Fireårig bølle smidt ud af skolen Fireårig bølle smidt ud af skolen
<b>Fireårige McKenzie Dunkley nåede kun at gå i skole i fire måneder, før han blev stemplet som en bølle og udvist.
</b>En dreng på fire år er blevet den formentlig yngste nogensinde til at blive smidt ud af en britisk skole.
McKenzie Dunkley’s lærere på Sacred Heart Catholic Primary School i Preston i Lancastershire tog den usædvanlige beslutning efter at have opgivet at styre den tilsyneladende uregerlige dreng, skriver en række britiske medier.
Ifølge avisen har drengen slået lærere, da han blev hevet væk fra lyskontakter, som han blev ved med at tænde og slukke. I et andet tilfælde har han sparket en lærer.
<b>Mor: Han er et dejligt barn
</b>Drengens mor har sagt, at hun ikke kan genkende beskyldningerne:
»Han har været i vuggestue fra han var ni måneder gammel, og der har aldrig været problemer, der har aldrig været nogen aggressive udbrud,« siger Shelley Dunkley til Daily Telegraph.
»De siger, at han forstyrrer de andre, og at han er umoden, men han er ikke fem år før til maj. De beskriver ham som en bølle, men jeg tror, at de behandler ham som om, at han er ældre. De siger at han ikke vil lytte og gør, hvad han har lyst til, men han er kun fire år og er først ved at vænne sig til skolen. Der er intet galt med ham. Han er et dejligt barn,« forklarer moderen over for avisen.
<b>Flere voldelige elever
</b>Den nationale forening af skoleledere siger, at sagen er meget usædvanlig, men lærerforeningen siger, at det er et voksende problem, og at voldelige børn på et tidspunkt har fået to ud af tre lærere til at overveje at forlade professionen.
I skoleåret 2006-07 var der 1.540 mindre skolebørn, som blev suspenderet, en stigning på 50 pct. på et år. I to ud af tre tilfælde var der tale om angreb på lærere eller andre elever.
/JP
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Jeg håber da at alle 4 årige børn er umoden.... de skal da have lov til at have deres barndom....
Hvis han er aggresiv og de ikke kan styre ham, burde de finde ud af hvorfor i stedet for at smide ham ud...
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
jeg ville mene at han nok havde bedst af at ha været et ekstra år i børnehave, så han rigtig kunne mærke hvordan det er at være stor, og få bygget en kæmpe selvtillid op.....
4 år og i skole, det er alt for tidligt, jeg ville aldrig sende et barn i skole som 4 årig med mindre at det var et vidunder barn...
børn er børn og det skal de ha lov til at være... hilsen en pædagogmedhjælper...
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
mar 2008
Følger: 184 Følgere: 181 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 4.991
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
mar 2008
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
mar 2008
Fireårig bølle smidt ud af skolen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside