{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Hvad skal en konfirmation koste? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvor mange af jer der så programmet " Et døgn i Danmark" der handlede om den store konfirmationsdag. Hvis du ikke så programmet, kan jeg da lige kort skitserer forløbet.

I programmet fulgte vi to af årets konfirmander 2008. Og to VIDT FORSKELLIGE konfirmanter, kan man vist roligt sige.

En fra Nordjylland fik det, jeg vil kalde en normal konfirmation - under normale forhold. Men pigen fra København gav sit ja i en kulisse, der kunne være revet ud af en halv-dårlig amerikansk serie.

Det var lyserødt - stort set det hele. Og så var der en veteranbil, der ventede udenfor kirken. En noget særpræget kjole, der i øvrigt var bestilt hjem fra USA. Stor tur til frisør og neglesalon om morgenen før konfirmationen.
Hun havde selv fået lov til at bestemme alt. Mor og far hjalp bare til, og betalte regningen, selvfølgelig.

"Hvad gør hun så den dag hun skal giftes?”
For hvis det skal være større, flottere, dyrere til den tid… så er de eneste muligheder jo næsten kun helikopter og et slot - helst et af de “aktive” slotte, som kongefamilien stadig bruger.

Jeg synes efterhånden, at nogle konfirmationer er kommet temmelig meget ud af propertioner. Det går over gevind - og det er altså ikke kun forkælede tøser i København. Det sker her, der og alle vegne.

Hvorfor? Ja, et simpelt spørgsmål - men ikke desto mindre: hvorfor? Hvad synes i / du om det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal en konfirmation koste?
  • #1   21. maj 2009 jeg synes ikke at de bliver konfirmeret af den rigtige grund mere...De aner ikke hvad de siger ja til i kirken. De går bare efter den store fest og gaverne....Og ikke minst pengene....

• #2   21. maj 2009 Jeg kunne sagtens holde konfirmation for max 10.000 kr.... for det skulle foregå herhjemme i hyggelige omgivelser - godt nok med det meste mad udefra (men til rimelige penge). Bordpynt o.lign. går jeg ikke så meget op i - så det skal bare være enkelt og pænt.
    Personlige indbydelser kan laves smukt på pc'en - så det er jo næsten gratis.
    Tøjet skal ikke være mærkevarer, og må gerne kunne bruges bagefter også - og min datter skal heller ikke til frisør, hentes i hestevogn eller limousine eller lignende.

• #3   21. maj 2009 Hej (:
    - jeg blev selv konfirmeret sidste år. Jo jeg vidste da godt hvad jeg sagde ja til, men det var ikke det, der gjorde, at jeg glæde mig til selve dagen. Jeg tror mange af dem som bliver konfirmeret tror ikke på gud de vil bare have festen og gaverne. Jeg synes hvis mn skal konfirmeres skat man tro på gud, man kan jo blive nonfirmeres.?
    ( jeg tror på gud, ellers var jeg blevet nonfirmeres)

• #4   21. maj 2009 man*
    skal*

• #5   21. maj 2009 Næ mit ældste barnebarn vil slet ikke konfirmeres ,for det var den 10 maj smiley

• #6   21. maj 2009 jeg blev også konfirmeret sidste år, og er fra nordjylland, og holdte sådan en traditionel, og jeg ved godt hvad jeg sagde ja til, ligesom josephine gjorde, jeg tør godt at sige at jeg er kristen. og hvis ikke jeg gjorde ville jeg vælge at blive nonfirmeret.
    jeg havde først overvejet at det kun skulle være for den nærmeste familie, men pga at jeg elsker at have mange folk omkring mig, valfte at have en "stor" fest, de kunne ligeså godt have kommet uden gaver.
    men jeg syntes selv at det er åndsvagt, at mindst 80% af de danske unge kun bliver konfirmeret for pengenes og gavernes skyld.
    og dette er bare min mening

• #7   22. maj 2009 Hvor er det super skønt at høre de unge menneskers mening!!! Tak for det smiley

• #8   22. maj 2009 Jeg tror min konfirmation kostede 5000 kr i det hele. det var både for kjolen, leje af lokale, mad, osv. så syntes ikke at en konfirmation behøves at være dyrer..

• #9   22. maj 2009 Det er heller ikke altid at man bliver lykkelig af et stort mega dyrt bryllup smiley en af mine veninder brugte 200.000 på hendes bryllup, og ikke engang et år efter var de skilt igen , smiley

• #10   22. maj 2009 jeg holdet min torsdag den 21 maj..
    og den kom til og koste over 40,000..

• #11   23. maj 2009 Ninca_
    ja lige netop, hun siger selv at hun gik alt for meget op i at det skulle være et dyrt fint bryllup at hun helt glemte at ligge mærke til at hun ikke gad hendes fyr mere, det var selve bryllupt hun glædede sig til, og ikke tanken om at dele et liv med ham, hun er nu lykkeligt gift på rådhuset og det kostede ikke noget smiley

• #12   23. maj 2009 Jeg tror at vi kommer til at bruge omkring 10000-15000 kr på frokosten, som er afholdt og selve festen , som er på næste lørdag. Vi har givet ham 20000 kr til en rejse, altså til os alle 4. Det var hans store ønske. Vi tager samme sted hen som vi var på bryllupsrejse på for 3 år siden, i Italien. Dengang var børnene ikke med, men vi synes at det var så godt et sted.

Kommentér på:
Hvad skal en konfirmation koste?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce