{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Her er de 5 største rejsefobier {{forumTopicSubject}}

<b>Danskerne rejser rundt til verdens fjerneste egne, men en del bliver hjemme, da rationel eller irrationel frygt har taget over, og styrer deres rejselyst.

Hjemvé
</b>Mange børn oplever at have hjemvé, og denne følelse kan følge en hele livet. Det er følelsen af, ikke at have kontrol over det derhjemme, eller savn af det der nu ikke umiddelbart kan nåes.
Ind imellem kan det hjælpe, hvis man rejser med et følgeskab man er tryg ved, eller hvis den eller det man savner derhjemme, faktisk er med på rejsen.
Er følelsen af hjemvé meget slem, kan man få hjælp af en hypnoterapeut.

<b>Flyskræk
</b>Egentlig er denne type fobi irrationel, idet risikoen for at styrte ned med et fly er forsvindende lille. Risikoen for at styrte ned, skulle, sat i perspektiv, være mindre end bilulykker eller at blive kørt ned.
Lider man af en slem flyskræk, kan dette også afhjælpes med forskellige typer terapi.

<b>Mistet bagage
</b>Bagage, der ikke er kommet rigtigt afsted, er en kilde til frustration og kan gøre starten på en ferie til en rigtig dårlig oplevelse. Derfor er frygten for at miste bagagen undervejs, en frygt for mange.
Selvom de fleste selskaber forsøger at udvide sikkerheden omkring dette, vil der stadig forekomme mistet bagage.
En løsning på problemet, kan være hjemmefra at fordele ens tøj i flere kufferter, hvis man nu er flere der skal afsted. Mister man en kuffert, vil man på den måde stadig have en del af ens tøj, så man ikke er afhængig af at vente på forsikringspengene - hvis man da har tegnet en rejseforsikring, der dækker mistet bagage.

<b>Frygt for sygdom
</b>Rejser man ud i verden, kan man udsætte sig selv for sygdomme, der ikke normalt forekommer i Danmark. Derfor er det vigtigt at blive vaccineret mod de sygdomme, der kan være på den destination, man sætter sig for at besøge.
Det er vigtigt at følge med i de daglige nyheder, og undersøge sikkerheden på ens rejsemål, så man ved om det er sikkert at tage afsted. Her kan Udenrigsministeriets anbefalinger være en god kilde.

<b>Frygt for dårlig rejseoplevelse
</b>Mange ting kan gå galt undervejs til og fra destinationen. Overfyldte fly, for sent fremmøde, aflysninger, eller dårlig flymad, kan være årsager til at nogle overvejer at blive hjemme.
Disse ting kan der ikke gøres meget ved, og sker de, må man bide det i sig, og håbe på en god ferie, når man er kommet frem til destinationen.

Kilde Søndagsavisen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Her er de 5 største rejsefobier
  • #1   16. maj 2009 Jeg har heldigvis aldrig haft nogen af de nævnte "lidelser" - savner bare at komme ud at rejse igen..... når jeg måske får råd ;o)

• #2   16. maj 2009 Ja, det savner jeg også og det bliver ikke til sommer - men måske til efteråret :o)

• #3   16. maj 2009 Er heldigvis inviteret til Gran Canaria til november af svigerforældrene. Men så er det også over 12 år siden jeg sidst har været ude at flyve. Glæder mig helt vildt!

• #4   16. maj 2009 Jeg har flyskræk i mildere grad smiley

• #5   17. maj 2009 Sikke nogle søde svigerforældre du har, miemiv :o)

Min svoger har også nogle meget gavmilde svigerforældre, han har lige været i Irland med hele svigermekanikken - de sejlede derop i svigerforældrenes egen sejlbåd (siger lidt om deres økonomi). De var der 14 dage med alt betalt. Et par mdr forinden var han med dem på skiferies i Østrig eller Schweiz.....snyd hehe

MissR- det er da træls for dig :o( Overvinder du dig selv alligevel?

• #6   17. maj 2009 Jeg har prøvet den med bagagen, og jeg havde selvfølgelig ikke været så snedig, at putte lidt af mit eget tøj i kærestens kuffert. Så der gik 3 dage inden min kuffert dukkede op på feriestedet, og på det tidspunkt havde jeg gjort et pænt indhug i de penge, vi skulle forsøde vores ferie for. Så nu bliver der altid pakket lidt af hvert i hver vores kufferter. smiley

• #7   17. maj 2009 Jeanette: Ja - jeg flyver hvis jeg skal, og kan godt styre min angst oppe i luften :-).........men hvis jeg selv kan vælge, tager jeg bilen smiley

• #8   17. maj 2009 vi ELSKER at rejse....og HELST LANG tid...inden vi skal hjemad igen er vi begyndt at tale om NÆSTE Gang....at rejse er at leve...ik noget Bedre.....var på charter 3 g det sidste år a 14 dg...Så venter nu bare på at komme afsted igen.Også det bliver Egypten........

• #9   18. maj 2009 MissR - nå det er da godt at du kan overvinde din skræk engang imellem :o) Heldigvis har vi ofte valgmuligheder - jeg synes nu også at en biltur kan være ganske hyggelig - har altid ønsket at køre igennem Europa - det kommer nok en dag :o)

• #10   18. maj 2009 jeanette: det skulle du ta' og gøre. Køreturen ned gennem bjergene (til italien) - over broerne og gennem tunnellerne er bare SÅ fantastisk smuk........ og så er der jo motorvej HELE vejen.....

Kommentér på:
Her er de 5 største rejsefobier

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce