{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Overvægtig Burmeser - What to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig brug for nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre for at slanke prinsessen?

Det ser desværre ud til, at hun har øget sin vægt med ca. 60%, siden jeg overtog hende for fire år siden smiley

Hun vejede dengang ca. 3,5 kg og er nu helt oppe på omkring 5,5 kg. Dyrlægen kommenterer det li'som hver gang vi er derovre, og jeg kan godt se at hun efterhånden er begyndt at ligne en "kugle".

Jeg har forsøgt at aktivere hende med fjerpind og andre sjove ting. Men hun gider kun at lege et par minutter ad gangen. Det skal lige siges, at hun snart bliver 8 år.

Har også forsøgt at få hende til at gå i sele. Men hun nægter simpelthen at flytte sig ud af stedet, lige så snart hun får selen på.

Der er desværre ikke mulighed for at hun kan blive udekat, da vi bor ud til en temmelig trafikkeret vej. Desuden hader hun kulde!

Så er der det med foderet. Har forsøgt at rationere mængden lidt ved kun at give små portioner få gange om dagen i stedet for "ad libitum", som de plejer. Men hver gang skålen er tom, laver de bare ballade (flår en køkkenrulle, toiletrulle eller lign.).

Har overvejet at prøve med noget "slankefoder". Er bare lidt nervøs for "prinsessens" sarte mave. Hun får tynd mave af de fleste fodertyper. Men hvis der er nogen der kender til et slankefoder til sarte kattemaver, vil jeg gerne høre nærmere smiley

P.t. fodrer jeg med Real Petfood Cat Indoor, som de er rigtig glade for, og som hun fint kan tåle i hendes sarte mave.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvægtig Burmeser - What to do?
  • #1   3. dec 2009 God idé med aktivitetslegetøjet. Det er ved at være nogle år siden, jeg har prøvet det sidst smiley

    Mht. til Senior foder, så står jeg lidt i et dilemma, idet hendes Burmilla bror kun er 5 år. Det er jo lidt svært at styre deres foderindtag, idet de ikke har faste spisetider ;-). Så det må jeg lige vente et par år med.

    Så jeg må nok bare prøve mig frem med de forskellige typer af "slankefoder" og finde ud af, hvad hun tåler bedst.



Kommentér på:
Overvægtig Burmeser - What to do?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce