{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Vask af katte {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har 2 indendørs katte, som aldrig kommer ud - de har deres kattebakke på badeværelset. Den ene er desværre slem til at ville lege racerløb i kattebakken, så det resulterer i at hun ind imellem kan lugte af...ja...tis.
Kan der ske nogen skade ved at give hende en ugentlig vask bare med lunkent vand, ingen sæbe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask af katte
  • #1   8. apr 2016 En ugentligt vask er nok lige i overkanten, du risikere at ødelægge det naturlige fedtlag der er i kattens pels, fra tid til anden kan man godt vaske katten hvis det er strengt nødvendigt, men det burde det ikke være, måske kan en opvredet fugtig klud være nok lige at kører over hendes pels, for det er nok kun det yderste lag pels der kan lugte lidt af urin og ikke underpelsen.

Men jeg undre mig lidt over at hendes grus blot fordi det står i en kaskade omkring hende skulle få hende til at lugte stærkt af urin.. Hvilket grus bruger du?? Er det klumpende og af god kvalitet?? Hvor ofte bund skifter du gruset?? Ellers kunne et grusskifte måske være en løsning..

Min den lille hun kan også grave og fræse rundt i kattebakken så der står en støvsky omkring hende, men syntes ikke jeg oplever hun lugter af andre end kat smiley

• #2   8. apr 2016 Hmm urin lugter normalt kun kraftigt, når der er noget galt, eller hvis der er tale om en fertil kat.

Et bad engang imellem tager katten ikke skade af. Men en gang om ugen er nok lige i overkanten.

• #3   8. apr 2016 Hun er nu steriliseret og har været det i 4 mdr, jeg tror det er en blanding af grus støv og tis jeg kan lugte på hende...ikke ret tit, men tror det skyldes at hun ikke er så god til at holde sig selv ren...det er min gamle kat...hende kan jeg ikke lugte noget på

• #4   8. apr 2016 Ja det er da underligt, at hun kommer til at lugte.
    Min gamle kat var slem til at tage støvbad i gruset, og han lugtede ikke, når han var lidt støvet, så børstede jeg ham og hans pels var rigtig fin efter sådan en tur.
    Jeg har haft/har 2 katte med så meget pels bag til, at det er svært at holde rent for dem, og der har jeg så valgt at klippe dem så katten selv kan komme til smiley

Kommentér på:
Vask af katte

Annonce