{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Tak for invitationen. {{forumTopicSubject}}

Kære Alle

Som nyt medlem her i gruppen, må jeg hellere lige starte med at sige tusind tak for invitationen til Dorthe & Chris C. samt introducere mig selv (selv om en del af jer sikkert kender mig allerede):

Jeg hedder Louise og er 25 år gammel i skrivende stund. Der har på en eller anden måde været katte i mit liv så længe, jeg kan huske... først var det husmissen Max; mine forældres dejlige, store og fine, makreltabby og hvidbrogede hankastrat, og da han pludselig forsvandt, knap 14 år gammel, var det til stor sorg for hele familien. Der gik derfor også lidt, før vores næste kat flyttede ind; en blåtortie, korthåret halvperser-pige ved navn Fie. Hun fik med den smukkeste, sorte perserhan killingerne Sebastian, Blossom, Garfield og Cirkeline. Herefter flyttede hun i nyt hjem sammen med lille Cirkeline, Garfield blev solgt til min veninde, og Sebastian og Blossom blev hos os. c",)
De blev efterfulgt af en smuk, sort, langpelset husmis ved navn Feline, og undervejs kom killingerne Blåmis og Tiggy til, og kort efter endnu en lille, smuk, calico-tortietabby husmissepige, som blev min allerførste, personlige kat og fik navnet Nikita (hun lever faktisk stadig lykkeligt sammen med Blåmis og Tiggy hos min mor den dag i dag). c",)

I 2002 stiftede jeg så for allerførste gang bekendtskab med katteracen "Hellig Birma", og det var absolut kærlighed ved første blik. Derfor flyttede lille, brunmaskede Oscar ind hos mig i sommeren 2002, og det varede ikke længe, før han fik selskab af halvbroderen, Rokki. c",)

Min fascination af disse smukke, blide og charmerende katte ville ingen ende tage, og derfor besluttede jeg mig kort efter anskaffelsen af Rokki og min første udstilling, at jeg gerne ville opdrætte. Og i 2005, efter næsten 3 års "uddannelse", startede jeg mit eget lille stueopdræt af Hellig Birma under stamnavnet "Al Kadiz", som er nubisk og betyder "katten". c",)

I dag består vores lille familie så af mig selv, min dejlige kæreste, der er mindst lige så pjattet med katte og engagerer sig lige så dybt i opdrættet, som jeg (SKØNT!!) og vores p.t. i alt 6 skønne, Hellig Birmaer:

Rokki, som er brunmasket kastrat og hele familiens klovn og hyggeonkel... og shh, sig det endelig ikke til nogen, men vi tror nu altså også, at han er LIDT bøsse, hihi. Han er i hvert fald til tider temmelig feminin. c",) Der ud over er han en kat med en kæmpe personlighed, som bare charmer sig direkte ind i hjertet på enhver. c",)

Aya er fra mit allerførste kuld og en drøm, der er gået i opfyldelse. Hun er chokoladetabbymasket og det smukkeste, sødeste og blideste, man overhovedet kan forestille sig... en rigtig prinsesse. Og jeg forguder hende! c",) Egentlig havde jeg store planer med hende i mit opdræt, men desværre har jeg måttet drage konsekvensen af en hård og besværlig fødsel, og hun bliver derfor kastrat, så snart hun igen er i form til, vi tør lægge hende i narkose. Så kan hun få lov til at nyde resten af sine dage som overforkælet hyggekastrat. c",)

Penny er min blåmaskede avlshun... Hun er en smuk, sød og selvstændig pige og flokkens ubestridte leder, som slet og ret forguder min kæreste. Faktisk forguder hun ham så meget, at hun insisterede på, at fødslen af hendes B-kuld skulle foregå nede under hans dyne og i hans arme... hun var ubestikkelig... og tjah... så måtte hun jo altså have sin vilje. Paragraf 1 i kattenes grundlov er: En kat har ALTID ret! c",)

B-børnene: Den 5. maj fødte Penny 3 små uldtotter; 2 piger og en dreng, som fik navnene Bonita, Beyonce og Balthazar. De er de sødeste små banditter, man overhovedet kan forestille sig, og nu, hvor de er næsten 11 uger gamle, er der fuld fart over feltet. Blåmaskede Beyonce og brunmaskede Balthazar får lov til at blive hjemme hos os, mens lille blåmaskede Bonita skal ud til nye "slaver". c",)

I kan møde både min kæreste, mig og kattene på: www.al-kadiz.dk, hvor I også kan læse mere om vores opdræt, om Birmaen generelt og se masser af billeder. c",)




Glade hilsner og potedask fra
Louise
DK Al Kadiz Hellig Birma


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tak for invitationen.
Kommentér på:
Tak for invitationen.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce