{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Har du en god svigerfamilie? {{forumTopicSubject}}

Et dårligt forhold svigerforældre og svigerbørn imellem skaber ubalance i ægteskaber og kan i nogle tilfælde føre til skilsmisse.

Alle er hele livet påvirkede af deres forældre og af oplevelser i barndommen. Når man gifter sig med sin partner, gifter man sig også med dennes forældre og resten af familien.

Hvorfor opstår der ufred?

Jalousi: Jalousi, i nogle tilfælde fra begge sider, er en af årsagerne til ufred mellem svigermor og svigerdatter. Måske vil børnene hellere være hos deres bedsteforældre end hjemme med et par fortravlede forældre. Og svigerforældres indblanding i børneopdragelsen er det rene dynamit!

Indblanding: Mødre, der ringer og spørger deres unge mennesker, om de er stået op - for eksempel søndag morgen, eller hvad de skal have at spise. Det kan nemt opfattes som en hentydning til, at svigerdatteren sover for meget, eller at hun ikke passer sin mand godt nok, fordi hun har en anden måde at gøre tingene på.

Gaver: Når svigermor køber ting til de unge, som de føler sig tvunget til at have stående fremme, selvom det slet ikke er deres smag. Det kan være vanskeligt for en ægtefælle at hamle op med svigermors ånd, hvis den bogstaveligt talt hænger i stuernes atmosfære, og hun i overført betydning altid sidder midt på spisebordet eller på sengekanten.

Forældrebinding: Det kan være livsfarligt for ægteskabet at blande andres mening ind, og det sker oftere med pigernes mor end mandens mor. Hvis man er gift, må man gøre op med sig selv, om man vil gøre sig fri af sine forældre og vælge at lytte til ægtefællen og ikke altid til mor eller far.

Svigermødre og svigerdøtre kommer oftest på kant

Det er oftest svigermødre og -døtre, der kommer på kant. Det viser undersøgelser. Man ser ofte, at moderen forguder sønnen, og derfor kan hun føle, at svigerdatteren har taget sønnen fra hende. Svigerdatteren kan stå på pinde, men hun er ikke den rette - for det er der ingen, der er.

Som svigermor kan man føle, at man har en masse erfaring og gode råd man gerne vil give videre. Men hold lidt igen, de unge har måske deres egen måde at gøre tingene på, som er anderledes end din. Det er også vigtigt at huske at samfundet og dagligdagen er meget anderledes for en børnefamilie i dag end for 20 og 30 år siden.

Hvordan er jeres forhold til sviger - mekanikken? :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du en god svigerfamilie?
  • #1   6. mar 2009 jeg elsker mine svigerforældre har det bedre med dem end min mor..

• #2   6. mar 2009 Jeg har desværre mistet begge mine.....
    Selv min mand og jeg kun er 35 år...
    Men tror min mand er rigtig glad for hans svigerforældre..

• #3   6. mar 2009 Jeg har nogle super dejlige svigerforældre - min svigerfar er godt nok lidt sær hehe men det kan jeg godt leve med :o)

• #4   6. mar 2009 Jeg har det rigtig godt med mine svigerforældre, de tog imod mig med åbne arme og min svigermor er så glad for mig at ikke kan lade hver med at fortælle hvor højt hun elsker mig.. (Hun har kun 2 sønner)

MEN.......!
    Selvom at jeg er meget glad for Tom's forældre ovs. er der nogle ting jeg virkelig HADER..

1.
    Lena (min svigermor) ringer HVER dag, flere gange om dagen for at høre hvad vi laver el om ungerne har det godt..
    Jeg er ærlig talt ved at brække mig over det, det er SÅ irreterende at telefonen ringer konstandt og vi ved hvem det er..

2.
    Hun bliver ved med at købe tøj til ungerne især Sarah den ældste, og jeg siger til hende hver gang at hun ikke skal købe mere for vi har SÅ meget tøj til ungerne at vi ikke kan nå at bruge det mere end 1 el 2 gange så er de vokset ud af det..
    Eksempel : Sarah har en jakke og et par overtræksbusker men så købe Lena et par til, fordi det var billigt.. Hvorfor? Hun har allerede.
    Så købte hun en flyverdragt til Sarah, Sarah har allerede 1, hvad skal hun med 1 til? Og den nye flyverdragt er størrelse 3 år, Sarah er 19 måneder, Hun bliver 2 til Juli.. Hun skal slet ikke passe den endnu..

Sko hun køber massevis af sko til Sarah, og hvorfor? Fordi de var billige, Sarah har 8 par sko, hvad skal hun bruge alle dem til?
    Jeg har smidt SÅ meget ud fordi at Lena konstandt køber nyt, og jeg beder hende om at lade hver med at købe mere.

Jeg føler ikke at jeg kan købe noget til mine egne børn, hvorfor skulle jeg dog det når de har så meget? Kan ingen gang købe en bluse jeg kan lide til en af pigerne for de har så meget så det ville ingen mening give at købe noget mere..

Det værste ved det er at det er ca. 2 gange om ugen at de for noget nyt, og for det meste er det KUN Sarah der for noget, hvad med Tasha? Har hun glemt at hun altså har 2 børnebørn?
    Og så ringer hun ca. hver anden dag og spørg om hun må passe Sarah til dagen efter og vi siger nej gang på gang. i hverdagene.
    Hun spørg ikke om hun må passe Tasha..

Og når de så bliver passet, så bryder hun de regler vi har omkring børne igen og igen.
    Sarah er stoppet med at bruge sut da hun spiste dem, alligvel fandt vi ud af at Lena giver hende sutten når hun er der, kan det være rigtigt?

Sorry for den lange smørre, benyttede lige chancen at til brokke mig lidt over den svigermor at i bund og grund er rigtig glad for.. Udover det nævnte.. *GG*

• #5   6. mar 2009 Vi havde en episode med min svigermor for nole år tilbage (personlige årsager)... vi snakkede ikke sammen i over 1 år... Min kæreste snakkede heller ikke med hende, da han ikke synes at hun behandlede mig pænt ...

Nu idag er min svigermor blevet en slags veninde for mig ... vi har det super godt sammen, og snakker stort set sammen hver dag ... smiley Så det er bare dejligt...

• #6   6. mar 2009 Jeg har nogle dejlige svigerforældre. De er utroligt søde, og blander sig ikke med mindre de bliver bedt om det.
    De har lige inviteret os en tur til Cran Canaria til efteråret for at fejre svigerfars 60 års fødselsdag. Men de forlanger aldrig store gver fra os o.l. Jeg klager ikke smiley

• #7   6. mar 2009 Jeg har en rigtig dejlig svigerfamilie og jeg har det lidt som Jeanie N - jeg har det også bedre med dem end min egne forældre - det er lidt spøjst synes jeg.

• #8   6. mar 2009 mona okay..så vi to der har det bedre med svigerforældrene.:)

• #9   7. mar 2009 der er ingen der slår min mor og far... jeg holder utrolig meget af min svigerfamilie, men ikke mere end mine forældre, som har gjort alt for mig... smiley

• #10   7. mar 2009 Min svigermor er død, men min svigerfar har jeg det ok med, og så har min kæreste jeg ved ikke hvor mange søskende, tror de er 9 hel + de halve, nogen har vi det bedre med end andre. De fylder ikke meget i mit liv, de har ikke det sammenhold som vi har i min familie.
    Min far har derimod næsten 2 adopteret" min kæreste, de har det super sammen.
    Nu har min søn en kæreste, og hende kan jeg rigtig godt lide fordi hun er så forelsket i min søn og han i hende. Desuden er hun en sød og fornuftig og intilligent pige, så det er bare dejligt. Tror kun jeg vil blande mig, hvis mine børn bliver kede af det, så vil jeg nok ikke helt kunne holde mund:)

• #11   8. mar 2009 Kattehviskeren ! :

Han har også haft sagt det til hende mange gange, det siver ligsom bare ikke ind.. Desværre..

Jeg har også lavet en aftale med hende flere gange at hun skal spørge først, og har sagt at hvis de skal have noget så vil jeg gerne med ud og vælge det, da jeg gerne vil have mit præg på mine børnstøj..

Hvad kan man gøre så hun fatter det? Give hende det med hjem igen el?

• #12   8. mar 2009 Mie du er ski heldig med dine svigerforældre, en rejse til gran canaria:) Det gav min far os også et år, det var pragtfuldt:)

• #13   9. mar 2009 Kattehviskeren ! :

Nej det har hun altid pillet af..

Måske jeg skulle prøve 1 gang til og se om det ikke trænger igennem..

Eller må jeg jo bare sige at vi ikke har pladsen så hvis hun køber mere så ryger det bare ud, el doneret til en genbrug..

• #14   9. mar 2009 Jeg har et par super svigerforældre.. De har taget rigtig godt imod mig, og de har hjulpe mig rigtig meget..
    Og min svigermor er virkelig en støtte, efter jeg har miste min mor.. Hun er så sød og snakke med mig..

Kommentér på:
Har du en god svigerfamilie?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce