{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.517 visninger | Oprettet:

Dårlig mave... {{forumTopicSubject}}

Åh suk jeg ved ikke hvad nummer gang det er jeg laver en tråd med dette navn...

For at gøre en laaaaaaang historie kort købte vi for over 2 år siden en blandingskat der bærer navnet Milo. Han var undervægtig, kastede op og havde løs afføring. Vi behandlede ham og vores huskat for mave tarm infektion og det så ud til at hjælpe, symptomerne forsvandt i hvert fald. Begge katte testede fri for Felv, Fiv og enda corona virus.

Vi købte et stykke tid senere en maine coon avlshun(dette var på alle måder min fejl, jeg skulle have krævet flere tests og rigtige svar fra dyrlægen før køb af ny kat).
Og kort efter hun kom begyndte hun at få dårlig mave. Kort efter fulgte de 2 andre af vores katte fint efter og de havde nu alle dårlig mave, igen igen.

Der blev på daværende tidspunkt sendt en fæcesprofil afsted som kom tilbage med svarene: Positiv for Giardia(ELISA testen) og overflod? af streptokokker.

Giardiaen blev fulgt tilbage til at være fra blandingskatten Milo. Hvor at antibiotika han fik havde slået giardiaen lidt ned uden at rent faktisk kurere kattene.

Vi behandlede alle 3 katte med Pannacur i 20 dage, seriøs rengøring af alt HVER dag, Zoolac og skånekost. Men specielt vores sidste nye tilkommer havde fortsat dårlig mave.

Efter det blev kattene alle testet negative for Giardia ved brug af kit-testen som skulle være mere sikker.

Der blev fortsat gevet kattene skånekost (RC Intestinal, Hill's i/d, RC SEnsitive stomach osv osv.

Symptomerne så ud til at lægge sig lidt igen.

For at kun komme tilbage igen. Der blev igen prøvet med skånekost, Felimox antibiotika og Zoolac uden held.

En af kattene der udviste dårligst mave og oftest blev igen testet for giardia med kit-testen, svaret negativt. En af kattene blev testes for TF, tritrichomonas foetus, igen kom svaret ind negativ.

Nu står jeg her med en avlskat der virker glad og frisk men som får løs, ildelugtende, lys og slimet afføring med smuler af friskt blod i, en til 2 gange om ugen hvor hun alle andre dage er frisk som en fugl og intet tegn på dårligdom viser. Min huskat der ligeså en gang imellem får lys, ildelugtende og løs afføring uden nogen forklaring. Blandingskatten Milo har ikke de store tegn vist på at der ksulle være noget galt med ham mere...-Men min hjerne siger nu lidt at hvis 2 er smittet er den 3 også.

Jeg aner simpelthen ikke havd jeg skal stille op. Kattene har tydeligvis ikke foder allergi da dette ikke smitter og kommer og går og er testet fri for det meste. Og min dyrlæges råd er bare at give dem alle skånekost på trods af det tydeligvis ikke virker.

Jeg har simpelthen fået nok! Jeg vil da ikke bare være "OK" med at mine katte har dårlig mave og at 1 af dem bløder fra tarmen og har smerter 1-2 gange om ugen! Der MÅ være en forklaring...-jeg er bare løbe tør for hvad det kunne være...

Giardia: NEGATIV
De andre tests i fæcesprofilen: NEGATIV udover strep(men efter min dyrlæges ord burde det fixe sig selv eller er blevet fixet med antibiotikaen)
TF(tritrichomonas foetus): NEGATIV
Mave-tarm betændelse: ALLEREDE BEHANDLET FOR og burde dermed være NEGATIV

Så hvad fejler de dog????

Maine coon pigen var rask før hun kom til os, kunne spise forskelligt foder og vådfoder uden nogen som helst problemer så genetisk, arveligt, fejl i tarmene burde det ikke kunne være.

Kom til mig kloge mennesker, jeg har brug for jeres hjælp endnu engang. Jeg VIL om det så bliver det sidste jeg gør have mine glade raske katte tilbage og kunne fiske drømmen om opdræt op ad skraldespanden igen.

Jeg nægter bare at sige vi ved ikke hvad det er øv bøv busse, det er simpelthen ikke godt nok!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave...
  • #1   9. jun 2009 Tja, der er jo en ting tilbage IDB.
    http://www.peteducation.com/article.cfm?c=1+1322&aid=304
    Jeg ville hvis jeg var dig fodre IAMS Hairball - også selvom din dyrlæge siger noget andet, det og KUN det.


  • #2   10. jun 2009 Åh i stakler...........det må være et helvede...........hvis de er testet negative kan det so være svært at vide om de fejler noget specielt..........men de har jo været utrolig meget igennem dyrlægen og bliver stresset hver gang som går lige i fordøjelsen. Du har også brugt flere forskellige skånekost mærker samtidig og det kan også give en del tilbagefald.....det har jeg selv erfaret. Min ene dreng har haft dårlig mave i ca. 7 måneder og startede med at have katteinfluenza og blev tester for diverse orm og parasitter men de fandt ikke noget i afføringen. Alle kattene har derfor været på skånekost siden (Intestenal ) og det har hellere ikke været nok til Johnny så han fik indimellem Zoolack. I en perioden blandede jeg I/D fra Hills med Intestenal 6 små kugler en gang dagligt og det gik bedre og efter en lang periode ville jeg øge I/D og så gik det galt igen...........Johnny kan ikke tåle nogen anden form for fodder og hvis jeg bruger kattemalt så får han dårlig mave igen. Fodderet fungere fint for alle kattene og Johnny er heldig vis fri for den dårlige mave med lort i pelsen flere gange om ugen (det har været en sej kamp med uvished)) både for ham og os selvom han er frisk og glad.Men sikke en lettelse og Zollack skal kun bruges til lettere dirre og irriteret mave i en kortere perioden men har ikke den store effekt i dit tilfælde. Prøv at begrænse skånekosten til en slags fodder i et par måneder og se om der kommer en forandring men vær tålmodig.........det lykkedes for os selvom jeg også har været ved at give op..........Har du kigget på netdoktoren under mavekartar......for det kan være kronisk.......nogle katte kan vokse fra problemet og andre har det kronisk ved stress m.v. men jeg ønsker dig pøj pøj med misserne og tro på at det nok skal lykkes på et tidspunkt bare kattene trives..kh. Løverne

  • #3   10. jun 2009 Iøvrigt er det min oplevelse at ZooLac er penge ud af vinduet - det har aldrig hjulpet hos mig.

    Det her har både jeg og mange andre haft glæde af:
    http://www.revivalanimal.com/store/p/1880-Probiocin-Oral-Gel-for-Pets.aspx

    fås kun i USA



  • #4   10. jun 2009 Tak for svarene..vil lige pointere en gang at kattene ikke har fået skånekost blandet... Det er bare de 3 forskellige skånekost vi har prøvet igennem forløbet(på forskellige tidspunkter).

    Jeg har svært ved at tro det kunne være IBD da i hvert fald 2 af mine katte stadig er syge...Ret tilfældigt hvis de begge fik IBD samtigit efter giardiaen...-så vidt jeg lige har forstået?

    Vil skifte til hairball lidt efter lidt, mine håb er bare ikke så gode når de ikke har fået det bedre på noget som helst skånekost på noget som helst tidspunkt i længere tid.

    Og så tjekker jeg lige den der anden probiotisk gel.


  • #5   10. jun 2009 IAMS Hairball er det foder med allerflest fibre.

    En kat med IDB, ja det var muligt - to det tror jeg heller ikke på.

    Ved du hvilket laboratorie der har kørt afføringsprofilen og om der er kørt den helt store = alt.


  • #6   10. jun 2009 Det ser ud til det er et laboratorie der hedder idexx der har lavet testene.

    I svarene står der:

    Diarrhoea Profile C
    Bacteriologic examination

    Beta-haemolytic streptococci 1) (så vidt jeg forståd i sidste ende betød det der var en overflod af strep i system.

    På den sidste side under "interpretation" står der således:
    1) Beta-haemolysis (complete hemolysis) is considered a sign of virulence in streptococci. Organisms that show this feature are isolated e.g in cases of skin and mucosal inflammatations, endometritis and abortions.

    Tilbage til første side og næste punkt.

    Mycologic examination
    Culture NO GROWTH OF YEASTS

    Parasitologic examination (derefter en forklaring på at hvilke ting ikke altid kan ses og hvis man har fundet orm eller lignende skal de sendes med i en alcholol blanding på 70%)

    Native preparation NEGATIVE

    After enrichment
    Faecal flotation NEGATIVE (examination for cestodes, nematodes and coccidia)

    Giardia (ELISA) POSITIV ++

    Herefter en lang forklaring på hvilke typer medicin den er og ikke er følsom overfor.

    Og så til sidst den tidligere "Interpretation" som jeg skrev lidt længere oppe.

    Håber dette kan sige dig lidt om hvor stor testen er og hvilke muligheder der er for at teste andre ting.

    Som jeg skrev senere blev der så lavet kit-test(den hurtige giardia test) som fandt kattene raske på trods af de egentlig under behandlings forløbet og efter virkede ligeså syge som før behandling. Jeg var faktisk sikker på vi skulle behandle igen men testene lavet hos min egen dyrlæge viste negativ for giardia. Der er soms agt også blevet lavet TF test på en af de 2 syge katte, negativ.




  • #7   10. jun 2009 Beta-haemolytic streptococci - den er bekymrende, især hvis du planlægger kuld, læs det her under Bacteria:

    (link fjernet)

    Jeg vil tro dine katte vokser fra de dårlige maver - men jeg tror ikke du kan fjerne bakterien fra dem - deres immunforsvar kan nok holde den nede, og det er det.



  • #8   10. jun 2009 Jeg håber virkelig du tager fejl, vil så gerne det var noget der kunne behandles og som vi kunne komme helt af med.

    Hvor står er risci i forhold til at få killinger på strep kat i forhold til corona som jo næsten alle har i deres opdræt?

    De små betyder alt for mig og selvom opdrættet er min store drøm kommer kattene altid først...-hvilken/t opdrætter/menneske ville man også være hvis de ikke gjorde det.


  • #9   10. jun 2009 der dør flere killinger af strep (normalt inden for den første uge) end af corona.

    Søg lidt om det, du ka også læse mine triste udgydelser:
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57721


  • #10   12. jun 2009 Åh suk... Vi skal have taget blodprøver og ny fæcesprofil på mandag..Så håber jeg virkelig tingene ser bedre ud...-Tak for hjælpen

Kommentér på:
Dårlig mave...

Annonce