{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DNA swappertest
  • #1   9. jan 2010 Står det ikke forklaret i testkittet? Jeg vil tro, det er en swab pr kat.

Hvad er SMA?

• #2   9. jan 2010 Jeg ville også tro at det var én prøve pr. kat og ikke pr. sygdom :o)

• #3   9. jan 2010 jo vil jeg også tro de tar en dna analyse ud af testen og ser hva den er bære af
    nej der står bare, hva jeg skal ,der er 2 børster med, en til hver side af mundhulen.
    SMA er en muskelsygdom der er begyndt at dukke op ved MCO, de får muskelkramper.

• #4   9. jan 2010 Ved ikke hvordan de gør i der hvor du får det lavet, når vi har fået det lavet så har vi altid lavet 1 pr kat .
    Dkkrorat : SMA er en smertefuld muskel sygdom der kan ramme katte og den rammer også mennesker , hvor musklerne tilbage vikles.,og den kan ned arves, ingen smitsom sygdom

(link fjernet)

• #5   9. jan 2010 ja sån vil jeg også tror det er ellers så det jo en ordenlig omgang for katten hvis de sku ha 6 børster i munden avs
    tak for jeres svar så vil jeg i gang med børsteriet.

• #6   9. jan 2010 Er SMA meget udbredt hos MCO? Det lyder som en grusom sygdom:-(

• #7   9. jan 2010 Der ikke nogen dok. til fælde i DK, hvad jeg har kunne læse mig til

• #8   9. jan 2010 Nej det er ikke så udbredt , Men man skal da være obs på den ikke breder sig , Men begge forældre skal være bære af den for at det kommer til sygdoms udbrud.Har en gang haft en rigtig god atikel om SMA hos katte / katterier i USA -: Den er detsværre forsvundet da vores computer gik ned med virrus. Så hvis der er nogen jeg har postet den til eller sendt link til . Så kunne jeg vel ikke få linket tilbage sendt..
    Det er sådan når man samler sider og links om alt hvad man nu kan finde af spændende emner inden for gen/sygdom og så glemmer at lave en back off. af dem GGG

• #9   9. jan 2010 heidi h

ja kender jeg godt alt til mine killingebillede gik osse tabt sidst grrrrr
    jeg tester for det første den killing som skal til avl da ejeren har en han fra tyskland der var positiv for SMA så sku den helst være negativ.
    og for det andet de to jeg har af damer er foundation hvor nogen af de sidste linier ikke er på så for at udelukke der ikke er noget med der da de osse er fra Tyskland, der er vidst vist sig få tilfælde i det tyske at SMA dukker op

• #10   9. jan 2010 Ok vi testede også for SMA ved de vores de første avls misser , da nogle af dem var ud af foundation linie De var alle SMA fri .Og alt afkom som er ud af de linie er begge forældre fri. Nu har vi kun en linie som er med foudation. Hvor fra der ikke vil blive solgt avlsdyr ud af. Kun for min ejen interesse for at avle ud af foundation og følge linien´s ud vilkling.Og der ligger meget arbejde i.

Vi er ellers gået fra foundation da man kan lave lige så stor skade med foundation, som med linie avl når man ikke ved hvad man laver. Og jeg synes ikke vi har opdrætter mere i DK , som kan bidrage med god viden om foundation. Også når der da nok er nogle opdrætter der synes de har det. Men det hjælper ikke at sætte hjem i stolen og læse sig til det.
    Min gamle opdrætter var flere gange nogle uger i USA for at lære ved forskellige opdrætter og være med til forskellige kursus , have kattene i hændene.
    Nu er vi ved at gå langsom over i gamle kendte linie , samtidtig med at vi har beholdt de bedste afkom af vores gamle linie som ikke er foúndation, som vil kunne passe stamtavle mæssig med de nye (gamle ) line ,

• #13   14. jan 2010 Du kan teste for om de er bære af genet for hcm.(de gener man har kenskab til)

Scanning viser hjertet her og nu . Derfor abefales der ogs¨fra kvl at man scanner sin alvs katte hver år eller hver andet år , alså de racer der udsat for hcm

Kommentér på:
DNA swappertest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce