Et rigtigt katteliv er at være udekat - punktum! Et rigtigt katteliv er at være udekat - punktum!
Ja, nu får jeg sikkert et par sure tanter på nakken!
Men nøj, hvor gør det ondt at læse folk der nærmest indespærer deres 6000 kr. dyre kat, i hjemmet!
Come on! Det er da ikk et rigtigt katteliv, at sidde inde i en lummer lejlighed eller lign. og aldrig føle græsset gennem sine små dunede poter?
Hvad kan der ske, ved at katten kommer ud og føler naturen??
DER den rent faktisk er født til at skulle færdes i og jage mus og rotter væk fra huset?
Høre tit folk sige, at det er dyreplageri at lade sin kat sove ude om natten eller lade den komme ud for den sags skyld!?
ØHM.. Hallo!? Er det dyreplageri at lade en kat være i den natur, den er skabt til? - Spørger bare!?
Har selv haft mange katte, og ALLE har været udekatte og de har levet et godt liv, ja vi har mistet nogle ved påkørsel, og det har selvfølgelig været trist! Men katten har sku haft et fedt liv og levet på sit bedste, med kattemad fra den lokale brugs og frisk vand serveret i en gl. is-bøtte! WOW! ikke lige Hills fra dyrelægen, men katten har ski overlevet!
Den kat vi har nu lever også i sit bedste ve og vel, stereliseret, øretatoveret og hele pakken! og hun er stadig UDE kat sover inde om natten, og ellers ude igennem en HEL weekend! jep, min kat er ude en hel weekend! Så ska det os lige siges at hun da os æder foder fra Aldi, men vi får ros fra dyrlægen at vores kat har en fin hul og at hun har en fin bygning og kropsmæssigt sund i forhold til hendes alder.. Tror det der gør det, er mus, rotter, fugle og foder fra Aldi, det bedste fra naturen (undtagen aldi fodret )
Hvad vil jeg med emnet? Intet
Men sys folk skulle overveje at lade deres kat komme ud og være det den er skabt til.. - ikke skabt til diverse udstillinger i et bur, og føle sig som burhøns..
Dog vil jeg gerne give et THUMBS UP for dem der har løbegårde til deres kat, så den i det mindste får lov at mærke naturen. men dem der bare beholder den indenfor er der ingen thumbs up til!
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Et rigtigt katteliv er at være udekat - punktum!