{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Opdatering ang. Mugge {{forumTopicSubject}}

Som nogle at jer ved skrev jeg dete d. 4 april:
(Opdae nederst)

Omkring kl 18:15 idag hoppede Mugge ud af vinduet (fra 3. sal!!). Og ikke nok med at der selvfølgelig er LANGT ned, så er der lige blevet gravet ud til en ny kældertrappe, ca, 2meter og i bunden af det hul er der støbt beton! Så mugge er faldet over 15 meter ned på et beton "gulv".
Vi løb selfølgelig straks ned for at finde ham. Han lå sammenkrøllet på betongulvet og væste af mig da jeg kom tæt på ham, men selvfølgelig tog eg ham med op så vi lige kunne se på ham.
Han blødte ud fra næsen og kunne ikke gå.
Vi ringede straks til nøddyrelægen og aftalte at vi kom straks.
Da vi ankom blev Mugge skrevet ind i deres system, han blev tjækket over det hele og fik taget to røngtenbilleder.
Dommen lød på at blodet fra næsen skyldes en rift/flænge ved næse skillevægen, dog ikke noget der skulle behandles!
Derudover har han brækket lårbensknoglen i venstre bagben, sykket fra knæet til brudet vendte "rigtigt" altså op ad, men stykket fra brudet og op til hoften vender vandret, så knoglerne danner et T!!
Han fik en smertestillende indsprøjtning og ligger nu i et bur hos dyrlægen!
Vi skulle tage stillig til om han skulle have en aflivende sprøjte eller en stor operation hvor der skal skrues en stor skruge igennem knoglemarven i benne ben stumperne så de blev samlet sådan! Alt i alt vil operationen komme til at koste 14000kr!!
Jeg er lige blevet uddannet som social og sundhedsjælper pr 08 marts 2008 og kenneth er på su.
Men der var ingen tvivl, vi har valgt operaionen, for vi kan ikke undvære Mugge.
Så imorgen omkring kl 14 skal Mugge opereres.
Dyrlægen ringer så til mig imellem 14 og 18 for at fortælle hvordan operationen er gået. (Vi krydser fingre!!)
Og mandag skulle han så meget gerne være klar til at kunne komme hjem!

Vi er selvfælgelig meget kede af det allesammen, ink Fnug som græder uafbrudt!!

D. 5 april snakkede jeg med dyrlægen som fortalte at operationen var gået godt og at Mugge sov narkosen ud.
Og vi aftale at snakkes ved igen mandag for at se om Mugge var frisk nok til at komme hjem.

Mandag d. 7 april var vi så nede for at hente Mugge, da dyrlægen sagde god for det.

De to første dage gik så med at pleje Mugge og "overbevise" Fnug om at mugge ikke var farlig. (Han var meget bange for ham og hvæste, slog ud og løb væk, trods mugge bare lå og sov!

Som dagene gik blev det hele ved det gamle igen og vi havde det alle godt.

Men mandag aften, d 14 april blev mugge mere og mere stille og begyndte at sove mere og mere og ville ikke hverken spise eller drikke ret meget.

Idag Tirsdag d 15 april har han heller ikke ville tage hverken vådt eller tørt til sig, han ville bare ligge!
Jeg ringede så til dyrlægen i formiddags for at høre om det evt. kunne være at han havde fået smertestillende for længe så det havde ophobet sig i kroppen på ham og dermed gjorde ham syg?!

Han mente ikke at det skulle være det men han ville selvfølgelig ikke afvise det. Dog ville han meget gerne at vi kom forbu med Mugge kl 15:45 til et tjek, bare for en sikkerheds skyld.

Men da jeg kom hjem efter arbejde ville Mugge hverken stå, sidde eller gå og han skrev hvis vi ville forsøge at få ham op at stå, så vi tog til Dr. Dyr endnu engang, som aftalt.

Ham kunne konstatere at den marv- skrue som Mugge har fået i lårbensknoglen var for labg og derfor generede hans iskasnerve. Dr. Dyr var dog stædig ov ville have Mugge op at stå eller gå, hvilket resulterede i at Mugge skrev virkeligt hjerteskærende, fægtede med arme og ben, væste og ville bide Dr. Dyr! (som efterhånden havde fortjent det!!)
Det hele endte så med at han beholder Mugge natten over og voudere ham igen imorgen tidligt og operere ham igen så han kan skrue skruen længere ned imod knæledet eller klippe noget af skruen, så den ikke stikker så langt op over knoglen mere..

HELT ÆRLIGT!! Mine nerver flodser squ efterhånden!




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdatering ang. Mugge
Kommentér på:
Opdatering ang. Mugge

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce