{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Fodertyper & mængder. {{forumTopicSubject}}

Hvilket slags foder byder I jeres kat/-te? Og hvor meget dagligt?

Mine katte får dagligt denne blanding, rystet godt sammen, med foder udelukkende fra <b>Royal Canin</b>:
<b>Beauty & Care 32</b>, <i>54 gram</i>.
<b>Beauty & Fit 37</b>, <i>54 gram</i>.
<b>Fit 32</b>, <i>54 gram</i>.
<b>Indoor 27</b>, <i>54 gram</i>.
<b>Sensible 33</b>, <i>54 gram</i>.
<b>Skin Care 33</b>, <i>54 gram</i>.
<b>Babycat 34</b>, <i>108 gram</i>.
<b>Exigent 35/30</b>, <i>108 gram</i>.
<b>Intense Hairball 34</b>, <i>108 gram</i>.
<b>Maine Coon 31</b>, <i>108 gram</i>.
<b>Queen 34</b>, <i>108 gram</i>.
- og -
<b>Oral Sensitive 30</b>, <i>130 gram</i>.

I alt <i>994 gram</i> tørkost om dagen, og købte i alt <i>184 kilo</i> foder á <i>19 poser</i>, til i alt <i>kr. 5.800,-</i>!

Det holder - rundt regnet - i gennemsnit i <i>185 dage</i> (lidt over <i>et halvt år</i>).

Dertil kommer div. små godbider i ny og næ.


Poteknus herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodertyper & mængder.
  • #1   28. mar 2007 Mine får Hill's c/d begge to.
    I starten afvejede jeg det, så Mea fik 50-55 gram om dagen og May fik 60-70 gram (så vidt jeg husker). Men nu har jeg ca fundet ud af hvor meget det er synsmæssigt og de får bare en slat.
    Begge får faktisk hvad de vil have at spise og ingen af dem er for tykke overhovedet :o)

    Mea vejer så 4,2 kg og May vejer 4,6 kg. (Hun gik lige fra 4,3 til 4,6 på tre-fire uger, og skød Max i vejret imens, det var helt vildt)


  • #2   29. mar 2007 Her er der fri fodring med Eukanuba i 3 varianter,lam-laks og kylling.

  • #3   29. mar 2007 <b>Tina ===>></b> Fordi så er der nok af samme blanding i lidt over et halvt år.....

    Jeg købte -
    - 10 kg. <b>Beauty & Care 32</b>.
    - 10 kg. <b>Beauty & Fit 37</b>.
    - 10 kg. <b>Fit 32</b>.
    - 10 kg. <b>Indoor 27</b>.
    - 10 kg. <b>Sensible 33</b>.
    - 10 kg. <b>Skin Care 33</b>.
    - 20 kg. <b>Babycat 34</b>.
    - 20 kg. <b>Exigent 35/30</b>.
    - 20 kg. <b>Intense Hairball 34</b>.
    - 20 kg. <b>Maine Coon 31</b>.
    - 20 kg. <b>Queen 34</b>.
    - 24 kg. <b>Oral Sensitive 30</b>.


    Poteknus.


  • #4   29. mar 2007 Cirkeline har fri adgang til tørfoder.. vi foder med Regal cat bites.. det var en af de eneste slags foder Felix kunne tåle så det fortsatte vi med da vi osse fik Cirkel..

    Hun får osse godbider osv.. lidt hist og pist.. men hun elsker hendes tørfoder..


  • #5   30. mar 2007 <b>Christina ===>></b> Det er den måling mine seks voksne, og seks killinger spiser for lige nu på ca. et døgn, og det er når killingerne er her. Når de er flyttet holder målingen nok i over et døgn, måske endda 1½.

    Og jeg fylder en ny portion på, når skålene er tomme. Så de lider ingen nød!


    Poteklem.


  • #6   30. mar 2007 <b>Tina ===>></b> Jamen, det er hvad de spiser. Og der er killingemad også. Det er ikke noget med at jeg f. eks. siger at de <i>kun</i> må få 994 g. i døgnet, med det er hvad de får pr. portion.

    Selvfølgelig genfylder jeg deres skåle <b>lige så snart</b> de er tomme, og ikke flere timer efter!

    Men det er altså hvad de spiser, sådan ca., pr. døgn, og kan jo ikke tvinge dem til at spise mere end de vil!

    De får også lidt lækkert i ny og næ, såsom f. eks. rå fisk el. lign.


    Poteklem.


  • #8   30. maj 2008 min hun spiser det fra IAMS ogder spiser hun ca 1,5 kg på cc 2 måneder, er det for meget eller for lidt? hun er 10 måneder

Kommentér på:
Fodertyper & mængder.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce