{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

SKØN
SKØN
Tilmeldt:
25. dec 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 11

Maine Coon {{forumTopicSubject}}

Har i længe kigget efter en ny Tiger, Da nogen har tager ham i dec. 2010, ved det da den er blevet ser et par gange 10 km. fra hvor jeg bor og den strøfer jo ikke når den er kasteret. Har set en rød Maine Coon killing, jeg overjer at købe. Her kommer mit spørgsmål:

Er lidt "bange" for dens pels, skal jeg have en bestemt kam/ børste og rede den med?

Els. noget jeg bør vide om racen?? ud over han bliver en stor basse mand. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon
  • #1   1. maj 2011 Hejsa
    Jeg reder misja med en stor børste som er til katte. Han elsker den. Den har to sider med to forskellige børster.
    MCO kan ikke være alenekatte. De er flokdyr som løven og har bedst af at gå med en anden kat eller et andet dyr den kan enes med. Nogle sælger ikke MCO til nogen som skal have den som alenekat. De tolerere ikke så godt lukkede døre. De er store katte med små stemmer. Mange MCO foretrækker at ligge ved siden af en end at ligge i skødet. De er meget kendt for deres M panden. Det er en meget mild kat. Hvis du gerne vil vide en hel del om racen så søg på den i google. Der står en hel masse smiley


  • #2   1. maj 2011 Hmm.

    Ja undskyld jeg blander mig men hvis du ved din kat går omkring 10 km fra hvor du bor, hvorfor henter du den så ikke?

    Istedet for at tænke på en ny kat. :S


  • SKØN
    SKØN Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 11
    #3   1. maj 2011 Isa* Har også en lille selvskabs hund som jeg reder hver dag, så tænkte om jeg kunne bruge samme børste til dem begge. Så alene bliver han jo ikke, når jeg har haft ham et godt stykke tid, og vi er godt knyttet til hinanden, vil jeg have en hun kat, det skal være en alm. hus kat, så det ikke er 2 der skal have redt pels, syntes hun katte er bedst til at fange mus. Det megningen, han både skal være inde og ude, men bliver pelsen ikke for filtret hvis han er for meget ude?

    Du skiver den hellere vil ligge ved siden af, end på mit skød, vil jo gerne have en kat, jeg kan kæle og nusse med.

    Nacascha* det en dame der har set den et par gange, jeg ved jo ikke 100 % om det er den, der findes nok flere røde katte + ved ikke hvor den er så kan ikke bare lige køre ud og hente den. har være der ude hvor den er blevet set, og kalde flere gange.


  • #4   1. maj 2011 Det er sådanset katten der bestemmer hvilken børste du kan bruge. Hvis den kan lide den og den kan tage en masse hår uden det gør ondt, så er det jo fint. Hvis ikke. Så køber du bare en ny. Ikke alle MCO kan lide at ligge og putte hos en. Men tæt på en eller ved siden af. Eller i fodenden. Selvfølgelig er der undtagelser. Og de fleste kan heller ikke lide at blive løftet på.
    Jeg ville ikke lade min MCO gå ude. Sådan en flot kat bliver stjålet.
    Det er rigtig godt du tænker på at få en kat mere. Kan godt være du bruger meget tid sammen med den, men du kan aldrig give den det samme som en anden kat kan. Misja er en meget speciel kat, har han været siden han var killing men det er det jeg godt kan lide ved ham. Han kommer selv når han vil snakke men han fortrækker at ligge for sig selv og snakke til mig indimellem. Han snakker MEGET. Og jeg elsker det. Men der er nogen som ikke gider at have en kat som går og kommunikere heletiden. Natas derimod sagde aldrig en lyd. Så det er meget forskelligt.


  • #5   1. maj 2011 Det er meget forskelligt, hvor meget pelspleje en Maine Coon kræver. Nogen kan måske nøjes med at blive børste 1 gang om mdr. hvor andre har bruge for 1 gange om ugen eller mere. I fældnings perioeden, kan der være behov for ekstra børstning.

    Jeg kan bedst lide at børste med en karte smiley

    Også lige en rettelse til Iza's indlæg: De er meget kendt for deres M panden. Det har intet at gøre med om katten er Maine Coon eller ej. M'et i panden, betyder at katten er tabby (med mønster). Huskatte, perser, skovkatte osv osv har det også, hvis de er tabby smiley


  • #6   2. maj 2011 Har selv gået og tænkt det samme. Men så en udsendelse på Animal Planet og læst det på nettet. Så jeg nævnte et fact som eksistere. Om man mener dét eller noget andet, er vel fint begge dele.

    Lige et fact fra nettet om MCO racen:

    Maine Coon Characteristics
    It's Easy to Identify a Maine Coone Cat
    Maine Coon's have easy to spot characteristics that set them apart from other breeds. All Maine Coon's have the identifying "M" on their foreheads, even solid white and solid black varieties have slightly different colored fur there in the "M" shape.





  • #7   3. maj 2011 Ja, har også set det - men factum er, at det ikke er korrekt smiley

    M'et har intet med racen at gøre smiley


  • #8   3. maj 2011 Enig med Stine.. smiley

  • #9   3. maj 2011 Jeg har en meget langhåret maine coon, og hendes pels filtre ikke specielt af at komme ud. I vinters hvor der var meget sne var hun ikke rigtigt ude, dels fordi hun ikke gad, men hendes pels ved forbenene filtrede lidt af det.
    Jeg børster hende ca. 1-2 gange i ugen.
    Hun er meget kælen, og vil gerne være i sofaen sammen med os. Hun har en vane med at ælte alt der er blødt. Puder og tæpper kan hun slet ikke stå for. Det er så knapt så fedt, når hun kommer og gør det ved min mave eller lår. smiley
    Ellers er hun lidt som en hund, der gerne følger os rundt i huset. Hun er også meget glad for vand, og ligger trofast foran brusekabinen, når vi er i bad, og når vi er færdige vil hun straks derind. Det er en rigtig dejlig race.


  • #10   3. maj 2011 Enig med Stine så oxo programmet og kunne ikke andet end grine så er min gamle hunkat med papire ikke en Maine coon Gg hun er tortie smoke og mangler et m ( åhh nej da ) og vores huskat Jytte er også Maine coon hun har et fint m i panden ggg man skal ikke tro alt hvad man læser og ser i tv ;0)

  • #11   4. maj 2011 Line det er sjovt de er nysgerrige med vand smiley Misja ruller sig altid i brugseren. Han elsker også at se min mand barbere sig.

Kommentér på:
Maine Coon

Annonce