{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.761 visninger | Oprettet:

Bule på maven? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle..

Mine forældre har to alm katte..
De er begge begyndt at få nyt foder (Royal Canine) og de ÆDER det med stor lyst.. De ser begge meget bedre ud i pelsen og er blevet ved bedre huld, Men hver gang den ene har spist, buler hendes mave ud, lidt ligesom når en kat er gravid, og de forsvinder så stille og roligt igen, indtil næste gang hun spiser.. Hun har ikke ondt eller er mærket af det, og spiser og drikker som hun plejer, og trives ellers fint´.. Jeg ville bare høre om der var noget der havde prøvet noget lignende?

Det skal lige siges at hun er en ældre dame på 10 år som er steriliseret, og hun var væk i 7 uger for ikke så lang tid siden, hvorefter hun så kom hjem, selv om vi havde opgivet, så vi ved jo ikke hvad der kan have været sket med hende der?

Kan det være allergi? Måske hun har været påkørt og der er noget med maven? Eller er der andre bud? Vi kunne self tage hende til dyrlægen, men eftersom hun har det fint og spiser og drikker, så mener vi ikk det vil være nødvendigt?

Nogle forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bule på maven?
  • #1   28. sep 2009 jeg tror i måske skulle kontrolere maden lidt for hende.
    hvis hun har været væk i 7 uger hvor meget mad har hun så fået, prøv at samligne hende lidt med de små afrikaner børn man ser på tv, med deres små strut maver, når de lige har spist. hvis ikke man har spist i lang tid og får endelig mad spiser man jo til man næsten flækker.
    prøv at gi hende mad mange gange om dagen i små potioner i stedet for få gange med meget mad.
    det gjorde jeg da jeg fik min hitte kat for ca 5 måneder siden da hans mave gjorde på samme møde som du beskriver, den kan stadigvæk godt blive lidt hård, men han er også ekstrem mad glad, og spiser gerne rigtig meget hvis han får lov.

    håber du kan bruge min erfaring til lidt hjælp.


  • #2   28. sep 2009 Ja, det er selvfølgelig rigtigt.. Men jeg har aldrig set det før på andre katte, for "bulen" er rimelig stor og blød.. Det er efter vi skiftede til RC for ikke så lang tid siden, så det kunne være vi skulle prøve noget andet til hende.. For mit bud ville også umiddelbart være at hun er allergisk overfor det, eller ikke kan optage det rigtigt eller sådan noget.. =)

    Bare træls, når man har en hel 10 kg, sæk foder.. Og den anden kat trives rigtig godt på det, og hans pels er blevet så flot og han har taget på ( han er lidt langhåret og har været lidt kedlig at se på, og tynd)


  • #3   28. sep 2009 Der er givet ormepille for ikke ret lang tid siden.. Afføringen ved vi ikke, da hun er mest ude kat og ikke "laver" inde i kattebakke.. Men jeg tror vi skal prøve at skifte til Hill´s først og se om ikk det hjælper.. =)
    Men tusind tak for hjælpen =)


Kommentér på:
Bule på maven?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce