{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

DEBAT: Hvordan lære du bedst? {{forumTopicSubject}}

<b>Nogle lære bedst ved at røre sig. Andre lærer bedst, når de sidder helt stille og lytter. Og andre igen skal se tingene, eller mærke på dem, før det rigtigt trænger ind. Ved du, hvordan du lære bedst?

Og hvis du har børn, hvordan lærer de så bedst?

Hvad synes i om, at man idag er ved at "indføre" de forskellige læringsmetoder i undervisningen? Er der tid til at børnene kan hoppe rundt, mærke på bolde osv. Eller er det bedst at fortsætte som altid. Læreren ved tavlen og børnene lytter?

Hvad mener du?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DEBAT: Hvordan lære du bedst?
  • #2   24. jun 2009 Jeg lærer personlig bedst ved selv at "få det igemmen fingrene" og lytte på klassen. -Eller også er det barenoget min hjerne bilder mig ind. Haha:)

    Synes det er fint at man bruger andre undervisningsformer. Kan huske at vi engang i biologi i folkeskolen så en tegnefilm om immunsystemet. Det sadmeget bedre fast end når vi læste i en bog.
    Nogle forskere mener også, at det kun er muligt at opretholde koncentrationen i 20 min, når man sidder stille og lytter. Man skal bare sørge for at der ikke går "for meget leg i den" og sørge for, at de faktisk laver noget.


  • #3   24. jun 2009 Jeg skal helt sikkert mærke og se billeder, hvis det skal hænge ordentligt ved. Hold op nogle lange skoledage man havde - de sidste timer var uendelig lange at komme igennem....

    Vi havde en super dygtig matematiklærer, som gjorde rigtig meget for, at vi alle lærte det på den måde vi var bedst til. I de små klasser lavede han regnestykker med lakridspiber og andet slik - det kunne vi forholde os til.

    Da vi skulle lære tabeller, primtal og division skrev han sange og dem sang vi så i klassen og det hænger STADIG ved hehe

    Div, div - division det er ikke svært, divi og gange og så trække fra -
    dryppe dryppe dryp :o)

    Og ja jeg bruger stadig sangene engang imellem, hvis jeg ikke kan huske hvordan man gør hehe


  • #4   24. jun 2009 Jeg har fået lavet en test af min gamle handelsskolelærer, hun gik meget op i sådan noget, og hjælp også med eksamens angst.

    Jeg lærer bedst ved at "gører tingene" og være aktiv når jeg skal lærer noget.

    Syns det er en rigtig fin ide med de forskellige indlæringsmetoder!!!


  • #5   25. jun 2009 Jeg lærer også bedst ved at prøve tingene. Men vil sige at en blanding af teori og prksis ´kan være godt.

  • #6   25. jun 2009 Jeg lærer bedst via billeder fordi så kan jeg skabe tegningen inden i hovedet. Alle de historier jeg har skrevet er billeder fra mit hovede osv

Kommentér på:
DEBAT: Hvordan lære du bedst?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce