{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

Debat: Ok at have en elsker? {{forumTopicSubject}}

<b>Der har været meget debat omkring utroskab og det at have en elsker, siden Joan Ørting sprang frem og fortalte at hun ser en anden mand udover ham hun er gift med.

</b>Så nu er hele Joan Ørtings sexliv til debat og jeg tænkte, hvorfor ikke spørge jer herinde - den almindelige dansker.

<b>Er det okay at tage sig en elsker, hvis man er åben og fortæller sin partner om det?

</b>Joan fortæller at hun får en masse energi ved at dele seng med Alex, som hendes elsker hedder og det ekstra overskud og den energi hun får bruger hun på sin mand, Carsten.

<b>Hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Debat: Ok at have en elsker?
  • #1   3. sep 2009 kort sagt klamt. smiley

• #3   3. sep 2009 jeg ville sige hvis begge partner har det okay med det så kan jeg ikke se noget forkert i det.

det er vel i stil med at gå i swingers klupper og det er der jo rigtig mange der gør.

• #4   3. sep 2009 det er vist personlig holdning, for jeg hverken kunne ha en elsker ved siden af eller acceptere det.

• #5   3. sep 2009 går ikke ind for utroskab men er begge partnere åben omkring det er det op til hver par at afgøre om de kan leve med det. jeg ville ikke kunne leve med min mand hvis han var sammen med en anden kvinde men er så dobbelt moralsk at jeg godt kunne tænke mig at have en kvinde ved siden af og har også sagt hvis min mand ønsker en anden mand er det fair nok bare det er af samme køn men han er så ikke liiige til den side men jeg må til samme køn så må han også men ikke det modsatte..

• #6   3. sep 2009 hvis begge partnere er okay med det, og det går begget veje ( at han også må have en anden) kan jeg ikke se noget forkert i det,

- men hvis min kæreste sagde til mig at han havde brug for at have en anden også for at dække sine behov, så ville jeg gå fra ham uden at se mig tilbage, jeg går bestemt ikke ind for utroskab, ved hvor meget det kan såre ens partner, så kunne heller ikke finde på det selv. .

• #7   3. sep 2009 Hvis min kæreste kom og sagde " skat, jeg vil gerne knalde en anden" så ville jeg sige fint nok, bare fortæl mig hvornår, så jeg kan nå at skifte låsen ud og smide dit tøj i en kuffert!

Det ville på ingen måde blive acceptere i min hustand. Er han ikke tilfreds med mig og kun mig, ja så må han smutte. Og det gælder selvfølgelig begge veje.

Men fred være med dem, som synes om det og kan acceptere at ens partner knuller med andre. Så længe det ikke er min mand der gør det, så er jeg egentlig ligeglad med hvad andre gør :o)

• #9   3. sep 2009 tjaa fint nok med mig hvis de kan finde ud af det...
    men tror nu ik at det har noget at gøre med at man ik er glad og tilfreds med det man har derhjemme, men vel mere det at man gerne (stadig) vil bekræftes andre steder fra end der hjemme...

Har aldrig været og har aldrig syntes om tanken om at være utro da det er en meget modbydelig ting man kan gøre og at gøre det er utilgiveligt... med mindre der som bliver skrevet at bege partnere er enige om det....

Ps. Hvis en mand spørger om du vil lave en trekant med hendes (din) bedste veninde, så er det KUN for sjovt.... Med mindre du siger ja... :0D

• #10   3. sep 2009 synes det er underligt at skulle snakke om joans sex liv - hun må da gøre som hun selv vil....
    man kan jo stadig godt være 100 % tilfreds med sin partner selvom man vælger at have en bolleven...
    jeg tror enten er man til det eller også er man ikke....
    tumbs up - siger jeg bare....

• #11   3. sep 2009 Jeg har det sådan. Hvis man har brug for en anden til at stille ens lyster, så burde man ikke være sammen mere. For så siger man jo direkte at ens partner ikke opfylder ens lyster og krav mere. Om han så siger fint, så længe du bliver med mig, så må du godt gå hos en anden. DET er en anden sag. Men perspnligt selv, ville jeg ikke kunne bære at tag hjem til min mand igen og kysse ham og have sex med ham også. Det er uden for min viden.

• #13   4. sep 2009 Jeg ville heller ikke kunne leve i et forhold hvor jeg eller min kæreste havde en elsker. Men jeg afviser ikke at den holdning kunne ændre sig hvis vi havde været sammen rigtig lang tid, og han aldrig havde gjort noget bag min ryg.. Dog ikke med en decideret elsker, men en enkelt gang eller to.... Hvis jeg stod i en situation hvor min kæreste ville prøve noget seksuelt jeg ikke havde lyst til, ville jeg lade ham gøre det med en anden.
    Men jeg synes nu det er noget underligt noget ikke at kunne nøjes med den man har.

• #14   4. sep 2009 jeg syntes ikke rigtig man kan diskutere andres sexliv.
    jeg er selv meget åben over for sex og snakker gerne om det, men hvad hver især vælger er for mig en personlig sag.
    nogen kan li det hårdt andre blidt nogen ville gerne ha en god blaning af det hele. så hvis joan´s mand er til det blide og hendes elsker er til det hårde og joan selv ville ha det blandet så er det jo den perfekte løsning for dem, da ingen af dem skal gå imod deres lyst.

jeg ville dog ikke kunne klare hvis min mand eller jeg selv havde en elsker.
    men at andre vælger det er fint med mig.

• #15   4. sep 2009 Julie og Jeanette og andre, er helt enig med jer.

• #16   4. sep 2009 det drejer sig vidst ik om Joan´s sexliv, men vidst bare en holdning...

Prøv at se det fra et andet perspektiv...

I lever begge (dig og din mand) et harmonisk sexliv og i er begge tilfreds med hinanden... men under overfladen lurer noget HELT andet.
    Dig eller din mand tænder VILDT på numseguf. Din mand har haft emnet oppe før og den er KASTET til jorden med en énkelt bemærkning eller skænderi og din mand VED at det at ta emnet op igen vil enten føre til et HEFTIGT skænderi, råben og skrigen eller en kold skulder eller i værste fald et brud i forholdet/ægteskabet !

Er det fair over for din partner?

Jeg kan kun se det positive i at din mand/kone har en sexpartner eller sidespring eller hva man vil kalde det.. Han/hun får stillet sin lyst og man kan så igen fungere som en god kæreste og ik spekulere over hvordan eller hvornår man kan få sin numseguf... smiley sf

Med dette mener jeg at det faktisk også kan sætte gang i jeres efterhånden kedelige sexliv igen, for det er efterhånden bare blevet en "pligt" at ligge med sin partner for at tilfredsstille ens partner for husfredens

Forestil jer at jeres mænd var til unge piger med struttende spændstige bryster eller måske var bi-sexuelle og de kender udmærket godt jeres holdning til f.eks homosexualitet.. HVIS de (han) konstant tænker på at sutte den på en anden fyr eller få den i røven, så kan i holde dem nede i et vis stykke tid, men på at tipspunkt vil de se sig efter en de kan udleve deres fantasi efter...

Hvis ik ens partner kan eller VIL yde det ens partner ønsker hvorfor skal man så forhindre dem i at udleve dem???
    Det kommer der ikke noget godt ud af..

Og det kan jo også være at din mand ik turde sige at han tænder på at få en stor negerbimmer i r****!!
    Han ELSKER DIG og ingen anden kan gøre ham mere lykkelig end dig, men liiiige den ting kan du IK gøre for ham...

Dette her er kun et gæt... men din mand VIL være dig utro på et tidspunkt. Det kan godt være at det "kun" er én gang han gør det for at prøve det, men tror nu nok at han vil gøre det på et tidspunkt...

Ps. jeg er IKKE selv til fyre og tænder på dette :0) ggg

Inde på boboom var der engang et emne om en pige der sagde at hvis hun tog sin kæreste i at spille p*k så ville hun gå fra ham.... Hun havde taget han i det én gang før og efter denne gang var han åbenbart ik i tvivl om hendes hensigter (at hun ville forlade ham).
    ALLE fyrene derinde, teen som lidt ældre inklusiv mig selv sagde at bare fordi man er i forhold, så spiller fyre STADIG p*k og det har INTET at gøre med at han ik får hva han skal ha eller noget, men det er bare noget en fyr gør om han er i forhold eller ej. For der er kun én i denne verden der ved nøjagtig hvordan og hvorledes den skal "gnides" og det er MIG!!
    Det jeg vil sige med det sidste her er at han gør det bare bag hendes ryg og hun får det ALDRIG at vide!!

• #17   4. sep 2009 Jamen så kan man også sige Mikael. At på et tidspunkt så VIL din kone være dig utro. Kvinder er ikke bedre end mænd. Og hvis man kunne åbne munden, og snakke om sine tanker om utroskab, kunne man udleve den sammen. Eller aftale at man godt må en gang. Jeg har selv svært ved tanken om min fyr med en anden. Men hvis jeg vil, så må han sgu også.

Jeg har kun haft et sexliv med min mand. Men han havde et langt før mig. Og derfor vil jeg ikke gå glip af noget, det kan godt være at jeg bliver skuffet. Men jeg synes bare ikke at jeg vil dø og kun have haft sex med en i mit liv. :-))

• #18   4. sep 2009 Mikael Miehs .

Kan godt følge dig. jeg tænder feks på kvinder og kvinder har altså lige noget min mand ikke har han synes så det fair jeg er sammen med en anden kvinde hvis jeg ønsker men ikke en anden mand for ja han kan altså ikke lige give det en kvinde kan men det betyder ikke jeg ikke elsker ham for det gør jeg. jeg kan ikke leve sammen med en kvinde det er prøvet og der manglede jeg så den mandelige del af sexlivet og de færreste kvinder kan klare at leve med en kvinde der hygger sig med en mand.

men sjovt nok synes mænd det er iorden en kvinde er med en kvinde og det ville bestemt ikke gøre noget hvis han fik lov at være med smiley

• #19   4. sep 2009 Uanset hvilke lyster man har, så mener jeg at når man er i forhold, så har man valgt det fremfor noget andet. Hver gang man åbner en dør, lukkes en anden. Sådan er det med alle ting. Og så er det desuden heller ikke alle fantasier, der har godt af blive virkeliggjort!

Jeg mener helt bestemt at skal man dyrke sex med en anden end sin partner, så må det være en fælles beslutning og så hedder det altså en 3kant, 4kant osv.

Det er ganske fint med mig, at folk har elskere, hvis de kan få det til at fungere hjemme ved dem - men det vil aldrig nogensinde ske her! Jeg synes så også at man skal være åben for forslag og nye ideer i sexlivet med sin partner - der er nogle ting jeg feks. ved at jeg aldrig vil gøre og det ved min kæreste. Og så er der ting jeg måske vil en dag og så er der alle de ting jeg med glæde vil gøre. Men det skal være sådan at vi begge har det godt med det - og ikke kun fordi den ene part VIL.

Og den med at at alle en dag vil være sin partner utro, holder ikke vand! For selvfølgelig er der mennesker der kun holder sig til den de har valgt.

Det er ikke i alle sammenhænge at jeg foragter utroskab - kan måske forstå det hvis det er et par som har været sammen i mange mange år og som helt sikkert vil ende med en skilsmisse, hvis der ikke sker noget nyt. Det er forstår jeg bedre. Men jeg fatter ikke de unge par, som er sammen og efter 2 år går ud og knalder en anden - så må det være fordi det ikke er den rette de er sammen med.

• #20   4. sep 2009 julie
    6 måneder???? det var længe...
    har i snakket sammen om hvad det kunne skyldes.?
    jeg syntes det lyder lidt unomalt med så længe.
    hvad har du gjordt for at få ham med "i seng"
    måske kunne vi komme med nogle nye råd som kunne hjælpe dig.

du skal ikke svare hvis du ikke vil snakke om det men nu har du fået tilbudet, du kan også skrive en pb til mig jeg ville gerne hjælpe hvis jeg kan.

• #21   5. sep 2009 Ja 6 mdr er godt nok længe, men i har vel også været sammen et stykke tid, efter hvad jeg kan forstå?

Tror bestemt ikke at det er unormalt, hvis han ikke føler sig godt tilpas med sig selv. Og nu hvor du har tabt dig - føler han sig måske mindre attraktiv.

Jeg har en veninde som har tabt sig fra 126,5 kg og til 55 kg - hun var både i bladene og alt muligt. Hendes mand var også stor og havde ikke tabt sig samtidigt med hende - lige pludselig fik han ideer om at ALLE ville have hende og at hun ville stikke af med en anden. De er ikke sammen idag - meget pga jalousi, men også en helt masse andre ting, som verbal vold ect. De har 3 børn sammen.

• #22   5. sep 2009 Ja og man slipper jo ikke bare et forhold efter næsten 5 år...så kan godt forstå du bevare roen lidt endnu. Men vil da mene at der snart skal til at ske noget - for jeres begges skyld. Det er jo et behov som alt andet :o)

• #23   5. sep 2009 Måske skal der en helt anden indgangsvinkel til :o) Jeg tænker på istedet for at vise og udtrykke at du har lyst til sex hver dag, så undertryk det og så lav en god middag - giv masage, spil et spil, tag ud at spis - et eller andet som er romantisk - men slut ikke med at ville dyrke sex, men bare at nyde hinanden....forstår du? Så han ikke føler sig "presset" :o)

• #24   5. sep 2009 Nå, jamen jeg mente heller ikke at du ligefrem presser ham hehe Og kan sagtens forstå dig - jeg tror desværre at jeg var smuttet, men synes det er flot at du kan blive hængende :o) Jeg kan slet ikke undvære det - jeg brokker mig bare der er gået en uge *GG*

• #25   5. sep 2009 Det er også vigtigt at man får luftet sine tanker engang imellem og her er du jo alligevel forholdsvis anonym, trods det at du har billede på - du støder ikke ind i hele KG med mindre vi alle skal have lavet kager hehe

Måske skal du bare fortsætte med at snakke med ham om, hvor vigtigt det er for dig og jeg ved at godt at det ikke altid hjælper, men hvis du har valgt at blive hos ham, som det lyder til, så er det vigtigt at din kæreste opper sig og gør noget ved det. For ligeså træls det er for ham, at have det som han har det, ligeså svært er det for dig ikke at få opfyldt et alm, behov.

• #26   5. sep 2009 jeg syntes virkelig at du skal stætte dig og snakke med ham igen 3 gange på 1 år er ikke okay, har i prøvet at gå i en sex-shop eller har du? der kan man virkelig få mange gode ting både til par men også enlige eller som dig ensomme, det kan da lige ta toppen af det...

som alle mennesker har din kæreste også behov, prøv at spørg ind til hvad han kunne ha lyst til, han ville sikkert sige "ingen ting" men at du så prøver at foreslåg nogle/alle de ting du kunne ha lyst til.
    rolle-lege
    anal
    sex på stranden
    sex på offentligt wc
    legetøj
    3 kant eller flere
    hårdt / blidt
    lak og lædder
    osv....

jeg ville lige sige jeg syntes det er flot at jeres kærlighed er så stor i kan holde sammen så længe uden sex, det tror jeg ikke at mange parforhold kunne klare.

• #27   6. sep 2009 Julie - han kan ikke tabe sig, hvis han ikke selv har viljen til det. Det ved du nok også selv og jeg ved det for så vidt også. Jeg har tabt mig et par gange - dog kun 10 kg som max. Så jeg ved ikke hvordan det er at tabe mere end det - bortset fra at jeg selvfølgelig ved den følelse man har efter at have tabt sig.

Måske er det som du siger, problemet med det hele, at du har tabt dig og han ikke har. Jeg ved at hvis jeg har sat mig for at nu vil jeg på kur, jamen så bliver min kæreste næsten automatisk nødt til også at gøre det. For jeg laver ikke to forskellige retter mad :o) Og vi har ikke noget i huset, som vi ikke kan holde fingrene fra.

Jeg synes da også det er meget lettere at gøre noget når man er to om det - så måske skulle din kæreste gribe chancen og så gøre det sammen med dig :o) Selvom jeg udemærket godt ved, at det er lettere "skrevet" end gjort :o)

• #28   6. sep 2009 det er svært at tabe sig det ved jeg alt om og har prøvet næsten alt men det der har virket bedst på mig var en tur på ubberup højskole. jeg var der i 12 uger og tabte mig 18,5 kg.
    klapper mig selv på skulderen... klap klap
    måske kunne sådan en skole hjælpe din kæreste bare til at komme igang, jeg kan se julie at du kommer fra jylland og ved at i ebbeltoft ligger der en skole næsten magen til ubberub, jeg ved ikke om du har set det tv program der hed "livet er fedt" der kørte for nogle år siden, men kiloerne resler af alle på de skoler.
    jeg ved det er meget dyrt og at i vil komme til at være væk fra hinanden meget, men hvis det kunne hjælpe ham, med at få det bedre med sig selv så der måske kunne komme gang i soveværelset igen syntes jeg det er det værd.
    jeg ved ikke hvor stor han er, men da jeg var på ubberup var der nogle der kun lige skulle smide 10 kg og ander der vejeder ca 200 kg så det er ikke kun for de helt store men også dem der har brug for lidt hjælp til at komme igen...

hvad hvis han gik til kontrol vejning ved hans læge, det holder jo også en lidt fast i at der skal ske noget.

måske er han stresset og ikke har over skud til det, evt en depretion.

der kan jo være milioner af grunden til det.

• #29   6. sep 2009 Jeg troede egentlig at man skulle have en hvis str for at komme på de skoler...men så blev jeg jo så meget klogere :o)

Lonnie - har du så vedligeholdt det da du kom hjem fra Ubberup? Tænker på at det må være svært lige pludselig selv at skulle styre det hele - indkøb - "arh...jeg kan godt lige nuppe en kage" osv...

Jeg synes det er svært bare at tabe 5 kg - så kan slet ikke forestille mig hvordan det vil være at skulle tabe 20,30,40 og 50 kg. Det må virkelig føles uoverskueligt når man skal i gang med at tabe sig....

• #30   6. sep 2009 de skoler er for alle....

jeg har prøvet, men var så uheldig at 2 måneder efter jeg kom hjem fik jeg er diskuprolaps og kunne ikke røre mig i over en måned og der gik næsten 3 måneder efter det før jeg kunne komme i jobtræning og hvad skal man lave når man ikke kan gå en tur på under en km uden at ha så ondt i ryggen at man kun tænker på at komme hjem og ligge...
    så jeg fik taget en del på igen i den tid...
    men ellers har jeg holdt det på ca den vægt jeg tog hjem med, men nu er jeg så uheldig at min vægt svinger meget, det er ikke unomalt for mig at min vægt går op og ned med 5-6 kg
    men når jeg lige får et trip med at nu skal det være bruger jeg det jeg lærte på ubberup med nogle små ændringer som passer mig bedre...

jeg har siden hend været til meldt ddv (de danske vægtkonsulenter) og de modsage alt hvad jeg havde lært på ubberup og det kunne jeg ikke forholde mig til og de kunne ikke forstå at min vægt svinger så meget, så det var kun en kort tid jeg var der.

jeg har lært at man skal vælge den metoed som passer bedst på en selv, den metoed der virker på ens nabo virker ikke altid for en selv.

• #31   6. sep 2009 Du har helt ret i, at det er meget individuelt hvordan man taber sig bedst. Når jeg vil have et par kilo eller lidt mere af, så starter jeg som regel blidt ud. Selvfølgelig ingen sodavand ( som jeg elsker hehe) og ingen slik, det gør jeg i omkring 2 uger. Dernæst tager jeg salt og smør væk og til sidst sovs ( hvis det er til maden). Så taber jeg mig ret hurtigt - jeg gider bare ikke leve af salat og vand i flere måneder så derfor gør jeg det sådan i stedet. Og det passer mig helt fint.

Nu er det så også langt fra hvert år jeg vil tabe mig - har været på kur to gange....sådan intensivt og ellers har det bare været " nu tager du dig lige sammen de næste 2 mdr" og så gør jeg det.

• #32   6. sep 2009 jeg har også prøvet hvor det var mig der ikke havde lyst, jeg havde en kæreste der var lidt buttet da vi begyndte at komme sammen, men han blev større og større og var tilsidst oppe og veje over 130kg. og jeg selv vejer kun 48kg, så jeg mistede simpelthen lysten, jeg kunne ikke tænde på ham :S det vfar rigtig hårdt for mig, men det var især hårdt for ham.

julie: jeg tænker om han kunne gå rundt med tankerne om, om han ikke er godt nok til dig, ment sådan at nu har du tabt dig og blevet kanon flot, men han er stadig for stor og synes ikke han er lige så flot, og måske lidt bange for om sin præstation i sengen er god nok.

• #33   6. sep 2009 Natascha - nu må jeg altså lige spørge dig om hvorfor du altid sætter den "streg" i trådene hehe?

• #34   11. sep 2009 Jeannette jeg er HELT sikker på at det er fordi ingen har fortalt hende om knappen med "abonnér" ;0)

Hun får ik din besked nu, så enten skal hun ha beskeden privat eller også skal vi skrive til hende når hun skriver i et emne... men INDEN hun når at lave den - smiley

• #35   11. sep 2009 eller også måske hvis der er en tråd hun gerne vil følge, for man kan jo ikke sige "Vis besked når der kommer nye indlæg til emnet" uden at have skrevet noget.

• #37   11. sep 2009 Nå er det derfor - så må jeg hellere lige smide hende en pb og fortælle at hun kan abonnere på trådene :o)

Kommentér på:
Debat: Ok at have en elsker?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce