220 fede fra DK smidt ud af datingside 220 fede fra DK smidt ud af datingside
<b>5000 mennesker har ædt så meget i julen, at de ikke længere er smukke nok til datingsitet BeautifulPeople. 220 af de julefede er danskere.
</b>Det har sin pris at tage for sig af julebordet. Det må omkring 5000 mennesker erkende, for de er ikke længere smukke nok til at lede efter kærester på datingsiden BeautifulPeople.com, der kun optager attraktive mennesker.
For at få sin profil på datingsiden skal man godkendes af de personer, der i forvejen er sluppet igennem nåleøjet. Får man ikke stemmer nok, er man for grim, og på den måde sikrer BeutifulPeople.com efter eget udsagn, at siden kun har smukke kæresteemner i sin stald.
Her efter jul er der imidlertid opstået problemer. For en del af de smukke har lagt nye billeder på deres profil, og billederne viser, at de ikke længere er så smukke, fortæller CNN.
De har taget på i julen og er nu så overvægtige, at andre, der har formået at holde igen med julegodterne, har klaget til selskabet bag BeautifulPeople.com med krav om, at der gribes ind.
- Som forretning er vi kede af tabet af et medlem. Men der er den kendsgerning, at vores medlemmer kræver, at der opretholdes en høj standard. At lade fede tumle rundt på siden er en direkte trussel imod vores forretningsmodel og imod det koncept, der er grundlaget for BeutifulPeople.com, siger Robert Hintze, som har grundlagt datingsiden.
Derfor har Hintze smidt omkring 5000 julefede medlemmer ud. Blandt dem er ifølge CNN 220 danskere. De fleste tidligere smukke kommer dog fra USA - det er 1520 - mens også 832 briter nu er tidligere medlemmer.
Ifølge BeutifulPeople kan de omkring 5000 mennesker forsøge at blive optaget igen, men de skal så stemmes ind af de tilbageværende, slanke medlemmer.
/Søndagsavisen
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
selv om man måske er overvægtig kan man da godt være smuk.
jeg ville aldrig oprette en dating profil på en side der kun går efter det ydre, det er alt for overfladisk til mig...
godt jeg ikke er på dating markedet mere...
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 819
og for det andet syntes jeg det er et dybt latterligt koncept, bare fordi man har sul på sidebene er man så ikk smuk, hmm det tror jeg da nok lige man er.
Det er en af de sider der får folk til at stikke 2 finger i halsen, for er man tynd er man smuk.
Forkert igen, vi er alle smukke på hver vores unikke måde.
De burde lukke siden ned, efter min mening.
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 172
Ej.. Dum side.. Men måske også lidt sjovt hvis man dater udfra konceptet..?
okt 2007
Følger: 53 Følgere: 54 Katte: 3 Emner: 24 Svar: 333
nettet er overfladisk, og man må jo bare finde sig i det, eller oprette en side hvor man ikke kan stemme hinanden ind osv..
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
kan da godt se at det er meget overfladisk.. men sådan er det jo bare.. man kan ikke gøre andet end at finde sig i det ..
og hvis det er en hjemmeside for primært "smukke menesker" og de smukke menesker ikke kan accepterer at man har lidt på sidebenene, så må man jo tabe sig, eller affinde sig med det..... det er bare nettet.. sådan er det desværre...
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Jeg tænker - hvem sidder og bedømmer dem skal ind. 15 piger på 20 år, som synes det er hip at have hanekam eller være solbrun. Det er for stereotyp.
Går helt bestemt ind for skævheder. Synes da ofte at det er det, som skiller folk fra hinanden og som gør dem smukke.
Min mening er, at de folk som er blevet smidt ud kun skal være glade for det :o)
sep 2008
der er også dating sider for folk med kæle dyr osv.
-der er mange regler, og denne side mener at man skal have lov til at stemme hinanden ind.. det er der jo ikke så meget at sige til, og der er da sikkert også mange af dem der netop har den dating side for at finde "perfektion" .. og ikke gider støde på overvægtige menesker i deres søgen på kærligheden..
nettet er noget overfladisk noget.. det hjælper ikke at lukke siden.. der er også andre med fordomme
sep 2008
nov 2008
Det er selve konceptet der er lidt til at grine af hehe
Feks. er KG for folk med katte, men folk uden katte kan da sagtens få konto alligevel. Det samme med Farmerdating, selvom du ikke er landmand eller ejer en ko kan man sagtens få profil derinde. Det kan man ikke på ovennævnte datingside.
Min pointe med det jeg har skrevet tidligere er også, at hvem er det der sidder og bedømmer lige i det øjeblik at der er en der ansøger. Er det en flok teenage tøser fra Hellerup Gymnasie eller er det 20 voksne kvinder? Jeg vil mene at der er stor forskel. Man kan jo være "!uheldig" at blive bedømt af meget unge mennesker, som har et meget "ungt" syn på hvordan folk skal se ud.
Desuden er det øjnene der ser. Hvad jeg synes er smukt og hvad Missemor synes er smukt er garanteret MEGET forskelligt. For smukhed kan ikke måles og vejes. Det er helt individuel.t
sep 2008
nov 2008
Vi er enige om at sitet hedder beautifulpeople ikke? Det hedder ikke skinnydating....altså betyder deres koncept at man kun er flot hvis man er tynd, slank. Men det har jo intet med beautiful people at gøre? Smukke mennesker kommer jo i alle str og faconer. Så det ville jo være bedre hvis sitet hed - skinnypeople.com.
nov 2008
sep 2008
jeg kan godt se at det er et problem at man sender et budskab om at man skal være tynd for at være smuk..
men nettet er overfladisk.. man bestemmer jo selv om man vil være med på sådan en side, jeg ville personligt ikke..
nov 2008
Min lillesøster er en flot pige - det hele sidder pænt på hende. Men hun er da ikke på sin ideal vægt - altid. Dvs så er hun overvægtig? Hun er model i sin fritid og bruger str m. Det kan man slet ikke vurdere på den måde.
sep 2008
Jeg kan sagtens se på en person om han/hun er overvægtig eller ej, det kan ses ved øjemål og ikke ved data og fordi en udregning fortæller mig at en person er overvægtig ! det kan tydeligt ses om personens kurver består af knogler og muskler eller fedt og (soda)vand ,,
nov 2008
Desuden er det jo ikke det at denne datingside har af navn - det hedder stadigvæk beautifulpeople - for mig, står der intet i den sætning om at man skal være tynd eller slank for at være smuk. Det giver jo ingen mening. De skal da finde et navn som passer til deres koncept. De vil ikke date folk der vejer mere end de synes er korrekt. Det har intet med smukke mennesker at gøre.
sep 2008
-ja navnet er forkert, men det er jo ikke dem der administrere hjemmesiden der bestemmer hvem der skal ind, det er brugerne..
nov 2008
sep 2008
ingen anelse..
220 fede fra DK smidt ud af datingside
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside