{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Hvor ofte... {{forumTopicSubject}}

Hvor ofte gør I bakker rene? Her mener jeg ikke tømme den for hvad der end måtte komme i dagens løb, men skifter alt sand/grus ud og vasker den af i Rodalon eller lignende??

Jeg har jo to katte, og jeg tømmer bakken dagligt, somme tider to gange om dagen. Det er lidt forskelligt. Men jeg gør den helt rent hver 14 dag, hvor jeg skifter grus og vasker den helt af. Er det for lidt? Bør man gør det en gang om ugen?

Håber ellers I nyder sommeren, aktiviteten her i hjemmet er præget af varmen. Begge mine drenge ligger og flader ud i vinduerne hvor de kan få lidt luft samtidig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte...
  • #1   7. jun 2008 Jeg har én kat og jeg tømmer den med nyt grus og vasker den i rodalon 1 gang om ugen. Ved ikke om jeg kunne nøjes med at gøre det mindre ofte, men der er jo stor forskel på om katten/kattene er indendørmisser eller udendørs. Min mors to katte er udendørs/indendørs og det er faktisk kun den ene der bruger den sådan indimellem, så hun kan nøjes med én gang om måneden.

    Men jeg har en veninde som siger hun kun tømmer den en gang om måneden med to indekatte... Dette forstår jeg så ikke helt hvordan det kan lade sig gøre uden at den kommer til at stinke...


  • #2   7. jun 2008 Jeg vasker mine to bakker af ca hver 6 mdr og helst i ajax eller klorin , som tiltrækker kattene , frem for rodalon , som neutraliserer lugten .........
    Tar selvfølgelig klumperne hver dag og efterfylder med grus .


  • #3   7. jun 2008 Heidi: Mener du seriøst hver 6. måned?? Det er jo kun to gange om året... har du ikke skrevet forkert? Jeg troede forresten at clorin ikke var godt for kattene og at de ikke kunne lide lugten... derfor bruger jeg rodalon. Ajax vasker jo bare bakken, men den fjerner jo ikke bakterier i samm grad som rodalon gør. Jeg er personligt stor tilhænger af rodalon til kattebakker.
    Forresten har jeg hørt at rengøringsmiddel med salmiak i kan katten heller ikke lide, så det skal man vist også lige være varsom med...


  • #4   7. jun 2008 Katrine L. C : Nej , jeg vasker kun mine af 2 x om året og her lugter IKKE af kattebakke . Nogle gange først i rodalon , men derefter altid i ajax eller klorin .


  • #5   7. jun 2008 Her har vi 3 katte.
    Vi har 2 bakker og de tømmes normalt for klumper 1 gang dagligt og helt med vask i Rodalon 1 gang ugenligt. Her lugter absolut ikke af kat.
    Tror egentlig ikke det er nødvendigt med den vaks 1 gang om ugen, tror sagtens vi kunne nøjes med at gøre det 1 gang om måneden, så overvejer at lave det om.


  • #6   7. jun 2008 Jeg har to katte men kun en kattebakke og den bliver rengjort ca hver 3 uge... Jeg vasker den af i rodalon...
    Nogle gange gør jeg det hver 14 dag men det er hvis de har tisset meget og der begynder at lugte af salmiak.
    Jeg bruger de der krystalkugler og hvis de bliver for våde lægger tissen sig i bunden også lugter det ganske forfærdeligt...


  • #7   7. jun 2008 Jeg tror måske også der er forskel på om man har hun- eller hankatte, om de så er neutraliseret eller ej. Hvis man har en hankat der ikke er kastrat så lugter måske en del mere.

    Mine to er kastrater og jeg bruger BioCats og årsagen til at jeg skifter helt er mere at det bliver for fint end fordi det lugter. Men nogle gange bliver det ligesom Britt H siger lidt for vådt, så tis sætter sig i bunden. Så er det rart at få den gjort helt rent.


  • #8   7. jun 2008 Mine katte er ligeglad med rodalon, for det bruger jeg. og det gør intet, og så stinker den ikke.

    Tømmer for ALT hver 14 dag


  • #9   7. jun 2008 hejsa...
    Kan se du har fået mange svar og jeg kan ikke fortælle dig hvor ofte vi gør det her....
    Vi rengør om morgen inden vi tager af sted og igen om aftenen eller hvis der ligger en stinker smiley

    Da vi har mange bakker - og en del katte er det svært at sige noget konkret - da det er forskelligt hvilken bakke der er mest brugt.

    Men vi rengør ihvert fald alle bakkerne hver 10 dag - som katteri - hader det ord - så skal der passes på hygiejnen - også med vand og madskålene....vandskålene skal rengøres og skoldes hver dag og madskålene til tørkost hver anden dag - i varmen hver dag - da bakterier formere sig hurtigt...
    anna


  • #10   9. jun 2008 Det er meget forskelligt. Det kan godt betale sig at holde øje med når det er på tilbud i Fakta til 30 kr. Ellers koster det nogle gange helt op til 62 kr.


  • #11   9. jun 2008 Mikael: Ja i netto er det på tilbud til 30 kr indimellem. Der køber jeg det.

    Heidi: Jeg må indrømme at jeg ikke synes det lyder så hygiejnisk kun at vasker kattebakken i bakteriedræbende 2 gange om året. Det synes jeg simpelthen er for lidt... Tænk på hvor mange bakterier der formerer sig i sådan noget i løbet af et halvt år når ikke alt udskiftes og renses og dem har kattene så på poterne som de vader rundt med i dit hjem.


  • #12   9. jun 2008 Katrine L.C : Nu gik spørgsmålet på kattebakken , ikke hvor tit jeg vasker gulv eller i hvad ....... Men jeg vasker faktisk jævnligt mit gulv med rodalon , så nej , der er ikke flere bakterier her end hos andre .

  • #13   10. jun 2008 Jo Mikeal, men forskellen er at clorin har en lugt og det har rodalon ikke. Og nogle katte kan ikke lide lugten af clorin, men du kan da prøve med clorin, det gør det i hvert fald billigere med clorin. Rodalon er sommetider temmelig dyrt og man bruger jo en del af det. Måske har dine katte ikke noget imod clorin...

Kommentér på:
Hvor ofte...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce