fået lavet en perle så ville jeg have fået lavet en da min April død

• #57   8. aug 2012 "De der halskæder er til salg for over 500 kr. Mit gæt er, at de ikke koster 100 kr at lave. Fed fortjeneste.... ud fra en godhjertet tanke, der slet ikke har noget med profitmageri at gøre. (Let saltet ironi kan forekomme) "

Og hvad så?

Jeg tror ikke, avancen er synderligt meget større end alt muligt andet, hvad vi spenderer på vores katte. Tjek eksempelvis hvad en gennemsnitlig aflivning koster i "materialer" og konsulationstimer - hvad tror du avancen er der?

• #59   8. aug 2012 " At de gør for at tage hånd om og være medfølelde, det er jo naivt i 1. grad at tro og mene det.
    de er lige præcis så interesserede i en sorg så længe det giver klejner i kassen"

Hvad med bedemanden?

• #61   8. aug 2012 Susan/Katte Kælling<.
    Ja hvis jeg følte at det var professionel personer, jeg ville undersøge og snakke meget med dem der skulle gør det,og hvis det føltes forkert ville jeg ikke gør det.

Jeg er ligeglad om folk tjener penge på mig,det handler om mit behov.

• #63   8. aug 2012 Susan/katte kælling:
    At det ikke er i en skummel kælder,at de fremstår som de ved hvad de snakker om.
    hvis de skal have min elsket kat så skal jeg også være tryg ved dem der skal gør det.
    Kan jo aldrig være sikker på noget,derfor ville jeg nok også vælge et "rigtig" firma og undersøge alt det der kan og det.
    Er ligeglad med prisen den har ingen betydning for mig. Jeg kan ikke sætte en pris på min kærlighed til min afdøde kat
    .

• #65   8. aug 2012 "Og det mener du er totalt samlignelig"

For mig er det fuldstændig det samme.

Bedemanden har en forretning, hvor han tilbyder et produkt på samme måde som perleproducenten. I denne sammenhæng tjener bedemanden ligeledes penge på andre menneskers sorg (afdøde familiemedlemmer, bekendte m.v.) som perleproducenten gør.

Er man som forbruger ikke tilfreds eller ikke bryder sig om den udbudte vare, så er der i begge tilfælde frit valg, hvorvidt man ønsker at købe varen. Er der ingen efterspørgsel efter et produkt eller serviceydelse fra en udbyder, jamen så eksisterer produktet ikke, hvis der ikke er penge i det.

Jeg forstår bare ikke harmen over perlerne. Hvorfor spilde tid med noget, som man alligevel ikke gider købe?

Hvis nogen finder trøst og fred i at købe sådanne perler, så kan jeg ikke have ond i røven over, at der er nogen, som tjener penge på at tilfredsstille dette behov.

• #67   8. aug 2012 Susan/katte kælling

Ikke nødvendigvis, hvis jeg ikke er tryg ved dem der er billige så ville jeg ikke vælge dem.

Men hvis jeg er tryg så ja.
    Hvis jeg kan få opfyldt mine behov så vælger jeg den billige.

• #68   8. aug 2012 "Jeg tror slet ikke der er nogen på denne tråd der har ondt i røven over disse perler eller at nogen tjener penge på dem. Men tråden lægger jo op til en debat om emnet og det er vel ok, eller det mener du ikke huh.... ?"

Tja... Du skriver da længere oppe, du kan gøre det meget billigere, og kunne overveje at starte egen virksomhed op selv, og endda starte en produktlinie med øreringe smiley

Du vil gerne have tråden til at handle om etik og moral i det produkt, der tilbydes.

Jeg mener/vil gerne have, at tråden handler om, hvorledes vi mindes vores kæledyr.

Diskussionen du ligger op til, bidrager ikke til andet end uoverensstemmelser, fordømmelser og deler emnet og personer op i stereotyper for, hvad der er rigtig eller forkert.

Hvad der er rigtigt for én bruger herinde, er forkert og dybt forageligt for en anden. Med sådan en diskussion ender man ikke i andet end ring af ligegyldighed uden konstruktivt indhold - i øvrigt er disse typer diskussioner vældig populære herinde (inde/udekat, stamtavle/ikke stamtavle osv.)

For mit vedkommende finder jeg det mere interessant, hvorledes vi mindes vores kæledyr. Måske der dukkede gode idéer og metoder op, man selv kunne bruge den dag man stod med sit afdøde kæledyr, og gerne ville andet end "bare" at begrave det i haven eller sende det til DAKA.

Iøvrigt er jeg selv så stokkonservativ, at jeg foretrækker begravelse i haven og eventuelt et par billeder hængende - men det havde du vel forudset smiley

• #71   8. aug 2012 "Glenn vi to bliver aldrig enig om noget, det ved du godt. Prøv dog at springe mine indlæg over når du ikke kan lide dem. Du kommer alligevel aldrig til at styre hvad jeg skal skrive og ikke. Capice!

Tøsefornærmet kan man hurtigt blive smiley

Hvor mange indlæg springer du over, hvor du er uenig med det skrevende?

Jeg forstår bare ikke, hvorfor det er spændende for dig, at deltage i debatter og diskussioner, hvor der alligevel aldrig kommer noget konstruktivt ud af det. "Frem med popkornene"-trådene - for nu at anvende dine egne termer.

Nå... Men fred være med det. Det er et frit land vi lever i.

Nu hvor du iøvrigt tilsyneladende bifalder, at alle ikke er ens af holdning (og godskelov for det), så kan det undre mig, hvorfor du har mig på din filterliste. Eller er jeg pillet af igen? smiley

I bund og grund tror jeg, hvad dette emne angår, at vi er mere enig, end hvad du selv tror. Jeg skal bare ikke pådutte andre, at min holdning er den rigtige.

Kunne nok aldrig drømme om, at benytte mig af tilbuddet om at få perler med asken af en af mine katte - men derfor synes jeg det er fedt, at andre finder det, som den perfekte løsning for dem. (Fortjenesten til sælgeren i dette henseende er ligegyldig)

Jeg vil da bifalde dig, hvis du starter op med askeøreringe og tjener en masse penge på det smiley

• #72   8. aug 2012 "Ordet "makabert" er nok lidt overdrevet."

Enig... Jeg finder mindeperlerne for ganske uskyldige. Det kunne have været en "hat af kat"... smiley

• #75   8. aug 2012 "I øvrigt syntes jeg diskussionen var slut, da vi begyndte at sammenligne bedemænd direkte."

Min sammenligning er afsprunget af, at det blev fremlagt, at producenten bag disse perler kun er interesseret i penge. Pointen var, at det er den bagvedliggende grund ved alle forretninger - også en bedemandsforretning.

At du ikke forstår et indlæg, betyder ikke, at tråden og diskussionen dermed er afsporet smiley

God tur i sofaen... smiley

• #77   8. aug 2012 Faldt lige over denne alternative og for mig noget anderledes måde, at mindes sin kat på.

http://www.youtube.com/watch?v=dmGK9wczk3g

Beskrivelsen af video:
    "Hi.
    I'm a 17, soon to be 18, year old boy from Norway who just lost his cat to cancer. I've been living with my cat for over 11 years, and I've never loved an animal that much.
    The day I lost my cat, my best friend told my favourite Minecraft SMP server admins, so they decided to raise a statue of my cat near spawn, which meant a lot to me.
    Therefore I uploaded this video of both my reaction, and the so-called "grand opening" of the statue.

You can skip the "boring" parts by using the annotations in the video, please enjoy, comment and like the video"

Hop 9 min. hen og se katten smiley

• #80   8. aug 2012 Hejzan

LOL...Så du har lært et nyt begreb, der absolut skulle bruges med den lange smøre... Why bother...

Læg dig i sofaen og se filmen i mit sidste indlæg smiley

• #81   8. aug 2012 Jeg tror faktisk at det koster en del at producere en perle af asken. For det første skal familiedyret cremeres alene så der ikke blandes andre dyrs aske i (Det er normalt procedure at cremere 4-6 hunde sammen afhængig af størrelse) Derudover er langt de fleste crematorier gamle menneskecrematorier, og det koster en hel del at fyre dem op er jeg blevet fortalt. Dernæst skal noget af asken selvfølgelig til en glaspuster.

• #83   8. aug 2012 Ah...! Ja så kan det vel ikke inkluderes nej. Interessant at skulle sende lidt af sit dyr med posten, det er ikke lige min kop the smiley

Kommentér på:
Til minde om sit kæledyr

Annonce