Nye opdrættere Nye opdrættere
Hej Alle...
Jeg har set at vi er flere herinde, der er relative nye opdrættere, derfor syns jeg det kunne være en god ide at lave en gruppe hvor vi kunne hjælpe hinanden.
Alle er velkommen, dog skal man være medlem af Felis danica og en hovedklub...
Jeg har lavet en gruppe på yahoo groups, for nye opdrættere...
Jeg kan ikke helt finde ud af det hele men hvis du har lyst så prøv at melde dig til den...
Den hedder opdraet2008 når du har fundet den trykker du join this group og så skal jeg tilmelde dig
Du skal have en yahoo konto for at kunne være med, så hvis du ikke allerede har en, skal den oprettes...
Håber du vil have lyst til at være med og prøve om det kunne være en god ide, med en gruppe for lidt mere uerfarne opdrættere
Hilsen Belinda
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Kan du ikke ligge hele linket herind ?
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
tillykke med gruppen - SUPER god idé, syntes jeg. Men egentlig syntes jeg, at det er ærgeligt, at det kun er for nye opdrættere. Begrundelsen er, at jeg tror på, at I vil få brug for gamle rotter i faget til at hjælpe jer på vej med mange af jeres spørgsmål. Der er nemlig "farer" ved ikke at få korrekt information første gang. Det kan sagtens koste killinger eller forringe andet.
Hilsen Heidi og birmabanden.
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 11
Her er linket...
http://uk.groups.yahoo.com/group/opdraet2008/
Heidi:
Jo det tror jeg du har helt ret i og det kan godt være at det skal laves om.. men jeg synes at der er mange gruper og jeg synes nogle gange at jeg savner nogen, på lige fod
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 11 Katte: 15 Emner: 7 Svar: 60
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Men jeg vil give Heidi ret, I kommer til at mangle erfarne opdrættere.
feb 2007
tak fordi du giver mig ret !!
Belinda: Jeg syntes, du skal lave siden all-round til alle registrerede birmaopdrættere - men du kan skrive i dit formål med siden, at det er de nye, som kan drage nytte af hinanden samt spørge de gamle til råds.
Sådan et forum med kun opdrættere som målgruppe findes faktisk slet ikke officielt andet sted i DK( jeg har nemlig en uofficiel, men der er kun mig som medlem, idet den er tilknyttet birmamworld.com, og jeg har endnu ikke åbnet den for offentligheden...nu er den også kun 3 år gammel...mon det nogensinde bliver til noget?)
Så jeg tror på, at det er et kærkommen forum, som ville være rart sted for kun opdrættere. Men det er jo dit valg, når det er dit forum.
Der findes jo masser af foraer, og maillister men her er det alle blandede både killingekøbere og opdrættere, og personlig syntes jeg ikke alt vedrører alm. killingekøbere
hilsen Heidi
PS. du skal være hjertelig velkomme som opdrætter på birmanworld.com - det er gratis og næsten uforpligtende. Vi vil bare gerne have du sætter vores banner på din hjemmeside, såfrem du har en - ellers er det gratis opdrætterreklame.
feb 2007
Det er lige så meget glæde og tilfredshed den anden vej fra mig - det har og er en fornøjelse at råde og vejlede dig med dine killinger mv. Og du ved, at jeg altid er der, såfremt du har brug for mig - ja akut døgnet rundt og ellers i alm. "åbningstid"...smiler...
En af grundende er helt konkret, at jeg ikke har fornemmelsen af, at du spørge gud og hver mand om netop det samme, som du spørger mig om.
Ikke at du ikke må spørge andre til råds, når du taler med mig. Men jeg finder det vigtigt, at der ikke er for mange som "fordærver" maden.
Så bliv ved med den form for kommunikation - den tror jeg nemlig, at du kommer længst med i det lange løb.
Personlig finder jeg det okay, at spørge ud på mailgrupper og foraer, om det samme - for så kan vi jo bare lade være med at svare, hvis en masse andre gør det. Men det kan vi jo ikke når det også foregår privat - og personlig gider jeg ikke bruge min tid på folk, særlig længe, hvis de spørger både Ib, Peter, Hans Christian og mig om det samme problem. Så hellere fravælg mig og brug de andre - det er min tid simpelthen for kostbar til. Men mange er helt lige glade med det, og det er jo fair nok, at vi har forskellige forventninger til dem som vi hjælper.
nå tilbage til jobbet.....
Heidi og birmabanden
Birmaopdræt igennem 12 år
okt 2007
Jeg skal da love for at der er kommet gang i debatten
Lad mig lige starte med at understrege igen, at det ikke er hensigten at lave et forum, fordi jeg tror jeg kan klare verden selv, jeg kunne ikke og vil ikke klare mig uden alt den hjælp jeg får fra mere erfarne opdrættere ...
Jeg synes bare det kunne være sjovt at lære andre nye opdrættere at kende og følge deres udvikling i en positiv retning...
Hvis folk har lyst til at melde sig, kan de det og det vil jo med tiden blive et helt andet forum end nu....
Heidi: jeg vil meget gerne også være med i birmaworld, men jeg har ikke lavet hjemmeside i nu, men det kommer....
Jeg er selv med i flere grupper og har stor glæde at dem
Hilsen Belinda
feb 2007
du tilmelder dig selv til Birmanworld.com via siden - du behøver ikke have en site for at være med der - så tilmeld du dig bare straks - så skal jeg nok få dig uploadet. Jeg uploadet nye opdrættere i denne uge, så skynder du dig, så kan du allerede være med nu
Hilsen Heidi
okt 2007
Gør det lige i aften, jeg må hellere passe jobbet
okt 2007
Hvis kun det er mig der har behovet for at lære andre nye at kende er det jo lidt lige meget
feb 2007
jeg har fattet dit formål med din gruppe, og jeg syntes da helt klar, at du skal fortsætte med den....jeg er jo bare misundelig over, at jeg ikke er ny...smiler....og vil I have en gammel rotte med på dit forum, så tilmelder jeg mig gerne.
Men jeg forstår ganske godt, at du gerne vil lære de nye at kende - jeg syntes det er en super idé, og I kan sagtens lære en masse af hinanden.
SÅ keep going.
Heidi, en gammel rotte i faget
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 11 Katte: 15 Emner: 7 Svar: 60
okt 2007
Jeg tror også det ville være en god ide med en blandet gruppe, derfor kunne man jo lave en herinde.
Jeg synes det er svært at komme ind som ny i yahoo grupperne, da de er så store.....
Jeg ved faktisk ingen engang om der allerede er en birma opdrættergruppe i gang herinde
feb 2007
begrundelsen er, at her kan ikke sættes billeder ind hurtigt, her kan ikke linkes ubegrænset til vores site - med eks en yahoo.com gruppe er det OS som sætter reglerne, og ikke andre.
Jeg vil gerne gøre birmanworld.com's mailgruppe officielt hvis du/I ønsker. I skal bare være registreret opdrætter og med på BW for at kunne være med - og ellers kan jeg da hurtigt lave en anden gruppe, hvor alle kan komme med uanset om de er på BW eller ej
Heidi
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Man tilmelder sig her: http://groups.yahoo.com/group/birmakatte
Nåå ja og så er der: http://helligbirma.forumup.org
som er meget meget inaktivt i øjeblikket, men det tror jeg skyldes, at der er fora nok og at folk ikke orker at deltage i endnu et, hvis de i forvejen er medlem af 10-15 stykker
feb 2007
nu er mailgruppen fra BW ikke aktiv, men ligger bare passiv på yahoo. Jeg har ikke overvejet reglerne for forum særlig endnu, idet den ikke er aktuel. Men ja - umiddelbart vil jeg mener, at den kun er for opdrættere med stamnavn.
Lige som Birmanworld.com henvender sig primært til opdrættere, men kælekatteejere må også gerne annoncere med deres hjemmeside gratis på den
Så har du en hjemmeside, så få dig da straks tilmeldt på Birmanworld.com - det er gratisk og næsten uforplignede...jeg vil bare være glad for, hvis folk vil sætte birmanworlds banner på deres site, så siden kan blive spredt til alle som har interessen i birmaen.
Birmanworld. com er helt upartisk - tager ikke hensyn til om folk hører med her eller der. Og den linker til ALT hvad der findes af birmarelateret, så send gerne nye links til mig, såfrem I kender nogle. Jeg har eks. også birmaforum på listen - men der er jo masser andre end dem jeg kender til
Hilsen Heidi
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 8 Emner: 22 Svar: 308
Så kunne man poste billeder, skrive og få hjælp til nogle ting, have diskussioner osv. Det kunne være hyggeligt!
Jeg ser lige på det. Og vender tilbage ;D
apr 2007
apr 2007
Nye opdrættere
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside