Maine Coon katte og Norsk Skovkat

Maine Coon katte og Norsk Skovkat

Medlemmer: 87
Forside Forum Medlemmer Annoncer Katte
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine coon...?
  • #1   30. okt 2007 ep kender det godt, min dreng har også knuder i pelsen uanset, hvor mange gange om dagen jeg reder ham.
    Jeg fortsætter bare min kamp også for han med barbermaskinen ind imellem. Er dog ikke så kønt med de bare pletter, men heller det end at det gør ondt på ham.

Jeg bruge havregryn til hans fedthale. Det er et frygteligt svineri, men det hjælper. Det virker et par mdr. på ham også skal jeg igang igen.

• #2   30. okt 2007 det er pga deres mad ikke er "fed" nok har dyrlægen sagt til mig, eller et tegn på væskemangel..

jeg har en maine coon som var ved dyrlægen i sidste uge og fik det svar fra dyrlægen...

at hun så viste sig at have en meget syg livmoder var den triste del af historien, men hun er opereret og har det godt nu...

hun har spist en del tun i olie osv. og nu er hendes pels meget flottere...

• #3   30. okt 2007 Fedt hale har ikke noget at gøre med at katten ikke får nok fedt. Det er oftes fertile hankatte, der for det og det er en overproduktion af hormoner.
    Det er vigtigt at gøre noget ved det da give betændelse i huden og hårtab.

Lisa - godt at høre din misse pige har det godt.
    Pas på med at give for meget tun, da der er mange tungmetaller i.

• #4   30. okt 2007 Da det KAN give betændelse i huden og/eller hårtab.
    Skulle der stå smiley

• #5   3. nov 2007 Stine hvordan kan man så undgå det, eller få det væk?

• #6   3. nov 2007 Det er ikke alle fertile katte, der får det. Og tror ikke det kan undgåes, hvis det er en kat der får det.

Når min dreng får det, gnider jeg hans hale ind i havregryn - masser af det. Bagefter reder jeg bare halen.
    Det sviner en hel del og man kan ikke undgå at der lige skal støvsuges bagefter.

En gang om året, står den så på et bad istedet for havregryn smiley

• #7   3. nov 2007 Det med havregrynene holder fedthalen væk i et par mdr. Så er det forfra igen, men det er nok forskelligt fra kat til kat og alt efter hvor meget tendens katten har til det smiley

• #8   3. nov 2007 Stine kan det ikke være fordi de har så langt hår og når så de er i bakken for at tisse at de så kommer til at strinte lidt på halen? Eller er der en helt naturlig årsag til det?

• #9   3. nov 2007 Jeg mener det er noget med talgkirtler, der producerer for meget talg og derfor halen bliver fedtet.

Tror heler ikke det kan lade sig gøre for en kat at tisse sig selv oven på halen smiley

• #10   19. nov 2007 Min Victor havde også fedtet hale i starten og vi vaskede ham af og til i hundeshampoo men det er noget som er forsvundet af sig selv. Han er godt nok blevet kastereret men kan ikke sige om det forsvandt der.

• #11   19. nov 2007 Det kan meget vel være fordi han ikke er fertil hankat mere, så er der jo ikke så mange hormoner at holde styr på smiley

• #12   12. dec 2007 Kartoffelmel er også super til det på halen ved de fertile hanner

Kommentér på:
Maine coon...?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce