780 visninger
|
Oprettet:
DNA swappertest {{forumTopicSubject}}
uhh jeg håber nogen kan svare mig har fået testkit fra Australien til mine katte og jeg vil gerne teste dem for HCM, PKD og SMA.
men nu jeg i tvivl om hver kat skal ha taget en testkit pr. sygdom eller en test er nok til alle tre sygdomme, er der nogen der ved det?
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Hvad er SMA?
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 45 Katte: 19 Emner: 29 Svar: 346
nej der står bare, hva jeg skal ,der er 2 børster med, en til hver side af mundhulen.
SMA er en muskelsygdom der er begyndt at dukke op ved MCO, de får muskelkramper.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Dkkrorat : SMA er en smertefuld muskel sygdom der kan ramme katte og den rammer også mennesker , hvor musklerne tilbage vikles.,og den kan ned arves, ingen smitsom sygdom
(link fjernet)
okt 2007
tak for jeres svar så vil jeg i gang med børsteriet.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
feb 2009
feb 2009
Det er sådan når man samler sider og links om alt hvad man nu kan finde af spændende emner inden for gen/sygdom og så glemmer at lave en back off. af dem GGG
okt 2007
ja kender jeg godt alt til mine killingebillede gik osse tabt sidst grrrrr
jeg tester for det første den killing som skal til avl da ejeren har en han fra tyskland der var positiv for SMA så sku den helst være negativ.
og for det andet de to jeg har af damer er foundation hvor nogen af de sidste linier ikke er på så for at udelukke der ikke er noget med der da de osse er fra Tyskland, der er vidst vist sig få tilfælde i det tyske at SMA dukker op
feb 2009
Vi er ellers gået fra foundation da man kan lave lige så stor skade med foundation, som med linie avl når man ikke ved hvad man laver. Og jeg synes ikke vi har opdrætter mere i DK , som kan bidrage med god viden om foundation. Også når der da nok er nogle opdrætter der synes de har det. Men det hjælper ikke at sætte hjem i stolen og læse sig til det.
Min gamle opdrætter var flere gange nogle uger i USA for at lære ved forskellige opdrætter og være med til forskellige kursus , have kattene i hændene.
Nu er vi ved at gå langsom over i gamle kendte linie , samtidtig med at vi har beholdt de bedste afkom af vores gamle linie som ikke er foúndation, som vil kunne passe stamtavle mæssig med de nye (gamle ) line ,
feb 2009
Scanning viser hjertet her og nu . Derfor abefales der ogs¨fra kvl at man scanner sin alvs katte hver år eller hver andet år , alså de racer der udsat for hcm
DNA swappertest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside