1.450 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Holdbarhed på rå kød. Holdbarhed på rå kød.
Jeg har i en måned kun råfodret min kat.
Og fik så en sidebemærkning fra min moar ( jeg er 35 ).
Hun sagde at jeg sku passe på med at kødet ikke står for længe ude.
Nu kommer jeg jo så i tvivl fordi lillemissen, spiser jo ikke det hele på èn gang. Men hapser lidt i løbet af dagen.
Hun får 2 * 100 g om dagen, altså får frisk foder 2 gange om dagen.
0 synes godt om
jul 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
jul 2012
Det er løstfrossent bla sælger hun daggamle kyllinger og groft hakket oksekød med ben, strudsekød men ben og sener, kalkun blandin med indvolde og ben.
Ved siden af får kattene kyllingelår og desuden 1 dåse m. tun og fisk fra applaws hver dag.
Ved jo godt en misser ikke angriber strudser og kalkun i naturen men JEG er ikke klar til at fodre med rotter. Men en mus ku da godt gå an
Jeg koger aldrig kødet.
jul 2012
Du må ikke tilberede maden til katten hverken æg ell kød.
Katten har en rovdyrmave og det skal altså ikke være kogt og slet ikle stegt.
Det eneste mad på dåse mine får er kattemad fra applaws som indeholder meget kød. altså hverken makrel, tun ell torskerogn til mennesker. Der er tungmetaller og salte i. Frossen fisk ell rigtige torskebukser ell fiskehoved fra fiskemanden er godt.
Men igen jeg er selv nybegynder:-)
jul 2012
Jeg har valgt at fodre med applaws 1* omdagen. Efter meget læsning på nettet er min mening blevet til at whiskas og Aldis produkter ikke er så sunde på længere sigt. Som nogen skriver fastfood til katte. Når jeg åbner en n whiskas bliver katten vildt begrejstret fordi det lugter så kraftigt, næsten klamt...behøver de at smide smagsforstærker i?
Når jeg åbner 1 dåse applaws er der kun den naturlige duft af fisk og ikke fyldt med alt muligt unødigt fyld, dog 1 procent ris...det irreterer mig lidt
Synes dèn ordning jeg har fundet med at købe råfoder hos en forhandler er god, fordi kødet er skåret sådan så der er ben og sener i og indmad i poserne.
Katte kan ikke få nok af Taurin og det er i indmad, ved godt man så skal være forsigtig med A vitamin.
Hvis jeg køber hakket kød er det også grov hakket så der er ben i og ikke ligesom det vi køber til os selv.
Jeg skal bare stikke hånden i fryseren hos forhandleren og shoppe.
Desuden er sælger altid klar på en sludder eller vejledning.:-)
Hejzan: Hvad er forskellen på barf og fuld råfodring? Troede det var det samme....
jul 2012
Nej jeg bor i valby så vi har ingen gårdbutik;-)
Jeg skrev rigtighundemad.dk dèr fandt jeg èn sælger.
Hun har en dyrebutik med frysemontrer med forskelligt kød pakket, dyrelæge kontrolleret og salmonella testet.
Hun sælger også orijen tørfoder uden korn og med 75/80 procent kød.
Desuden tilbehør som kattesand, skåle, transportkasser osv.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Hvor ligger den butik? Vi bor også i Valby.
Plejer selv at købe alm fisk/kylling i netto ( vi er vegetarer så kød bliver købt specielt til Trolden, og helst i portionsstørrelse så jeg ikke skal stå og fedte med det...), så hvis hun har en fryser fuld med forskelligt kattekød er det da et besøg værd.
Orijen og acana har jeg købt på zooplus.
jul 2012
Butikken ligger på Toftegårds alle mellem Blockbuster og tøjbutikken Super.
jul 2012
Holdbarhed på rå kød.