852 visninger
|
Oprettet:
Vask {{forumTopicSubject}}
Hvad vasker i jeres katte i?????
kan jeg evt. få en vaskeanvisning????
potedask herfra
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
Hvis det er fordi katten er beskidt, så er det ikke den helt store vask der går i gang her, så er det sådan en "standard" shampoo de får med..
Er det til show, så er det noegt helt andet.. Så er der en af dem der går i gennem en omgang "sådan bliver du ruhåret vask" da hendes pels er for blød, og en der kommer igennem en omgang meget mere hvid vask, da hun er meget hvid, og godt til at blive gullig..
Killingerne får en omgang standard vask inden de skal afsted på næste udstilling, som bare skal gøre dem lækre at se og mærke på..
Men kan jo se det er en hvid kat du har, så en omgang hvidvask ville jo nok være godt.. Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på alle de mærker der er, men hvad jeg ville bruge var:
Sulfo til affedtning
White on White
og en afsluttende texture shampoo..
Du stiller det hele parat.. vær opmærksom på det meste skal fortyndes.. Og så handler det om at have masser af tid, og være tålmodig.. Gerne have en hjælper..
Og så er det bare at gøre katten godt våd.
Komme sulfo i..
Skylle skylle skylle super godt..
Komme White on White i..
Skylle skylle skylle igen..
Komme den sidste shampoo i..
Og skylle skylle skylle endnu mere..
Og så vikle katten godt ind i en bunke håndklæder (plejer selv at bruge 2-3 stykker), så den ikke er så våd..
Og så føntørrer jeg, med mindre det er sommer og varmt.. Ikke altid jeg føntørrer helt i bund, men så katten er næsten tør..
Ved ikke om dette er en særlig godt måde at gøre det på, men det er hvad jeg har gjort ind til nu..
Måske nogle andre vil komme med råd også
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 61
Det er mest fordi victor trænger til en vask!!!!
og hans pels virker noget tør!!????
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 37 Svar: 98
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 61
og de får også den lækreste pels af det.
victor kommer ikke i bad så tit så det er jo ikke skadeligt.
Vask
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside