{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.758 visninger | Oprettet:

hvad skal en perser veje? {{forumTopicSubject}}

hej..
jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget en perserkat normalt vejer..
for nu 1 år siden fik jeg min onkels meget tynde og underernærede perser der på det tidspunkt kun vejede 1200 gr hjem, da han ellers ville aflive hende da han ikke længere brugte tid på at holde hendes pels og ikke gad køre hjem fra sin nye kæreste for at fodre hende..
jeg har det sidste år fået hende til at tage ca. 1700 gr. på så hun nu er oppe på 2900 gr. men syntes stadigvæk hun virker meget lille..

nogen der ved hvor meget hun burde veje? hun er nu 2 år gammel..

jeg har vedhæftet et billede af hvordan hun ser ud den dag idag smiley

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad skal en perser veje?
  • #2   20. nov 2012 okay tak smiley
    nej hun er nemlig ikke særlig stor, men skrev med en for et år siden som har en han fra samme opdrætter, og hendes var heller ikke særlig stor smiley
    efter hvad jeg kan mærke på ribbenen kunne hun nok godt tage lidt på endnu smiley

jeg har ladet hende tage på i hendes eget tempo da dyrlægen da jeg fik hende, sagde at hun ikke måtte tage hurtigt på da hendes udvikling var gået i stå fordi hun ikke havde fået nok mad hos min onkel..

• #3   20. nov 2012 Det er bare så svært at se , med al den pels.
    Men jeg har 2 korthårs-persere. De har samme far, men forskellige mødre. Loke er fra februar 2012 og vejer 3 kg. Odin er fra april 2012 og vejer 3,5 kg. De er meget forskellige både i pels og bygning.
    Et tjek ved en perser-kyndig eller ved dyrlægen kan bedst fortælle om hun er tilpas i vægt.

• #4   20. nov 2012 var ved dyrlægen for ca en måned siden, der fik jeg desværre ikke noget ordenligt svar smiley hun virkede mest af alt som om hun ikke vidste om hun vejede det hun skulle.. defor tænkte jeg at jeg ville prøve at høre herinde da jeg desværre ikke har kunnet finde noget her på øen som har forstand på persere smiley

• #5   20. nov 2012 var til udstilling her i weekenden og snakkede med en opdrætter netop om størelse og vægt og hun fortaltet mig at de variere super meget ved perserne fra de små helt ned til 2,5 kg og op til de store på 6 kg... spurgte faktisk fordi min egen pige heller ikke er særlig stor hun vejer ca. 2,5 kg. så tror bestemt ikke du behøver være bekymret smiley

• #6   20. nov 2012 okay tusinde tak smiley
    det lettede min bekymring en hel del smiley

• #8   20. nov 2012 det var så lidt smiley og sikke fin din perser er og hvor var det godt hun kom hjem til dig go bo

• #9   23. nov 2012 Tusinde tak smiley
    Jeg er også rigtig glad for hende smiley selvom hun bestemt har taget nogen unoder med sig smiley

• #10   23. nov 2012 Mine vejer 3,25 kg og 3,4 kg (pigerne)
    Min hankat vejer 4,75 kg, men han er også lidt til den tykke side smiley

Jeg vil sige mellem 3 og 5 kg er fin vægt for en perser, det er ikke en af de store racer smiley

• #11   28. nov 2012 Okay tak smiley

Kommentér på:
hvad skal en perser veje?

Annonce