{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Killinge spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Vi har altid taget lidt ældre katte til os, men denne gang ville vi have en fra killing.
Men så opstår der jo pludselig lidt spørgsmål som vi ikke har skullet tage stilling til tidligere.

Hvornår kan man tidligst sterillisere en lille hunkat?
I hvilken alder kommer hun i løb første gang?
Hvornår kan man risikere at vise hende kattelemmen og udelivet?

Håber nogen kan hjælpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinge spørgsmål
  • #1   9. jan 2009 Prøver lige at svare så godt jeg kan:)
    12 uger med sterelisation men nogen dyrlæger vil først når de er 6 mdr, som også ca er der hvor de kommer i løb.
    Kattelemmen og udelivet, er straks værre... jeg vil nok sige ½ år, men nogen vil mene før eller senere.


  • #2   9. jan 2009 Tusind tak for svar begge to! smiley
    Vi har haft hende 14 dage nu, så hun er kun 14 uger. Vi venter lidt endnu med udelivet selvom hun allerede nu skal holdes øje med når hun ser de andre katte lunte ud af lemmen. smiley Men vi vil ikke risikere hun løber væk, så de andre katte må lide lidt under det endnu, da vi lukker lemmen om natten når de er alene. smiley

    Mht sterillisation, så venter vi så til hun er ca et halvt år og kontakter så dyrlægen. Hun skal også øremærkes, så det kan hun så blive samtidig m sterillisationen når hun nu er bedøvet alligevel.

    Men så lige et nyt spørgsmål.....
    Hvis hun først øremærkes når hun er et halvt år og hun bliver lukket ud om 14 dage-en måned... Hvad så hvis hun bliver væk? Nogen der kan anbefale et midlertidigt halsbånd eller lignende hvor vores nr kan stå på???


  • #3   9. jan 2009 Alle mine har halsbånd med navneskilt på, også efter de er blevet neutraliseret og øremærket... Men det sker af og til, en af dem kommer hjem uden halsbånd, hvis de hænger i en busk eller andet, så det er jo ikke 100% effektivt sådan et halsbånd...

  • #4   10. jan 2009 Jeg har haft killinger, som lærte at bruge kattelem smmen med deres forældre lige fra de begyndte at rende rundt. Men når det er en ny i huset, vil jeg mene der skal gå et par uger eller tre, hvor killingen falder til og finder ud af hvor den bor, før den bliver præsenteret for lemmen, og så stadig under opsyn, så den også kan finde ind igen.

    M.h.t. sterelisation mener jeg at min dyrlæge siger det er bedst at vente til den er omkr ½ år, for ikke at hæmme væksten.


  • #5   10. jan 2009 <b>Jeanette. du kan få din kat chippet ved dyrelægen, den skal vel alligevel vacc nu her. når de skal chippes bliver de ikke lagt i narkose, det er bare et hurtigt stik i nakken også er det overstået, chip er så ikke lige så smart som øretattoo, for mange mennesker der finder en kat gider ikke ulejlige sig med og køre til dyrelæge for at tjekke for chip, men det er en god midlertidig løsning, mht halsbånd er det en meget dum ide, jeg har hørt om RIGTIG mange katte der er kommet slemt til skade eller døde ved at bære det, nogle katte hænger fast i træer og bliver desværre kvalt til døde også i de såkaldte sikre halsbånd fordi de svigter i klipsen engang i mellem.. og de kan osse osse få deres ben i klemme som kan give store skader ..

  • #6   10. jan 2009 <b>Tanja, det er så ikke helt rigtig, du har nok bare været heldig, for det sker desværre tit at en kat bliver skræmt også løber den og kan ikke finde hjem igen.. og måske er der nogen der sys at den kat er nu meget sød, nå men den har ingen mærkning, så den har nok ikke noget hjem, også tager de den med hjem.. jeg sys det er et meget dumt sted og spare penge, især hvis man har udekatte..

  • #7   10. jan 2009 <b>De vover sig længere og længere væk, det kan jeg se på min mors katte, hendes startede med kun og være i haven også længere og længere væk, forleden så jeg ham i den anden ende af parken har aldrig set ham så langt væk..

    og de bliveer jo heller ikke ved med at være killinger.. det er jo bare træls hvis uheldet er ude, og hvis din kat bliver kørt over og dør og den ikke har noget synlig mærkning når falck henter den så skanner de somregl ikke for chip, også får du det aldrig afvide.. hvis den derimod overlever og kommer til dyrelæge så bliver den måske skannet alt efter hvilken dyrelæge man har


  • #8   11. jan 2009 Sesse - Ja jeg vil da overveje at chippe hende, men indtil videre er hun stadig inde, så vi har lidt betænkningstid endnu. Men som du selv skriver, så er der jo ikke mange der vil ulejlige sig at køre til dyrlægen og få den tjekket og så er det jo lidt omsonst. Jeg er heller ikke stor tilhænger af halsbånd, men har det stadig i tankerne som midlertidig løsning. Tror jeg vil forhøre mig hos min dyrlæge. Måske har de en god løsning på problemet.

  • #9   11. jan 2009 <b>Der findes heldigvis stadig folk der vil køre til dyrelægen og tjekke for chip, men den bedste løsning vil jo helt klart være tattoo. men du kan jo altid høre din dyrelæge ad om han neutralisere katte under 6 mdr hvis det er

  • #10   12. jan 2009 Ja jeg hører dyrlægen om han vil sterillisere før hun er et halvt år. Det er vist den nemmeste løsning, så hun kan få hele turen på én gang og så er jeg tryg ved at lukke hende ud. smiley

Kommentér på:
Killinge spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce