{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt på killing.
  • #1   24. okt 2010 Tommelfingerregel er 100 gram om ugen, så længe han tager på og er sund og rask er det nu bare fint smiley
    Har en MCO, fra 5-7 mdr tog han 6 GRAM på :o) Og så lige 3 KILO fra 7-10 mdr ;o)


  • #2   24. okt 2010 Okay lyder super.

    Hvad siger man så ca. 100g intil de er 1 år el hvordan?

    Sådan ca. smiley


  • #3   24. okt 2010 Rebecca - Njaeh, på et eller andet tidspunkt er de så store og gamle at man ikke behøver lægge mærke til hvor meget de vokser, og kan måske for nysgerrighedens skyld veje den en gang om ugen eller måneden, men tommelfingerreglen er mest vigtig de første 3 mdr af kattens liv smiley Derefter skal den bare vokse smiley

  • #4   24. okt 2010 Nu når jeg lige har jer her på. Hehe.

    Så ville jeg enlig også lige høre angående en maine coons tænder jeg har hørt rygter om at de nemt skulle kunne få bøvl med tænderne.

    Hvordan forhinder jeg sådan et "problem"?

    Børster i jeres kattes tænder el? El kommer de ofte til dyrelægen og for en tandrensning. Hvad er bedst?


  • #5   24. okt 2010 Okay lyder godt.. smiley

  • #6   24. okt 2010 Rebecca - Ikke tænderne, men tandkødsbetændelse. Det bedste er hvis katten får noget andet end kun tørkost, vådkost og rigtig gerne råt kød indimellem til at arbejde med.
    F.eks. daggamle kyllinger eller noget råt "menneske-kød" smiley

    Huskatte (som din er) kan også godt få tandkødsproblemer, og for meget tandsten, så uanset om man har en racekat eller huskat, så er det godt at servere andet end tørkost for den - og ikke kun for tændernes skyld, men også nyrenes osv. :o)




  • #7   24. okt 2010 Okay i form af noget råt oksekød evt.?
    Hvad med rå kyllinge filer, er det noget han må få?

    Sifu er nu en maine coon smiley


  • #8   25. okt 2010 Rebecca - Nej, han er en huskat, racekatte, dvs. maine coon har stamtavle, men det er en anden diskussion..

    Og ja, råt oksekød, kyllingekød og også alt andet råt ca. er bare rigtig godt for ham smiley F.eks. rå kyllingeben (knogler på meget gerne gives rå, men ikke tilberedte (kogt/stegt mv) da de så kan splintre smiley


  • #9   25. okt 2010 Ja det er nok en diskussion vi aldrig ville blive enige om alligevel ;P Hehe.
    Så der er ingen grund til at køre den op. smiley

    Okay, det er godt at vide at de ikke må koges, jeg troede faktisk at de skulle koges først af hensyn til bakterier ovs.. smiley

    Men kan godt se at hvis de splinter kan de jo sætte sig i halsen, det ville ikke være så smart..



  • #10   25. okt 2010 Rebecca - Katte er obligate rovdyr, og er derfor endnu bedre end os og hunde til råt kød ifht bakterier og parasitter, så server du endelig det for dem. Vær selvfølgeligt opmærksom på at det lugter og ser ok ud smiley
    Fisk kan de også få indimellem, bare ikke for ofte smiley

    Eneste du skal være varsom med er råt svinekød hvis det ikke er dansk, der er nemlig en bakterie i der er rigtig styg og medfører død hvis katten får den. Generelt undgår jeg råt svinekød (men giver det gerne tilberedt) til mine :o)


  • #11   26. okt 2010 Okay det er godt info at få..

    1000 tak for svarne Eva. ::)


  • #12   26. okt 2010 Rebecca - Så lidt. God fornøjelse med det :o)

Kommentér på:
Vægt på killing.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce