Hvad skal en konfirmation koste? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke hvor mange af jer der så programmet " Et døgn i Danmark" der handlede om den store konfirmationsdag. Hvis du ikke så programmet, kan jeg da lige kort skitserer forløbet.
I programmet fulgte vi to af årets konfirmander 2008. Og to VIDT FORSKELLIGE konfirmanter, kan man vist roligt sige.
En fra Nordjylland fik det, jeg vil kalde en normal konfirmation - under normale forhold. Men pigen fra København gav sit ja i en kulisse, der kunne være revet ud af en halv-dårlig amerikansk serie.
Det var lyserødt - stort set det hele. Og så var der en veteranbil, der ventede udenfor kirken. En noget særpræget kjole, der i øvrigt var bestilt hjem fra USA. Stor tur til frisør og neglesalon om morgenen før konfirmationen.
Hun havde selv fået lov til at bestemme alt. Mor og far hjalp bare til, og betalte regningen, selvfølgelig.
"Hvad gør hun så den dag hun skal giftes?”
For hvis det skal være større, flottere, dyrere til den tid… så er de eneste muligheder jo næsten kun helikopter og et slot - helst et af de “aktive” slotte, som kongefamilien stadig bruger.
Jeg synes efterhånden, at nogle konfirmationer er kommet temmelig meget ud af propertioner. Det går over gevind - og det er altså ikke kun forkælede tøser i København. Det sker her, der og alle vegne.
Hvorfor? Ja, et simpelt spørgsmål - men ikke desto mindre: hvorfor? Hvad synes i / du om det ?
feb 2009
Følger: 51 Følgere: 49 Katte: 9 Emner: 43 Svar: 5.169
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 9 Emner: 24 Svar: 1.417
Personlige indbydelser kan laves smukt på pc'en - så det er jo næsten gratis.
Tøjet skal ikke være mærkevarer, og må gerne kunne bruges bagefter også - og min datter skal heller ikke til frisør, hentes i hestevogn eller limousine eller lignende.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 32
- jeg blev selv konfirmeret sidste år. Jo jeg vidste da godt hvad jeg sagde ja til, men det var ikke det, der gjorde, at jeg glæde mig til selve dagen. Jeg tror mange af dem som bliver konfirmeret tror ikke på gud de vil bare have festen og gaverne. Jeg synes hvis mn skal konfirmeres skat man tro på gud, man kan jo blive nonfirmeres.?
( jeg tror på gud, ellers var jeg blevet nonfirmeres)
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 32
skal*
mar 2008
Følger: 184 Følgere: 181 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 4.991
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 82
jeg havde først overvejet at det kun skulle være for den nærmeste familie, men pga at jeg elsker at have mange folk omkring mig, valfte at have en "stor" fest, de kunne ligeså godt have kommet uden gaver.
men jeg syntes selv at det er åndsvagt, at mindst 80% af de danske unge kun bliver konfirmeret for pengenes og gavernes skyld.
og dette er bare min mening
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 9 Emner: 24 Svar: 1.417
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
sep 2008
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Svar: 6
og den kom til og koste over 40,000..
sep 2008
ja lige netop, hun siger selv at hun gik alt for meget op i at det skulle være et dyrt fint bryllup at hun helt glemte at ligge mærke til at hun ikke gad hendes fyr mere, det var selve bryllupt hun glædede sig til, og ikke tanken om at dele et liv med ham, hun er nu lykkeligt gift på rådhuset og det kostede ikke noget
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 25
Hvad skal en konfirmation koste?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside