{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Argh hadder gruppearbejde >:( {{forumTopicSubject}}

Jeg er startet på lærer seminarium, som jo er en videregående uddannelse. Jeg troede så, at der ville blive mere selvstændigt arbejde, når man jo skal ud i arbejde bagefter, og vise, at man er et selvstændigt menneske, som kan arbejde selvstændigt, og ikke hele tiden skulle spørge andre om råd. Hvis man er heldig at finde noget smiley

Men nej. Der er bare hele tiden gruppearbejde smiley Jeg hadede det så meget i folkeskolen og gymnasiet. Jeg er en meget selvstændig person. Jeg kan mærke at hele min krop siger fra. Men hvad kan man gøre?

Det værste var i dag, hvor vi havde notat teknik. Hvem laver notater i grupper!!??? Jeg kan i hvert fald ikke lave notater sammen med andre, og det var så uudholdeligt, for man er jo tvunget til det.

Nu overvejer jeg så meget på om, jeg mon skal bede om at blive overflyttet til et af de der selv-studier, som foregår over internettet. For jeg ved ikke, hvor meget jeg kan holde til. Hvis de også forlanger gruppearbejde ved forelæsningerne, så siger jeg altså fra.

Gruppeeksamen var også grunden til, at jeg fik en møg karakter i matematik i folkeskolen, fordi lærerne gik rundt til de forskellige grupper, og så derfor ikke, når jeg sagde noget. Virkelig smart, eller hva?

Er en lærers job ikke også meget selvstændigt? Eller er det mig som er helt galt på den :S

Men hvordan har I andre det med at arbejde i grupper? Er jeg den eneste, som ikke kan finde mig til rette i sådanne situationer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh hadder gruppearbejde >:(
  • #1   9. sep 2010 Nej, du er ikke den eneste, som ikke kan lide at skulle arbejde sammen med andre for at nå et mål. Mange har det som du...og jo, du skal være selvstændig for at være lærer og have mod osv.

    Hele lærerlivet går dog ligeså meget (mindst) ud på at arbejde sammen i teams for at få alt på skolen til at fungere, møder, emneuger, pæd.møder og kurser m.m.m. Det er ikke kun undervisning - dig og dine elever. Er selv udd. lærer.
    -Jeg har engang bedt om en fyreseddel, fordi jeg ikke kunne med min leder og jeg er meget glad for at arbejde sammen med andre, som jeg KAN arbejde sammen med. Lige respekt og rummelighed overfor andre. Det nytter ikke noget, det kun er de andre, som bliver hørt (relaterer til det, du fortæller om den eksamen)
    Lær at sige fra er et godt råd:) ment venligt...

    Jeg kender ikke til lærerstudiet som selvstuderende, men kunne forestille mig, det er noget af en kamel at sluge...har læst idræt på b-niveau som selvstudie, det var lige til at klare, men lærerudd. (og lærerlivet i det hele taget) handler som sagt meget om at arbejde sammen og lære af hinanden, snakke om emnerne. En rigtig god måde at få det faglige og derunder både det teoretiske og praktiske ind på -btw;)

    Har du undersøgt hvordan lærerudd. som selvstudie foregår osv?
    Er du lige startet i august?

    Vh. Tine


  • #2   9. sep 2010 For mig er der forskel på at arbejde i grupper i skolen, og så være fælles på arbejdet med at tilrettelægge en emneuge og sådan. Men det er nok bare mig smiley Jeg havde nemlig ikke nogle problemer med at arbejde sammen med andre, da jeg arbejdede i København, før jeg startede på lærer uddannelsen.

    Jeg er lige startet her i slutningen af august. Jeg har set, at Haderslev har noget der hedder netuddannelser, hvor man kan tage lærer studiet som netbaseret.

    Men jeg er stadig lidt i tvivl, om jeg skal gøre det. For måske er det bare klassen, som jeg ikke rigtig føler mig tilpas i. Det er kun det første år, jeg skal være sammen med dem. Næste år kommer jeg i en ny klasse, når vi jo skal vælge, om det er de små eller store klasser, vi helst vil beskæftige os med.


  • #3   10. sep 2010 Ja nu er jeg jo gammel, Meen jeg har så sent som i år igen oplevet at mit kursus bestód af en stor del gruppe arbejde.....Som jeg ser det og har oplevet det både under mine egne uddannelser og mine børns og mit nuværende lib´vs efter uddannelser.
    JA så er GRUPPEARBEJDE en opfindelse som gør at underviseren kan tage sig en stor slapper...........
    Jeg synes det er ok med noget gruppearbejde......Meen jeg foretrækker klart en undervisning, hor hele holdet er samlet og kan komme med meninger og indspark til undervisningen.....Jeg elsker at arbejde selvstændigt......Og mit gruppearbejde ligger for det meste i at få alle til at deltage-------
    Meen du er lige startet, så se tiden lidt an......
    Vil sige at man både skal kunne arbjede selvstændig´t og som et team som underviser...


  • #4   11. sep 2010 Ja ok, hvis du lige er startet, så giv det en chance;)
    Det er vist meget tidligt at droppe ud nu og som du selv skriver, skal I nemli´ melde jer på jeres "speciale" næste år...


Kommentér på:
Argh hadder gruppearbejde >:(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce