{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

MUS... {{forumTopicSubject}}

Fine har fanget to mus.. den første var d.8/1-08 og den anden fangede hun d. 10/1-08.... den ene var en voksen mus og den anden var en UNGE... (det tænkte jeg også. Det er lidt usædvanligt på denne årstid)... jeg tror at musende har bygget rede inde i mine skildpadders udehus, som ligger lige op af mit værelse...
Er det okay at hun tager musende eller skal hun lade dem være???..
Der er spidsmus, så hun spiser dem ikke.
(det er hendes aller første mus, som hun har fanget)...

håber det er nogle som kan hjælpe..
mvh Helene J...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MUS...
  • #1   10. jan 2009 <b>Det er jo op til hver enkelte om de vil have døde mus indendøre.. jeg vil BESTEMT ikke. men du skal ihvertfald ikk skælde hende ud, det er hendes instink, og når hun ligeså fint kommer og viser dem er det fordi hun er stolt.. så kan du lige rose hende lidt også samle musen op, tjekke den er 100% død også smide den ud..

  • #2   10. jan 2009 Bente Tulles mor N: jo jeg mener 09... he heh.. jeg er bare van til at skrive 08.. he heh..;O)..
    OKAY.


  • #3   10. jan 2009 Sessee: jeg ROSE hende skam og så MEGET..;O).. jeg et så stolt af hende. jeg kunne aldrig drømme om at skælde hende ud over at hun tog en mus... det er bare det at de har unger.... jeg vil heller ikke ha´ mus enden døre...

  • #4   10. jan 2009 <b>Det var godt , jeg tror heller ikke rigtig der er noget du kan gøre for at stoppe hende fra og fange mus, det ligger desværre i deres instinkt, jeg er ikke særlig begejstret for ideen om at mine en dag skal komme hjem med mus. de er heldigvis indekatte nu, men det blir de ikke ved med

  • #5   10. jan 2009 ja... det er lidt trælst... også når de ikke spiser dem... så er det jo os som skal fjerne dem... det er ikke særlig lækkert........

  • #6   10. jan 2009 <b>Puha jeg vil helst slet ikke have mine røre dem, og slet ikke spiser dem , det er da osse klamt, og jeg kommer bare til at tænke på om nogen af musene kan have en sygdom

  • #7   10. jan 2009 ja... PUHA.....;(... men det er jo sundt for katte.. for når de spiser mus/fugke de fange og spiser dem, så får de ikke så ledt tandstn.
    jeg var mest bange for at hun vil fange og spise en mus, som har spist rottegift... for en af mine veninders kat døde af rottegift, men så fik jeg at vide at mus for det meste holder sig væk fra rottegift... det blev jeg lidt lættet...;O)


  • #8   10. jan 2009 Ja... det kan de... AD..!!... men så er det godt at men kan gi´ sin kat ormekur..

  • #9   10. jan 2009 jeg har lige fundet ud af, at Fine har bidt hovedet at musseungen.... hovedet ligge ca. 1,5 meter fra kroppen..

  • #10   10. jan 2009 ja... det kan de jo finde på.;-D... he heh... men katten er jo bare stolt og vil vise dig den...;o)..

  • #11   10. jan 2009 <b>jeg har selv mistet en kat der havde fået gift, eller det var min mors kat, det kan være meget smertefuldt,, men hvis det var mig ville jeg rose katten også tage musen. jeg ville ihvertfald ikke lade den beholde den indenfor

  • #12   10. jan 2009 Sesse: ej... hvor syndt.....;(...
    men kan man ikke se hvis en mus har spsis rottegift??... er det ikke noget med at dens mave bliver op pustet??


  • #13   10. jan 2009 <b>Smider du ikke musen ud . tænker bare det må være lidt ulækkert med musselemmer over hele huset

  • #14   10. jan 2009 jo selvfølgelig smider jeg musen ud......!!..

  • #15   10. jan 2009 mine katte fanger os mus og de bliver spist med det samme, tænk nu hvis musen blev spist af den anden smiley



  • #16   10. jan 2009 <b>Hehe okay.. det lød bare somom at musen lå på gulvet.

  • #17   10. jan 2009 nej... nej...selvfølgelig ikke... hun tog den ikke en gang med endenfor. hun lage den "bare" lige ude foran havedøren.. he heh

  • #18   10. jan 2009 <b>Nåå okay på den måde. hehe jeg tænkte osse lige adr.. hehe

  • #19   10. jan 2009 he heh...;O)... bare rolig...;O)

  • #20   10. jan 2009 Fugl: mine missekatte har ikke rigtig fanget nogle mus eller fugle... kun to spidsmus og dem spiser katte ikke... Vi fik min ene kat Oliver af vores venner i Norge, som ikke kunne ha´ ham mere.. og der oppe fangede han mus og fugle hele tiden. han spiste den selvfølgelig...og dagen før han skulle rejse hjem til os havde han fanget en due og spist halvdelen af den..

  • #21   10. jan 2009 <b>det er jo en smags sag, jeg har hørt om nogen der er ligeglade. jeg vil personligt ikke selv sys det er sjovt og tøre musse tarme op fra gulvet. hehe

  • #22   10. jan 2009 NEJ... det er jeg heller ikke sæelig glad for.... det er en smule KLAMT..!!!...
    Jeg må smutte nu.. godnat og sov godt..


  • #23   10. jan 2009 <b>du må osse sove rigtig godt

  • #24   10. jan 2009 ;-D.. TAK..

  • #25   10. jan 2009 <b>Hehe ja det er da jo ikke noget sjovt i hvis man osse skal tørre op efter sig selv. en ting jeg bare ikke kan klare er tæger, alt mit maveindhold sidder helt oppe i halsen når jeg skal fjerne sådan en

  • #26   10. jan 2009 hmm kattene skal da bare spise op.. hehe

    men de skal nu ikke komme og slikke på mig lige bagefter BVADR..


  • #27   10. jan 2009 <b>Det skal du bare være glad for, hverken min mor eller jeg kan klare dem ,, argh får det dårligt af og tænke på det.. men min mor har jo hund der kommer ud og katte, så det sker jo desværre der kommer sådan noge små klamme nogle ..

    men jo det er dem der suger blod.


  • #28   10. jan 2009 <b>Jo jeg rør dem ihvertfald ikke det er en ting der er helt sikkert, den tang er god og bruge fordi du skal være sikker på og få hele tægen af, nogle gange får man kun kroppen af også sidder hovedet der endnu, og det kan vidst gi sygdomme, og har osse hørt noget om at der kan komme en ny krop

  • #29   10. jan 2009 <b>Det ved jeg sørme ikke noget om, men det skulle ikk undre mig

  • #30   11. jan 2009 Alle vores katte fanger mus og de kan bruge flere timer på at ligge på lur hvis de har set noget der pusler. Vi har oplevet at de engang imellem tager dem med ind, men så bærer vi bare katten m musen udenfor døren mens vi roser den. Nu spiser/leger de som regel kun med den foran døren inden de kommer ind. Og så kan de finde på at stjæle hinandens mus når de leger. Det er ret skægt at se, selvom man har ondt af musen, men det er jo deres instinkt, så hvad kan man gøre....

  • #31   11. jan 2009 hvis det er spids mus og de er døde så skal du fjerne dem da katte ikke spiser spids mus
    spids mus har en lugt som gør at katten ikke spiser dem


  • #32   11. jan 2009 Min tidligere kat (Bandittens mor) var rigtig god til at fange mus. Hun kunne komme hjem med flere om dagen til killingerne, og de var ikke altid helt døde. Killingerne skulle jo også lære at fange dem. De blev så altid ædt, bortset fra spidsmus. Selv min hund fik mus af missemor - og åd dem :-D. Katten har også flere gange nakket rotter, men dem åd hun heldigvis ikke.

    Jeg havde også engang en stor colourpoint som kom slæbende med en død hare.... Han baksede voldsomt for at få den slæbt ind gennem kattelemmen, for den var næsten ligeså stor som katten ! Det så vildt sjovt ud, men jeg havde alligevel ondt af den stakkels hare.


  • #33   11. jan 2009 mine rosa hun ligger mus i sengen til mig eller på gulvet så man er ved at træde i dem

  • #34   12. jan 2009 Vi har også en fænomenal fugle- og musefanger og det kan godt løbe op på 3-4 mus på en aften. Han slæber dem med ind og miaver højlydt, så vi alle skal komme og rose ham for fangsten - og først derefter spiser han den. smiley Ofte laver vi dog en "byttehandel" med ham, så han får en lækker godbid (et stykke pålæg eller en klat leverpostej) og så får vi musen, som så ryger i skraldespanden.
    Han har dog ikke altid slået dem ihjel før han tager dem med ind, og så sent som i går lykkedes det mig at fange en fed mus i et håndklæde og slippe den fri igen.
    Jeg har hørt flere sige, at hankatte ikke rigtig gider gå på jagt når bliver kastreret, men det ved vores lille mis vist ikke! smiley Så det er bare en af de "glæder" man må tage med som katteejer. smiley


  • #35   14. jan 2009 Vi har flere gode musefangere bland vores fem katte.
    Det er en myt at kastrerede katte ikke fanger mus. Alle vores tre kastrerede hanner er musejægere. Den gamle tager enda muldvarper og den store fanger rotter.
    Vores hund er også en god musefanger og bliver glad når kattene afleverer sit bytte til hende.
    Begge hunner fånger da også tit mus.
    Det ligger jo i kattens natur - de er jo et rovdyr!
    The perfect creation!


Kommentér på:
MUS...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce