{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

Hvorfor lever jeg? {{forumTopicSubject}}

Der må være andre end mig der nogle gange tænker over, hvorfor vi egentlig er her på jorden, hvad formålet er. Der er rigtig mange citater og små vers, artikler osv omkring dette spørgsmål.

Livskvalitet og sundhed er at kende meningen med sit liv og leve i overensstemmelse med den. Hvert menneske må finde sin egen vej og følge sit eget hjerte. Jeg tror at ethvert menneske kan føle meningen med livet dybt inde i sjælen, men det kan jo til tider være lidt svært at sætte ord på det.

At gøre det man føler er rigtigt, se de valg man tager blive til noget. At forstå de valg man tager og det man gør. En ting er sikker og vidst; hvis man vil have meningen med livet må man jo eksistere; fysisk og mentalt.

Hvad tænker i? Hvorfor tror du at vi er her? Hvad er din mening med livet?

Vi fødes som originaler, men dør som kopier - citat Søren Kierkegaard.

En død fisk kan flyde med strømmen; men kun en levende kan svømme op imod den. Citat - W.C. Fields

Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne. Citat - Alexander Graham Bell


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lever jeg?
  • #1   4. jan 2009 Jeg tror også mere at jeg tænker på det hele. Jeg bliver ikke trist af at tænke på det, tværtimod. Jeg bliver nok mere forvirret hehe

    Her igår var kæresten og jeg ude at gå tur om aftenen og himmelen var stjerneklar - vi gik og snakkede om universet og vores lille brik i det store hele. Så jeg mener måske ikke sådan helt bogstaveligt hvorfor vi er, men mere filosofisk :o)


  • #2   4. jan 2009 Smukke citater smiley

  • #3   4. jan 2009 Ja Ingelise, det synes jeg også :o)

  • #5   4. jan 2009 Det vil jeg gerne forklare dig, Heidi :o)

    Da vi blev født var vi i perfekt harmoni med sjælen.Vi havde en naturlig tilbøjelighed til at fokusere på kærlighed. Vores fantasi og forestillingsevner var kreative og blomstrende, og vi vidste hvordan vi kunne bruge dem. Vi var unikke.

    Så når man en bestemt alder, hvor man lære at fokusere på andre ting f.eks at tænke unaturligt, som modsiger, hvem vi er, at tænke tanker som konkurrence, kamp, sygdom, begrænsede ressourcer, skyld, dårligdom, død, mangel og tab. At vi ikke er gode nok, sådan som vi er, at vi er adskilte fra andre mennesker, og at konkurrere for at komme frem, bliver vigtigere end kærligheden.

    Hvis man tænker materialistisk, så svare det til at have en kopi hængende af et Picasso maleri - de fleste ville vel egentlig hellere have det originale maleri.


  • #7   4. jan 2009 Jeg føler at formålet med mig og mit liv, ja og alle andres, er at gøre en forskel til det bedre. Det er ikke vigtigt hvilken forskel man gør, vi kan jo ikke alle finde kuren for kræft.. (;
    Nu er jeg ikke så gammel, så jeg er ikke helt nået til det med at redde hele verden.. (;

    Fx har jeg nogle værdier jeg tror utroligt stærkt på, deriblandt accept, respekt og tolerance over for andre. De værdier jeg har vil jeg opdrage mine børn efter, og hvis det lykkes, har jeg gjort en lille forskel, som kan gå hen og blive stor, når mine børn engang får børn, og opdrager dem efter samme værdier.
    Derudover har vi jo alle en eller anden virkning på de mennesker vi møder, så vi har mulighed for at præge andre mennesker i en positiv og åben retning.
    Ekspempelvis har jeg mødt mennesker i mit liv, der har lært mig utroligt meget, og hjulpet mig hen imod at danne den person jeg er.

    Nu vi snakker citater og at blive trist over meningen med dig og mig, er der et citat der (hvor fjollet det måske end lyder) har haft stor betydning for mig.
    "Idag er den første dag i resten af dit liv."
    Det gør det hele så dejligt simpelt.. At hvert eneste øjeblik er en mulighed for at vende det hele på hovedet, og ændre det man er utilfreds med, eller det der bare kunne være bedre.
    Nå, det var lige OT.

    Meningen med os og livet, er som sagt at gøre en eller anden form for positiv forskel.

    Nu skrev du, Diana, at vi alligevel bare dør når det hele er på plads.. Så kan man vende den om og sige, ja, for når det hele er på plads for os, har vi gjort det vi skulle, og det var jo netop hele meningen.. (:


  • #8   4. jan 2009 Heidi - godt at du fik lidt at tænke over hihi

    Og ja de andre er meget lige til :o)

    Hvad tror du meningen er med livet?


  • #9   4. jan 2009 Zabrina - kan godt være at du ikke er særlig gammel, men synes du lyder som om at du har tænkt over det og det giver meget mening det du skriver. Jeg synes det er en flot tankegang :o)

    Og kan især godt lide det sidste du har skrevet "Så kan man vende den om og sige, ja, for når det hele er på plads for os, har vi gjort det vi skulle, og det var jo netop hele meningen.. (:" Super godt skrevet!



  • #10   4. jan 2009 Tak skal du have.. smiley
    Meldte mig også ind i gruppen pga de gode debatoplæg..
    Jeg tænker meget over alting, og indtil jeg finder mine egne svar på det.. (:


  • #11   4. jan 2009 Jeg elsker også at debattere, især om ting som ikke har nogle facitliste :o)

    Du skal være meget velkommen til at oprette tråde med det du går og tænker over :o)


  • #13   5. jan 2009 Godt indlæg, Heidi! :o)
    Og ja, det bliver hurtigt lidt for filosofisk og forvirrende hehe


  • #15   5. jan 2009 Mange tak - det er jeg rigtig glad for at høre! Så er alt mit "arbejde" ikke helt spildt :o))

    Synes selv at det er interessante emner og prøver altid at finde et nyt, for jeg vil gerne holde gang i gruppen :o)


Kommentér på:
Hvorfor lever jeg?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce