{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Gyser-bøger ? {{forumTopicSubject}}

Heeeej alle sammen ,
Jeg ska ud og rejse her om 2 uger, og så får en hel del fritid . Så jeg leder efter en rigtiiiiiig god og spændende bog . Og helst gyser eller noget spirituelt , da det fanger min opmærksomhed bedst, og jeg er iik helt den store bog fan smiley Nogen af jer som kender noget godt ? , Det ska helst iik være sådan en plat splatter gyser ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gyser-bøger ?
  • #1   20. jun 2009 <b>Har lige svaret i en anden tråd

  • #2   20. jun 2009 jeg er jo vild med stephen king

  • #3   21. jun 2009 tak for det smiley

  • #4   21. jun 2009 Dean K eller Stephen King - helt klart de bedste gyser-forfattere der findes!

  • #5   21. jun 2009 Jeg har os besluttet mig for at finde noget med Dean K smiley Har efterhånden hørt mange gode ting om ham .

  • #6   21. jun 2009 <b>Var lige inde og kigge på alle mine bøger i nat (skulle have noget og læse i) og fandt ud af at jeg faktisk har læst næsten dem alle sammen, har bare ikke kunnet huske titlen på bogen.

    - Sanja : jeg kan næsten garentere at du ikke fortryder det. Jeg har endnu ikke læst en bog af hans som jeg ikke kunne lide..
    ved ikke engang hvilken man skal anbefale dig og læse først.
    - Men vil alligevel sige : eksperimentet. for det var den første af hans jeg læste..

    - Jeg var lige inde på koontz hjemmeside forleden dag. og der så jeg at han rent faktisk er ejer af en golden retriever, hvilket fik mig til at trække lidt på smile båndet. for i en del af hans bøger er der en golden med i. hehe


  • #7   21. jun 2009 Hehe , så ved man hvor han har fået sin insperation fra smiley , er der en a hans bøger som er mere sådan spirituel ? , altså med ånder og sådan nogen ting smiley det skræmmer mig mest . haha

  • #8   21. jun 2009 <b>Odd thomas handler om en ung dreng / mand der kan se ånder.. ved ikke om den er skræmmende som sådan men meget spændene. jeg tog mig selv i at sidde og holde ret godt fast i bogen et par gange. hehe men der kommer en række odd thomas. ved 1 og 2 er ude, og 3 er lige kommet også. også ved jeg det bliver filmatiseret senere..





    Den unge Thomas har et job som grillkok i byen Pico Mundo. Han er vellidt af de fleste og kæreste med den kvindelige bestyrer af den lokale isbar, Stormy. Politichefen sætter også pris på ham, da Thomas hjælper ham med at opklare mordene i distriktet.

    Thomas, som i den lille by har øgenavnet Odd (mærkelig), kan hjælpe politiet, fordi han er forsynet med paranormale evner. Han kan tale med de døde! Altså kun dem, der ikke vil erkende, at de er døde eller blevet myrdet, og hvis sjæl ikke vil forlade jorden. Hans evner er begyndt at give ham de frygteligste drømme, og hans "sjette sans" ødelægger hans hverdag. Ånder myldrer omkring ham, og drømmene varsler død og blodigt kaos i den lille by.

    En dag, da en tilflytter afgiver sin første bestilling i grillbaren, fornemmer han, at denne fremmede vil gøre hans mareridt til virkelighed og få hans verden til at gå under.

    Koontz' historie er en blanding af flere forskellige kendte ingredienser: Der er lidt fra filmens verden, "Den sjette sans". Koontz lader også, ganske som Stephen King, den hyggelige provinsby være baggrund for den uhyggelige historie. Endelig genfindes noget af den eventyrlighed, der findes i flere af Ray Bradburys bøger, bl.a. "Something wicked this way comes". Alle ingredienser er blandet sammen i en særdeles vellykket cocktail.

    Historien fortælles med en skæv humor af Thomas. Med varme og lune skildres det hyggelige "lillebymiljø" og Thomas' omgangskreds. Samtidig bygger Koontz langsomt spændingen op. Hvad betyder Thomas' grufulde forudanelser? Er den nye tilflytter ondskaben selv, og vil alle i byen blive myrdet?

    -


  • #9   21. jun 2009 <b>Eksperimentet :

    Emnet er genmanipulering med dyr. Historien omhandler det gode, i form af golden retrieveren Einstein og det onde i form af abe-monstret Outsideren (eller de forskere, der lavede dem), som stikker af fra laboratoriet, hvor de blev skabt. Historien indeholder alt: en kærlighedshistorie mellem ulykkesfuglen Travis og den indelukkede Nora; Einsteins møde med Travis og de stærke bånd, der knyttes imellem dem; historien om, hvordan de langsomt lærer at kommunikere (man fascineres af Einstein, der er en fantastisk hund, der kan tænke og føle som et menneske); krybende uhygge og nedtælling mod det endelige møde mellem Einstein og Outsideren, en sindssyg lejemorder, der myrder løs osv. Det er en bog med mange facetter og det er det, der gør den så god – for det er ikke kun en gyser, men også en meget menneskelig bog med virkelig gode person(dyre-) skildringer. Og som Koontz også er kendt for, er der selv i det onde nogle grunde til den ondskab, som gør, at man forstår.

    Koontz’ karriere er en succeshistorie. Efter en barsk barndom mødte han kærligheden, og i 1969 tilbød hans kone at forsørge dem begge i 5 år, så han kunne skrive. I dag er hans bøger oversat til 38 forskellige sprog, og han har solgt omkring 200 mio. eksemplarer verden over.
    Han skriver ikke bare gysere, men også science fiction, krigslitteratur, og børnebøger. Måske er det netop hans brede rækkevidde, der gør, at bøgerne fungerer så godt. Det er i hvert fald derfor, jeg fascineres og bliver nødt til at læse bogen fra ende til anden i ét hug: Man føler med personerne; deres frygt og glæder går under huden på læseren, og man har brug for at vide, hvad der sker med dem.

    I den anmeldte bog er persontegningen af Einstein helt fantastisk – man vil så gerne møde denne hund – men han må desværre leve i ens fantasi, og man må takke Koontz for, at man overhovedet har stiftet bekendtskab med ham.


  • #10   21. jun 2009 <b>Rædslernes hus er også ret god. og lidt skræmmende. først til sidst i bogen fik det hele en sammenhæng. riiigtig fed bog..




    Susan Thorton vågner i en hospitalsseng efter at have været i et biluheld. Hun har delvist hukommelsestab, og kun langsomt kommer minderne tilbage. Det eneste hun ikke kan huske noget om, er sit arbejde. Der er bare et sort hul, og så plages hun samtidig af gamle minder om sin ungdomskæreste Jerrys voldsomme død. Han blev brutalt slået ihjel af fire mænd, mens hun så på det. Det var kun med nød og næppe, at hun selv slap for deres ondskabsfulde vrede.
    Men det er jo fortid, og Susan har nu fået en sød og flink læge til at hjælpe sig, hospitalet er godt, og hun er godt på vej til at blive rask. Lige indtil at hun ser en af morderne fra sin fortid gå forbi ude på gangen….

    ”Det var en patient i blå- og hvidstribet pyjamas, en mørkebrun kimono og brune slippers. Mrs. Barker standsede for at lade ham komme forbi. Da Susan så, hvem det var, var hun lige ved at skrige.”(side 30). ”Harch smilede til hende. For alle andre end Susan ville smilet have virket uskyldigt, ja ligefrem venligt. Men hun så had og trusler. Ernest Harch havde været ceremonimester i det broderskab, som Jerry søgte optagelse i. Ernest Harch havde myrdet Jerry. Ikke ved et uheld. Overlagt. Med koldt blod. I Rædslernes Hus.”(Side 31).

    Jeg synes, at bogen er en af Dean Koontz´s bedste, og historien er meget overraskende lige til det sidste. Jeg læste den første gang som 15-årig og jeg tager den stadig med på ferie. Dean Koontz har fået oversat ca. 35 bøger til dansk.


  • #11   21. jun 2009 http://da.wikipedia.org/wiki/Dean_R._Koontz en liste over de bøger han har lavet

  • #12   21. jun 2009 http://www.deankoontz.com/ hans hjemmeside ..

  • #13   21. jun 2009 Sesse - Taaaak ska du have ! smiley Odd Thomas , og Rædslernes Hus lyder som noget for mig ..

  • #14   21. jun 2009 de er også rigtig gode. odd thomas ved jeg ikke om alle sammen er kommet ud af endnu. jeg går og venter på den der heder broder odd kommer i paperback. for vil ikke give 250kr for den..

    tiktak og syner er måske også noget for dig så ..


  • #15   21. jun 2009 Det ka jeg da godt forstå .. Smutter ned på biblioteket her en a dagene og ser hva de har smiley

  • #16   21. jun 2009 <b>God ide. du ender nok med en hel pose. hehe ej skriv da endelig om du har fundet noget interesant

  • #17   21. jun 2009 Hehe , det ska jeg nok smiley

  • #18   22. jun 2009 Douglas Preston - Dødens Kabinet. Kan fås mange steder lige for tiden til billig penge som paberback.
    Sindssyg spændende med en meget overraskende slutning!
    Den starter med nogle skeletter fra 1800tallet som dukker frem under nedrivning af en bygning. Skeletterne mangler på mærkværdigvis et stykke af rygsøjlen. Ved nærmere undersøgelse viser det sig at de er kirugisk fjernet, men med hvilket formål? Da skeletterne bliver fundet sker der en række mord og kidnapninger, hvor alle ofrene også har fået fjernet det særlig stykke af rygsøjlen... Sporene peger på en gal videnskabsmand, som vil forsøge at skabe det evige liv. Men er det den samme som slog personerne ihjel i 1800tallet som er på spil igen? Lykkedes det ham at skabe det evige liv? Eller er der bare én som prøver at efterligne ham...?



Kommentér på:
Gyser-bøger ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce