{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Preben H
Preben H
Tilmeldt:
7. sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mus {{forumTopicSubject}}

Hej


Vores pauline sover det meste af dagen og går gerne på natte rov efter mus at lege med.... vores nattesøvn bliver tit brudt af hun har en lege kammerat med inde.... det er lidt trættende til tider.

Vi har en sureflap lem i døren så hun frit kan komme ud og ind.

Mit spørgsmå går ud på om det er synd for hende hvis man låste lemmen så hun var inde om natten, og ville det gøre hende skør eller bare kradse løs for at komme ud.... og hvad med tisse tid kan sådan en mismis holde sig fra 21.00 ca til 05.00 ....

Der er også tider hvor hun er ude når vi går i seng, og her har vi nogen gange holdt hende ude hele natten.... men nu er det ved at være koldt så syntes det synd for hende....

What to doo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mus
  • #1   11. nov 2019 Prøv det, og se om hun finder sig i det. Mht tissetid, har i så ikke en kattebakke hun kan bruge?

    Mine katte er vant til at rende frit ude og inde, men fordi vi er flyttet midlertidigt tættere på byen og her er noget mere trafik, åbner vi kun for lemmen om aftenen og natten nu, hvor der er ro på køretøjerne. Kattene finder sig fint i det her, men de får så også lov at komme ud i deres mest aktive timer smiley de sover temmelig meget i løbet af dagen begge to. smiley vi har altid kattebakke, så det er ikke et problem at de er inde i mange timer.


  • #2   11. nov 2019 Oftes er det i morgen og aftens timerne at kattene møder bilerne

    du kan prøvet at lukke lemme
    prøv at leg med hende sådan at hun er træt, og så giv hende noget godt at spise, sådan at hun er klar til at gå i seng i stedet for at skulle ud og rende.

    i starten vil det være en god ide med en bakke indenfor
    de fleste katte lærer dog hurtigt at gøre det de skal udenfor inden de kommer ind for natten. og så kan man sætte bakken væk igen


  • #3   11. nov 2019 Jeg ville helt klart lukke lemmen om natten og så ved jeg ikke hvor meget "morgen-tid" du har, ellers kunne der måske bevilges ½ time?
    Den skal selvfølgelig have en bakke, hvis den altså bare ikke kan holde sig smiley


  • #4   12. nov 2019 Mine var aldrig ude om natten. Det er et spørgsmål om vaner.

    Mine havde iøvrigt kattebakke, da den ene altid kom udefra og ind for at gøre sig ren. Damen brød sig ikke om at få beskidte fødder. smiley


  • #5   12. nov 2019 Hos os har vi også sureflap i yderdørene. inderdøre har vi et skab med kattelem i så kan de fysisk se at nu er katte lemmen lukket og det er den altid for natten.
    Vi har tissebakker indenfor hvis de skal om natten og den bruger de.
    Inden solen går ned fløjter vi på kattene og lukker dem ind for natten. smiley
    Der går nok et stykke tid før hun vil blive inde om natten så forvent en del brok i starten smiley


    profilbillede
  • #6   12. nov 2019

    profilbillede
  • #7   12. nov 2019 Smart måde at skjule det på smiley

  • #8   12. nov 2019 Min kommer ud på en god aften gå tur inden sengetid og så er hun inde hele natten og gerne formiddagen med. Hun er altid blevet kaldt ind til natten. jeg vil tro der går et stykke tid med brok som Jette R også skriver, hvis du lukker katte døren nu til natten . I øvrigt slipper i nok ikke for mus, de kan fanges om dagen . Det er bestemt synd at bare at lukke katten ud og låse døren . Desværre er der nok en del ude katte der bare bliver smidt ud om natten også i den kolde tid . Ofte forsøger de at komme ind i andres huse. Jeg har selv haft fornøjelsen eller hvad man nu skal kalde det af sådanne uvelkomne natlige besøg af fremmede katte der har forsøgt at hoppe ind af vores vinduer. Det var en af grundene til jeg fik netvinduer.

  • #9   12. nov 2019 Vi har kattelem til små hunde, og da kan kattene tydeligt se, når den er lukket, da det er en plade, man skubber ned foran. smiley

  • Preben H
    Preben H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   12. nov 2019 Hun har ligeså lige kommet ind og smidt en fed mus på stuegulvet :-(.... værsgo' ...

    Vi gider ikke rigtig det kattebakke.. skulle man forsøge noget ville det nok være at holde den inde om natten.. men kan det lade sig gøre uden kattebakke ? ...
    Og nu er det jo ikke altid hun er her når vi går til køjs,,, så skulle man så holde hende ude... det syntes jeg er synd...


    30 min senere for hun rundt ved kommoden efter en anden mus ..... så hun har haft 2 med ind over aften...

    Aghjhhh dilemma !!!!!


  • #11   12. nov 2019 Hvad vil du gøre, hvis hun bliver syg og skal blive inde? Har man kat, bør man regne med en kattebakke. Det er også lettere at følge med i, om katten har dårlig mave, når man har kattebakke.

  • #12   12. nov 2019 Altså... Katte fanger mus.. hvis du ikke kan leve med det, må du jo holde katten som indekat. Men det kan godt blive en udfordring når den er vant til at være meget ude.

  • #13   12. nov 2019 ja, katte fanger mus, men bare kræet så ville gøre det af med de små mus, så de ikke gemmer sig alle mulige steder. Jeg kender udmærket den der med at få nattesøvnen afbrudt. Men lever med det. Har fx fået styr på hvordan bagbeklædningen på vores kamin tages af, for det er et godt gemmested for en bange mus... smiley
    så sorry, jeg har ikke lige nogen hjælpe-forslag


  • Preben H
    Preben H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   14. nov 2019 2 stk går og en i dag vi ikke viste om .... men syntes lige pludselig kommodeskuffen var spændene:-)....


  • #15   14. nov 2019 smiley smiley
    Undskyld, men jeg kan se det for mig smiley smiley


Kommentér på:
Mus

Annonce