{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.862 visninger | Oprettet:

MIn kat kaster op {{forumTopicSubject}}

Hej hej..

Min Arne haren tendens til at kaste op engang imellem når han har spist..

Han får royal canin maine coon kitten, altså det samme som vores killing Lars, som ikke kaster op..

Kan det være pillerne er for fede for ham? Vi har dog observeret at han spiser utrolig meget, bliver skålen fyldt op spiser han op med det samme.. Han er ikke en lille kat mere, selvom han i teorien stadig er killing. Han vejer lidt over 9kg og er godt i stand uden at være overvægtig - lige tilpas ifølge dyrlægen.

Er der nogle der har prøvet noget ligende og hvad gjorde i? Vi har haft ham ved dyrlæge og fået bekræftet at han er sund og rask - hvorfor han kaster op havde dyrlægen ingen idé om.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIn kat kaster op
  • #1   20. jan 2011 Hej Lonnie

    Jeg havde samme problem med min Emma, som også kastede sin mad op. Nogle gange en gang om dagen til sidst.

    Nu får hun noget skånekost blandet sammen med den almindelig kost, og det går meget bedre. Kan ikke huske hvad det hedder, men der er fra RC og kan kun købes ved dyrlægen, da det jo, som sagt er skånekost.
    Det viste sig at hun havde en sart mave - Så måske det også er det din kat har...

    Jeg har to katte, så min anden kat Cosmo får det også, og det er ingen problem.
    Måske du skulle give dyrlægen et kald og så evt. spørge om det var en mulighed at prøve nogen skånekost...


  • #2   20. jan 2011 Har han ikke fi adgang til foder, er der måske fordi han spiser for hurtigt og for meget og derfor er der ikke plads i maven.

    Han er sulten sulten sulten, så når der endelig kommer mad skal det væk hurtigt....

    Katte har bedst af at have fri adgang til foder, da de er meget småtspisende. De spiser mange gange i løbet af dagen, men kun lidt af gangen, da deres mavesæk ikke er særlig stor.


  • #3   21. jan 2011 han har fri adgang til mad, da vi ikke ligesom ikke kan se på katte hvornår de er sultne, så vil jeg hellere have nogle katte der kan spise når de er sulte i stedet smiley Dog er det oftes han kaster op hvis han har været udenfor natten over...

    Men tak for svar.. Vi tog til dyrhandleren igår og hun syntes det lød underligt at dyrlægen ikke havde kunnet hjælpe, da det bare lød som om han forsluger sig. Så vi skulle ganske enkelt finde en stor sten og lægge i madskålen så han skal arbejde for at få fat i sine piller..

    Men mange tak for gode råd.. Virker det her ikke, vil jeg helt sikkert prøve noget andet foder smiley


Kommentér på:
MIn kat kaster op

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce