{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

Furminator {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vil lige høre jer om I har erfaringer med den børste, der hedder "Furminator" til jeres Ragdolls inden jeg køber en.
Jeg bruger en almindelig langhårsbørste nu, og den er egentlig fin nok, men synes bare "Furminator" ser fantastisk effektiv ud, Bella fælder jo mega meget uanset hvor tit man reder hende, så hvis "Furminator" kunne tage mere pels af ville det være kærkomment.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Furminator
  • #1   25. mar 2009 har aldrig selv prøvet den med selv huskatteejere ejer den så den burde da virke....!!

  • #2   25. mar 2009 Jeg har den og den er super, du må bare ikke børate for mange gange på sammested, for den tager rigtig meget af.De kommer til at se super ud,

  • #3   25. mar 2009 Tina B: så kan du lave en afart af spinxs.. fnis... en nøgen ragdoll!!!

  • #4   25. mar 2009 :O) HI HI ja det er lige før :O)

  • #5   25. mar 2009 Pyhaaaa, en nøgen Ragdoll :-S
    Yiiiikees....
    Det tror jeg altså godt nok ikke der kan klæde dem.!!


  • #6   25. mar 2009 Jeg bruger min HEFTIGT! Og det har givet en langt mere fin pels og meget mindre fældning i møbler, på gulve osv....
    Det har endnu ikke "lykkedes" mig at lave en bar plet... Når der ikke er mere død pels så tager børsten ganske simpelt ikke mere af.

    Sådan ser det ud når én kat har fået en omgang:
    (link fjernet)


  • #7   25. mar 2009 Hvor vildt!!!!!!!!
    Er det din kat ?? og dig der har været igang ??
    Altså hvor vildt!!!


  • #8   25. mar 2009 Ja, det er Jack. Begge katte er lige sat i familiepleje hos mine forældre fordi jeg er på skole, så de fik en god tur inden de kom afsted, så mine forældre ikke skal slås så meget med løse hår.
    Og den er bare SUPER til doll'erne, som ellers smider den tynde "krøllede" underpels overalt i møbler, tøj, gulve osv.

    Og kattene elsker den, de ligger bare og spinner imens, men nu er mine også vældigt glade for at blive børstet generelt, bare de ser børsten lægger de sig ned foran mig.


  • Anne V
    Anne V Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 19
    #9   25. mar 2009 Charlie fælder virkelig virkelig virkelig meget.. Kan se i har samme problem.. Er det virkelig normalt???? Jeg kan slet ikke have sort tøj på pt.. Medmindre jeg vil være helt hvid i løbet af 2 min i selskab med Charlie...
    Hvor kan man købe denne furminator? smiley


  • #10   25. mar 2009 Ja, det er virkelig normalt, selvom katte går indenfor danner de vinterpels. Da alle dyrs vinterpels ikke styres af kulde, men af lys. Og når der blir færre lyse dagstimer om vinteren, ja så kommer vinterpelsen.

    Furminator kan købes rigtig mange steder på nettet ved div. dyreartikler. Eller dyrehandler/dyrlæger, den koster ca 250kr.

    Og har man gulvtæppe eller stofbetræk på møbler så kan jeg anbefale af trække bagsiden af en svamp (de der kulørte med grøn ru bagside) henover overfladen, så ruller al pelsen sig sammen og er lige til at fjerne. Jeg har for længst opgivet at finde en støvsuger der klarer opgaven lige så hurtigt og nemt smiley
    Dette gør jeg lige når fælde-sæsonen er værst, resten af tiden er der ikke de store mængder pels, da børsterne tager det meste.


  • #11   25. mar 2009 www.unimati.biz kan man købe furminator

  • #12   26. mar 2009 Jeg har også købt en furminator, men synes virkelig at den er elendig til Luxs pels. !!! den tager nemlig ikke ordenligt fat i hans underuld, men skærer også den anden pels af. Men det er jo smag og behag.

  • #13   26. mar 2009 Har ikke haft problemer med at den skære dækhårene af, den tager de døde hår af, dem som jeg ellers normalt kan sidde og plukke af. Men 90% af det børsten tager er underuld.

  • #14   26. mar 2009 Christina. Lux har også en utrolig tyk underuld, så kan være det er derfor at furminatoren ikke kommer ordentligt i bund. har en kam fra dyrlægen i stedet for som jeg bruger.

  • #15   30. mar 2009 Tak for svarene.
    Det, som jeg var mest nervøs for, er nemlig om man tager for meget pels af og nærmest kommer til at rive hår ud af kroppen på hende, men det lader ikke til at være et problem.

    De dejlige ragdolls er virkelig nogle gode fældere, så kender alt for godt det med at der nærmest er et hvidt lag på sofaen ca. et døgn efter man har gennemstøvsuget den og hår alle andre vegne også. tsk tsk...det er en evig kamp mod fældningen.


  • Anne V
    Anne V Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 19
    #16   2. apr 2009 Jeg søgte lidt på nettet og fandt en billigere udgave af furminator.
    Bestilte den og har lige fået den indenfor døren.. Ved jo ikke om Furminatoren skulle virke bedre, men denne er i hvert fald top lækker, og virker super godt. Jeg kan klart anbefale den, og der er jo også lidt penge at spare... Denne her koster i en medium udgave kun 120 plus 25 i porto.

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59120792



  • #17   5. apr 2009 Anne V: Tak fo tippet, har allerede afgivet bestilling smiley For øvrigt et mega sødt billede af dig og din kat.

  • Anne V
    Anne V Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 19
    #18   7. apr 2009 Smiler, -tak skal du have Susan.. Det er taget da Charlie var killing.. Mig uden make up eller noget.. Hihi.. Men hygge, -det gør vi.. smiley

  • #19   22. apr 2009 Jeg har fået købt mig en ægte Furminator...den virker rigtig godt både på min ragdoll og min korthårs kat...synes faktisk de får en flot pels af det og der kommer virkelig meget af, som den almindelige børste overhovedet ikke fanger. Så det er et godt køb, selvom den er dyr.

Kommentér på:
Furminator

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce