{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Jeg blir lidt harm...... {{forumTopicSubject}}

Godt nok er jeg fortaler for at mine katte skal have adgang til det fri..... Men ikke med mit hoved under armen... Har siddet og læst et par tråde nu her, og sådan noget som min killing har været her en uge , og er nu løbet væk .... eller har haft et par katte som er blevet kørt ned... det kan få mig ud på kjanten af stolen, fordi jeg synes det er fuldstændigt hensynsløst over for kattene og bilisterne, at folk bare lader deres katte komme ud hvor de dagen efter kan blive kørt over fordi trafikken er så tæt på og så overvældende, som den er når man bor lige op til en hovedvej....
Der er jeg stået fuldstændig af.......... hvad f.. tænker folk lige på....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg blir lidt harm......
  • #1   17. okt 2008 hej venner man kan få en katte lem med sådan en føler i så den kun lukker dine katte ind , men da skal de have halsbånd på men sådan en tip på . jeg ved ikke så meget om det endnu men en af mine venner skal ha købt sådan en kattelem . jeg har kun inde katte de har et stor vuljær som de er i , jeg har ikke nerver til mine katte er ude i det fri . men syntes det er ok hvis man ikke lige bor op af en meget farlig vej knus

• #2   17. okt 2008 hej jannie ja det er mærkeligt min søn bor også ved en farlig vej på landet og deres kat er også ude kat , de har også katte inde da den ene er en kiling og den anden er døv .

• #3   17. okt 2008 Faktisk har jeg oplevet det samme... Boet midt i byen med min kat, men efter vi flyttede på landet, blev han desværre kørt ned. Til gengæld lever mine 5 andre katte i bedste velgående, og de små kommer ikke ud endnu..

holdningen om ikke at bo lige op af en befærdet vej er tåbelig. Katte går flere kilometer, når de rendeer frit, så vejen kan ligge hvor som helst.

• #4   17. okt 2008 Undskyld mig, men det er da noget pis det her. Vi har boet lige op og ned af en hovedvej på landet jo vi har mistet en kat til en bil, men vi har da stadig vores snowie, hun lever i bedste velgående.
    Det har ikke noget med at gøre hvor man bor henne, det kunne lige så vel ske i byen som på landet, jo det er træls når en kat dør og man bliver da ked af det, men helt ærligt, at blive harm over at folk nlukker deres kat udenfor selv om de bor lige op af en hovedvej. Jeg kunne forstå hvis du blev harm over alle dem som mishandler katte og andre dyr, og alle dem som bare sætter katte/ andre dyr i en kasse og så smider dem et eller andet sted. Men at blive harm over at katte er udenfor, det syntes jeg er lidt latterligt.
    Katte er et rovdyr og har godt af den friske luft og komme ud at røre sig og fange nogle mus og sådan noget.
    Undskyld mig men sådan er min mening

• #5   17. okt 2008 Malene & Michael M: det kan da godt være, men der er altså også nogle som ikke er så trykke ved at havde katte tæt ved en stor vej eller en landevej. Jeg bor ikke selv ved en stor vej eller landevej, men mine misser går næsten ikke ud af vores have.

• #6   17. okt 2008 Nej, men kattene vænner sig hurtigt til deres omgivelser. Og som jeg skrev, katte er rovdyr.

• #7   17. okt 2008 Jeg bor i byen, og ham af min har egen lem i døren, ganske som min den gamle, som blev 15år og døde af Kræt og ikke biler
    Ude/inde katte er nok noget der altid vil være delte meninger om, min personlige mening er at man fjerner kattens naturlige instinker, ved at spære dem inde,nogen påstår de ikke higer efter at komme ud, for de ved ikke hvad det er, den påstand tror jeg ikke på, jeg har en bekendt med 3 indekatte, de sidder konstant og miaver i vinduet, de hopper op når den står åben, bare for at få snuden ud,
    En kar er et rovdyr, og det kan vi ikke ændre på

• #8   18. okt 2008 Malene & Michael M: Jeg helt enig med dig, men allige vel.

• #9   18. okt 2008 Det er rigtig at katte er et rovdyr... de stammer jo fra løver, tiger og alle de andre vilde kattedyr, men det er ikke alle katte som gider jage fx. min misser Oliver. han er lidt doven, men da han bode i Norge jagtede han fugle, mus og andre smådyr, og spiste dem... og det er heller ikke alle katte som gider udenfor..

• #10   18. okt 2008 Jeg har bare sagt min mening...

• #11   18. okt 2008 ja ja...... jeg er da også engi med dig...ved at det lyder dumt, men før forstod jeg ikke helt hvad du mente, men det gør jeg nu og jeg er engi....

• #12   18. okt 2008 hej hej igen jeg tror som vi i det hele taget er enige , men jeg syntes bare man skal skrive pænt til hinanden , mine katte er inde katte men har stor vuljær med træer og huler i , jeg tror at hvis katte kommer hurtig ud og rande så lære de hurtig at passe på. hvis de ikke er vand til det og så kommer ud tror jeg det nemmer går galt , os der holder vores katte inde gør dem måske mere menneskelige , jeg syntes ikke mine katte ter sig som katte de sidder og spiser ved mit bord går med mig i bad og de følger mig som en lille hund griner , men tro mig de mangler ikke noget . kan i have en god weekend elle sammen

• julia m
    julia m Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 6
    #13   19. okt 2008 Ved du hvad andre harmes over? inde katte. jeg synes det er noget svineri at holde katte hvis de kun må være inde, det er imod kattens natur. vi har 5 katte, bor klods op af en hovedvej, vores ældste kat er 12 år og han gå ind og ud som det passer ham, det sammen gør de andre. man kan ikke sige at forbi man bor ved en vej, så bliver katten kørt over. vi andre kan også dø pludseligt, lige som en kat vi bliver da ikke af den grun hjemme og inden for huset 4 væge. tag dig sammen og lad være med at bedømme andre som du overhoved ikke kender. vi vil vel alle vores katte det bedste.

• #14   19. okt 2008 ved jeg da ikke

• #15   20. okt 2008 om man har ude eller inde katte er helt ok det . det er godt få nogle er måske ikke det beste få andre har selv inde katte men er flytted så jeg har mulig hede få at lave løbe går til dem men at skælle folk ud fårdig de har inde katte er at gå over gransen der er tusinde ville katte i danmark der lever under dårlige vilkår brug heller krafterne på at gi dem en bedre live. en at skænes over om hvad der er best lade os heller nude vores katte om de kravler runt i et træ efter en fugl eller om den leger farlig tiger i vasketøjs kurven . det erbare min mening

• #16   20. okt 2008 ps det er heller ikke alle stæder at katte må løbefri på grund af hensyn til andre naboer

• #17   20. okt 2008 Hmm. Jeg oprettede denne tråd efter at have læst om flere indlæg hvor folk skrev de havde mistet 4katte fordi de løb frit..... Det er det som gør mig harm.... Hvorfor skal man have en kat, når den bliver kørt over hver gang man anskaffer sig den???????? Så får man bare en ny.....
    Jeg har selv 4 fritløbende katte, men har da aldrig tabt een af dem til trafikken.... Og har haft mange katte gennem mit lange liv.....
    Hvordan kan I som gang på gang mister jeres kat på den måde sige at i er katteelskere...
    Kan forstå det hvis det var een gang eller 2 gange men der over, så giver jeg sgu op.... Så tænker folk med det de sidder på.....

• #18   21. okt 2008 altså okay jeg har da skrevet at jeg ialt har mistet fem katte over de 30 år jeg har haft katte men det er jo taget ud af en sammenhæng. jeg har altid taget mig af uønskede katte og derfor har jeg igennem tiden haft rigtig mange missere ihvertfald 50 har været igennem ved mig og der synes jeg så ikke fem er mange mistet. det er så sket forskellige steder i landet, men at jeg skriver sådan er skam ikke ensbetydende med at jeg ikke har elsket hver en kat jeg har haft. jeg kan godt hhuske lille junior som desværre kun blev tre mdr. eller gamle mister. jeg elskede også bruno og gråmis og var helt færdig da sorte døde. så fordi jeg har mistet fem katte elsker jeg dem stadig overalt på jorden. jeg tror så også man lige skal tænke lidt over at nogle af dem der skriver måske ikke er så gode til at formulere sig vi har medlemmer på 10 år som måske har svært ved at udtrykke. men jeg tror nu nok at alle folk her på kg elsker deres katte ellers tror jeg slet ikke man ville bruge sin tid herinde;-D
    husk alt jeg siger er positivt ment ;-D
    potedask fra mette

• #19   21. okt 2008 helt enig mette a

• #20   21. okt 2008 Vores kat går ude hele dagen. Vi bor heller kke ved nogle alt for trafikerede veje, men alligevel.. Han går ude hele dagen og de eneste tidspunkter han ikke blir lukket ud er efter kl. 10 om aftenen. Eller må han komme ud hele tiden. Han kunne heller aldrig finde på at løbe væk, fare vild er nok det udtryk jeg ville bruge mest.

• #21   22. okt 2008 Alle kan blive kørt ned, katte har været ude i det fri siden tidernes morgen, det er deres natur, det er der de høre hjemme, så mener ikkke at det er "svinsk" at have en kat ude selvom man bor op af en styor vej, dyr dør, sådan er livet, vil man undgå det. så behold katten indenfor, det gør jeg også da jeg bor op lige op til en hovedvej, men jeg vil aldrig ryste på hovedet af min "nabo" fordi hans/hendes kat går frit omkring, vil måske sågar sige at deres kat får oplevet mere end min, og får dens sanser brugt mere end min.. man kan diskutere fra nu af og til evig tid hvad der er bedst, men man kan ikke hugge alle katte over med en kamp, så vuder fra sag til sag inden man kommer med sin mening, HVis katten har det super godt, så er det vel ligemeget hvor den er... smiley

• #22   22. okt 2008 Mette A. Ja 50 katte det kan jeg ikke hamle op med, og klart at jo flere man har haft jo større sandsynlighed er der også for at de vil være nogen som bliver væk en dag... Så også venlige potedask til dig....
    Jeg vil aldrig have kun indekatte, men som billist tænker jeg også på, at hvis jeg f.eks. en dag ramte en kat, så ville jeg have det helt forfærdeligt, så det handler jo ikke bare om hvordan katten klever, det handler også om de gener dens frie liv kan give ens naboer og så i trafikken.....
    Jeg er bange fopr at jeg ville stå på bremserne hvis der kom en kat,,,,, og så ville der måske ske noget rigtigt slemt med mig og andre bilister....

Kommentér på:
Jeg blir lidt harm......

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce