{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

er der noget jeg har overset??? {{forumTopicSubject}}

Om 2 uger ankommer min lille nye Anemone!!

og det er min drøm/plan at hun skal være startskudet til lidt hygge/stue opdræt af norske... (med tiden self... nu skal hun jo lige blive voksen osv...

Men allerede nu er jeg bevidst om at jeg meget gerne vil have hende til udstillinger og have hende bedømt - da jeg self ikke for enhverpris vil sætte en han på hende... der skulle jo helst komme nogle gode reacetypiske - sunde og flotte killinger ud i "den anden ende"

Følgende er hvad jeg nu har gjort:

Meldt mig ind i "Norsk Skovkattering" samt "Racekatten"

Og så har jeg tilmeldt hende til Roskilde Dyreskue - der vil hun være 16 uger gammel - med det mål at hun venner sig til det fra start (og for hurtigt at se om hun trives med det!)

Opdrætter har allerede baddet hende et par gange, og allerede nu er bevidste om at nusse og pille ved hende - som dommer jo fx kan finde på....

hun er hørende og vuderet egnet til avl og udstilling (opdrætteren udstiller også ofte smiley )

Men ifb med Roskilde Dyreskue... hvor meget skal man have med?

er helt med på kattebakke/skovl, skåle, burgardiner, buntæppe samt noget til evt at ligge over burret....


men kan man have "hule" med altså jeg har sådan en "lille" en der er spånplade- beklædt med velour og lidt sisal til kradds... den måler vist 48 x 27 x 24

men er det "for" meget?? tænker at hulen er god hvis hun vil have ro/et skjul - hvor det er lidt svært for hende at gemme sig i en seng/rede?

Er der andeet der er godt at have med (ud over proviant til mig - og et par flasker vand)

Mvh Joy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er der noget jeg har overset???
  • #2   26. apr 2008 okay, så kan det da godt være at hulen er for stor... har ingen ide om hvor store lågerne er smiley

    og ja det er jo publikum der bestemmer - så det er jo pænt vigtigt at hun kan ses smiley


  • #4   26. apr 2008 Jeg synes det er fint hvis der er noget katten kan gemme sig i. Det er ikke kun publikum man skal tage hensyn til, men i høj grad også om ens kat er tryg ved situationen.
    Så kan man lade dem kigge på alle de mange andre katte der er der, som er vant til at være på udstilling, og derfor ikke i lige så høj grad har behov for at gemme sig, som en kat/killing der aldrig nogensinde har prøvet det før, og måske derfor er bange og har behov for at gemme sig de første par gange.


  • #6   27. apr 2008 Som jeg skrev i mit andet indlæg, så kan man kigge på alle de andre katte som er vant til den store ståhej på en udstilling.

    Jeg har oplevet flere killinger (ikke egne) som har ligget under bundtæppet eller bag gardinet og gemt sig, fordi ejeren ingen hule havde med til dem. Det er sq synd!


  • #7   27. apr 2008 det er lidt den tanken jeg har haft - at jeg VED ikek om hun er til udstillinger.. altså der hvor hun kommer fra - opdrætteren, har 3 hunde, 12 voksne katte og i alt pt 10 jævaldrene killinger (2 kuld)
    de har 4 børn - så hun er vist vand til en del støj smiley

    Men det er jo kun ved at prøve det jeg finder ud af om hun trives med det....

    men jeg synes et sted stadig at hun skal have muligheden for et "ordenligt" gemmested....

    der er jo et huld så tilskuere vil jo trods alt godt kunne ane hende....



  • #8   27. apr 2008 Joy - Du kan jo altid tage hulen med for en sikkerheds skyld, så kan hun gemme sig hvis hun er bange, men hvis hun tager det i stiv pote, kan du jo bare tage hulen ud, og sætte den ned under buret :o)

  • #9   27. apr 2008 Ja, det har du helt ret i smiley

Kommentér på:
er der noget jeg har overset???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce