{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

katte vask {{forumTopicSubject}}

Jeg har to huskatte, som er rigtig gode til selv at holde deres pels rigtig flot og ren, men jeg vil så gerne hvis jeg kan gøre lidt ekstra, altså forkæle dem lidt.
Men er det nødvendigt at give dem et bad i ny og næ? Det skal lige siges at de ikke kommer udenfor. Men skal jeg styre min lyst lidt, og lade være med at bade dem, og lade dem gøre det selv, eftersom der jo ikke er noget ''behov'' for det.
Hvad gør i, og hvordan skal man eventuelt vaske dem så de får den bedste oplevelse af det?

Håber på en masse positive svar, og på forhånd mange tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  katte vask
  • #1   30. jan 2013 Hvorfor vil du bade dem når de klarer det fint selv?
    Bad som forkælelse? Det tror jeg ikke de er enige med dig i smiley

• #2   30. jan 2013 hehe tror du har fuldstændig ret, det er også mere noget jeg har tænkt på nu når det skifter pelsen, og synes ikke helt jeg kan få nok at den 'fældende' pels af ved at børste dem. selvom de jo også slikker det af selv.
    Har nemlig også hørt engang at det var anbefalet at man gjorde det en gang i mellem, og at det var helt normalt.

• #3   30. jan 2013 Så tror jeg bare, at du ikke har den rette børste.

For man kan også ødelægge pelsen ved at give bad når det ikke er behøvet.
    Og man vasker jo dens naturlige fedtlag af pelsen (og huden) og den bliver dermed mere og mere besværlig og dårlig.

• #4   30. jan 2013 uha så er det i hvertfald ikke noget jeg vil begynde på, så tror jeg at jeg vil undersøge markedet for gode børste istedet for. Tusinde tak for det!

• #5   30. jan 2013 Os, der udstiller vores katte med lang pels gør det heller ikke med glæde, men jeg ville aldrig gøre det med mindre katten havde rullet sig i noget lort eller olie osv. hvis det blot er alm. kælekatte, der ikke udstilles.
    smiley

Jeg kender ikke såå meget til gode børster til korthårs katte, men tror at en furminator ville være god. Prøv at se mere inde på Zooplus.de

• #6   30. jan 2013 Nej, det er absolut ikke nødvendigt at vaske en kat, med mindre den er smurt ind i enten afførring eller noget er er giftigt. Forkæl dine katte ved at lade være.

• #7   30. jan 2013 okay, tusinde tak for hjælpen det var rigtig sødt af jer! smiley

• #8   30. jan 2013 Mine 8½ år gamle katte har aldrig været i bad. I fældningsperioder friserer jeg en hel masse hår af dem med en almindelig tættekam.

• #9   30. jan 2013 Okay super, prøver med en tættekam, måske den er bedre end den børste jeg har nu smiley

• #11   30. jan 2013 Altså som Felix siger så behøver du ikke gøre noget noget mere for dem. smiley
    Men altså man kan give katten en æggeblomme i ny og næ.

Det skulle hjælpe på at pelsen ser flot og nydelig ud, og kattene elsker det smiley

• #12   30. jan 2013 Ej tusinde tak for de mange tilbagemeldinger. Jeg har besluttet at lade helt være og også tage det med ro med at børste da det jo ikke er fordi de fælder ud over det hele eller noget.
    Men nogle gange er det nu meget rart at høre folks mening , så mange tusinde tak for det! smiley og rigtig god aften!!

Kommentér på:
katte vask

Annonce