{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.302 visninger | Oprettet:

Køb en allergi-fri kat {{forumTopicSubject}}

<b>Atjuu!! Nu er der kommet en dyr(e)løsning til de allergikere, der får kløe i øjnene, bare de tænker på kattehår.

</b>I forvejen findes der allergi-fri hunde. Nu er turen kommet til deres spindende konkurrent - katten.

Det amerikanske firma Allerca Lifestyle Pets er begyndt at sælge allergi-fri katte, som ikke giver alle katte-elskende allergikere kløe og gener.

- Det er et videnskabeligt gennembrud, siger en begejstret Megan Young.

Katteallergi forårsages af et protein i kattens pels. Visse katte er dog født med en genetisk mutation, som gør, at de ikke producerer det protein, som er årsag til allergi hos mennesker.

Forskere har analyseret disse gener og ladet katte med mutationen parre sig med hinanden. Resultatet er indtil videre 20 allergifri katte.

Prisen er dog noget højere end for en almindelig, dødelig huskat. Hvis man bestiller en kat på firmaets hjemmeside, som skal sendes til Europa, koster katten knap 35.000 kr. plus diverse tillæg - men så har man også et spindende kæledyr, som ikke generer allergikere.

Firmaet hævder, den høje pris til trods, at de har flere hundrede kunder fra hele verden på bestillingslisten - herunder også fra de nordiske lande.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb en allergi-fri kat
  • #3   29. sep 2009 Persere kan de fleste der har allergi også tåle og maine Coon som sandra skriver. Jeg har 4 katte og har allergi, mod alle andre katte. Men kan dog godt tåle disse to racer smiley

  • #5   30. sep 2009 Sandra: da jeg fik konstateret allergi for ikke så længe siden, snakkede jeg både med min læge en specilist og kunne også finde det på nettet. Mange tror at persere hører under de katte som mange har allergi af. Men de udvikler ikke så meget skæld mm. Så jeg beholder mine små bamser smiley

  • #7   1. okt 2009 det er vist forskelligt, afhængig af HVAD man er allergisk overfor og hvor slemt det er. Min veninde er allergisk overfor katte, og har måtte gå af med sine birmaer, hvorimod min anden veninde som også er katteallergisk, hun kan sagtens have sine 3 bimser hjemme. Kender flere som er allergiske, og de må alle tage piller inden de kommer hjem til mig, med 4 bimser.

Kommentér på:
Køb en allergi-fri kat

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce