{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maine coon
  • #1   31. dec 2014 Kig på killingelisten.dk, der kan du se alle opdrætter landet over..

    Og hvis du vælger uden tavle så har du ingen garanti for sundhed eller ægthed..
    Der er tusindvis der sælger blandinger som om de var ægte Maine Coons, så jeg vil anbefale dig at holde dig væk fra ikke tavlekatte, en stamtavle koster trods alt kun 200kr.


  • Michéle M
    Michéle M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   31. dec 2014 Tak for jeres svar.. smiley jeg vil prøve at kigge ved de registrerede.. Det er bare når jeg kun ville have en kælekat.. Men vil hellere give det ekstra for en kat så.. smiley bare den er sund og rask.. smiley

  • #5   31. dec 2014 Jo men stamtavlen handler jo ikke om, om katten er til kæl eller udstilling eller noget andet, den handler om at det er din som købers garanti for at katten er det den bliver udgivet for at være, altså renracet Maine Coon, og så handler det om at opdrætter har brugt en masse energi og penge på kun at udvælge de bedste og mest racetypiske katte til at parre sig, at kattene er teste frie for arvelige sygdomme som i MCO verden mest handler om HD, HCM og FORL (hvad jeg ved af)

    HD er en hofteledssygdom der nedbryder brusken i leddene..
    HCM er en hjertesygdom
    FORL/ TR er en tandsygdom som nedbryder tandroden, denne sygdom findes dog hos alle katteracer også huskatte, så den er ikke speciel for MCO og de andre sygdomme er også nogle du finder hos en del andre racer, men det er dem man skal være obs på, og en ikke registreret opdrætter bruger hverken tid eller penge på at teste for diverse arvelige genetiske sygdomme..

    Og så er der lige det med pelsen på MCO for en del ikke tavle MCO har ikke den bedste pels, men en pels der nemt filtre, det er også en del opdrættere lægger arbejde i, samt det at du hos en opdrætter oftest vil få killingepakke med, vaccine og neutralisering med i prisen og altid vil kunne kontakte opdrætter for at få gode råd og hjælp hvis der er noget..


  • #6   1. jan 2015 Hvis det kun er en kælekat du skal have, går jeg ud fra ar du vil have den steriliseret/kastreret samt naturligvis vaccineret og mærket
    .
    Jeg vil anbefale dig at kontakte din dyrlæge og høre hvad det koster.
    Jeg er sikker på at du vil opdage at en kat uden stamtavle vil gø hen og blive lige så dyr som en med stamtavle, da de for det meste er fuld vaccineret og neutraliseret inde de flytter.
    hvordan pelsen på en Maine Coon er at holde er meget afhængig af linjerne.

    Skal du have den som ene kat, vil jeg anbefale dig at kigge efter en voksen, da en killing gerne vil komme til at kede sig og en voksen er også billigere end en killing. På face er der en gruppe, hvor voksne søger nyt hjem


  • #8   2. jan 2015 hej jeg har en mainncon som er købt som kælekat .pragtfuld kat som bliver 2år til februar.hun er også en indekat men er ude og lufte sig i snor enten i haven eller ved hoveddøren,da har hun en sele på .og at holde pelsen skal du vænne den til at blive børstet.hun er købt ved en opdrætter i fåborg der hedder helle

Kommentér på:
maine coon

Annonce